• JaneAusten

Hjälp! förvara mössor och vantar i liten hall!!

Vi har ett behov av att ha någon typ av förvaring för mössor, vantar och andra smågrejer i hallen. Det är en smal hall så de flesta byråer skulle bli för djupa. Funderar på att hänga korgar på väggen eller kanske en bennohylla liggande och ha saker i.

Hur har ni andra gjort? Några smarta förvaringstip som man kan få ta del av vore toppen!

• Svar på tråden Hjälp! förvara mössor och vantar i liten hall!!
  • Maj 2005

Hatthylla?
    Själva har vi hörn-korgar. Tar så lite plats så!

• Karisma

Vi har en ganska smal hall...Den är 160cm på bredden...

Vi har en skohylla som även är som en kista suveränt bra..Ska även köpa korgar att ställa ovanpå hatthyllan..Varje familjemedlem egen korg..eller så långt det är möjligt iaf..

Kram K..

• Nyfiken gul

ytterdörren går utmärkt att hänga grejor på......

vi har skitliten hall med fönster o dörrar åt alla håll o ingen hel vägg att nyttja så jag köpte två snygga korgar, egentligen amplar för blommor på typ balkongväggar... de två skruvades upp på ytterdörren o i den ena förvarar vi vantar, mössor o halsdukar i.. den andra som är lite mindre lägger vi nycklar, plånböcer o småkrafs i....

• cooljenny

Jag har e sån där rund avlång sak med 6 hål i från IKEA. Den är av nät och är oerhört praktisk för mössor och vantar. Tar liten plats.

• Maj 2005

160 cm! Är det smalt???? Jag tror vi har ca 80...

• Maj 2005

160 cm! Är det smalt???? Jag tror vi har ca 50....

• Karisma

oj då ja det var lite mindre det. ..men 50cm..då rymms man ju knappt på bredden..inte jag iaf..

Min "kista" är 35*84cm...så har man plats så..Men annars tyckte jag det var bra förslag alla gett...

Kram K.

• Nika75

Jag kan tipsa om att IKEA:s Garderober Pax finns i 35 cm djup. Jag bor i en etta med endast en klädkammare som förvaring för alla kläder och prylar. Ville inte köpa en stor garderob för även om det skulle få plats för det skulle inte passa ihop med mina bokhyllor som jag har i hallen. Så hittade jag dessa garderober, jag har valt Birkeland dörrar som matchar fint med övriga dörrar och karmar i min lägenhet som går i äldre stil. Det blev inte superbilligt (Birkeland är bland de dyraste dörrarna) men det var så värt varenda krona!

• Cammo

När jag hade sån liten & trång hall köpte jag sånna "plastpåsehållare" på IKEA, finns i blått å vitt tror jag... Kostar runt en 20:a å dom funkade perffa! Inte fula heller, hängde upp min alldeles brevis dörren med vantar, mössor å dyl.

• Turran

Jag skulle nog ocksa satsat pa en "ickedjup" garderob eftersom jag inte gillar att ha ytterklader etc pa "display"....

• JaneAusten

Tack för alla svar! Många bra tips! Tyvärr har vi en bröstpanel i hallen så den måste sågas bort om man skall dit med en garderob. Har fått lite nya ideer nu iallafall!

• LPW

Det finns en sk. "påshylla" på Norrgavel (www.norrgavel.se under "hyllor och konsoler" om du sedan väljer "hallmöbler") som kanske skulle kunna fungera?!

Svar på tråden Hjälp! förvara mössor och vantar i liten hall!!