• HardrockGoddess

Kommer han bli besviken över att få påslakan-set i julklapp?

Hej!

Det är så att jag planerar att köpa två påslakan-set i julklapp till min sambo. Grejen är den att det är jag själv som egentligen vill ha dem, men jag vet att skulle jag säga detta till min sambo, skulle han inte köpa det till mig i julklapp. Så därför tänkte jag köpa dem till honom, så får vi båda glädjen av dem.

Nu till min fråga: tror ni han kommer bli besviken över en sådan julklapp? Han är ändå ganska så intresserad av inredning och vi har samma smak. Men jag vet ju att män kanske inte alltid uppskattar mjuka paket.

Tacksam för svar! Vore kul om någon kille ville svara också :)

• Svar på tråden Kommer han bli besviken över att få påslakan-set i julklapp?
  • mliten

Njaa, besviken vet jag inte om han blir men varför köper du inget till honom som du vet att han vill ha?
    Eller tror han vill ha?  Jag skulle iaf bli ledsen om min sambo gav mig en julklapp som han köpte för sig egen skull-inte min.

• SoStylish

Är han intresserad av det så blir han säkert inte besviken. Men personligen skulle jag inte vilja ge bort något till min sambo som egentligen är till mig själv eller oss båda. Kan du inte hitta på någon mer grej som endast är till honom?

• HardrockGoddess
    mliten skrev 2010-12-12 12:18:03 följande:
    Njaa, besviken vet jag inte om han blir men varför köper du inget till honom som du vet att han vill ha?
    Eller tror han vill ha?  Jag skulle iaf bli ledsen om min sambo gav mig en julklapp som han köpte för sig egen skull-inte min.
    SoStylish skrev 2010-12-12 12:18:06 följande:
    Är han intresserad av det så blir han säkert inte besviken. Men personligen skulle jag inte vilja ge bort något till min sambo som egentligen är till mig själv eller oss båda. Kan du inte hitta på någon mer grej som endast är till honom?
    Jo, grejen är att han har skrivit en önskelista (och det har jag med, vi gör så i vårt hushåll) och jag kommer köpa en hel del av det han har skrivit upp. Men jag vill ju inte enbart följa hans lista till punkt och pricka, utan överraska också. Fast då är frågan om påslakan-set är en kul överrasklning för en man.
  • Villimey

Ska man lägga pengar på nyttoföremål och inte personliga saker tycker jag att det är bättre att hoppa julklappar och istället komma överens om att lägga pengarna på sängkläder, lampa, kaffebryggare eller vad det nu kan vara. Har du inte någon idè så fråga vad han önskar sig.

• Poison82
    HardrockGoddess skrev 2010-12-12 12:20:46 följande:
    Jo, grejen är att han har skrivit en önskelista (och det har jag med, vi gör så i vårt hushåll) och jag kommer köpa en hel del av det han har skrivit upp. Men jag vill ju inte enbart följa hans lista till punkt och pricka, utan överraska också. Fast då är frågan om påslakan-set är en kul överrasklning för en man.
    Om han får en del av det han vill ha ändå så så ser jag inget fel i att köpa påslakanset inte.  Köp du det!
  • Nyfiken gul

det gjorde min man till mig!!

han hade sett ett par supercoola påslakanset (Harley Davidson) i en nätbutik och visste att jag skulle protestera mot priset om jag själv skulle köpa dom och kanske också anse att dom var på gränsen till lite för lyxiga - även om dom var fina.

Så han köpte dom själv som en present till mig/oss när jag fyllde år.  Jag brast ut i ett gapskratt och uppskattade faktiskt det hela.

Jag hade inte själv köpt dom just pga priset och för att det kändes lite "onödigt"  med märkeslakan. Men nu ligger dom i vår säng och används flitigt...

(Vi åker just Harley Davidson och maken vill gärna samla såna prylar.. )

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • LivL

Shit, besviken för att det finns möjlighet att ens köpa något till varann...

Pengar och prylar...

• mliten
    Jaha-nä men då ser jag ingen somhelst anledning till varför han skulle bli besviken Kör hårt.
  • Monjardin

ja klart han blir besviken. Skulle jag bli och även min man. Känns ju inte så personligt, utan mer ngt som man köper när man behöver nya....lite vardagligt, trist.

• Nina1992
    Nyfiken gul skrev 2010-12-12 12:26:30 följande:
    det gjorde min man till mig!!

han hade sett ett par supercoola påslakanset (Harley Davidson) i en nätbutik och visste att jag skulle protestera mot priset om jag själv skulle köpa dom och kanske också anse att dom var på gränsen till lite för lyxiga - även om dom var fina.

Så han köpte dom själv som en present till mig/oss när jag fyllde år.  Jag brast ut i ett gapskratt och uppskattade faktiskt det hela.

Jag hade inte själv köpt dom just pga priset och för att det kändes lite "onödigt"  med märkeslakan. Men nu ligger dom i vår säng och används flitigt...

(Vi åker just Harley Davidson och maken vill gärna samla såna prylar.. )

Hej såg att du köpt påslakan, vart kan man köpa sådana. Harley Davidson? Har kollat men hittar inte :(
  • missan75

Jag tycker det alltid är trist att ge bort presenter som egentligen mer hör till hemmet och inte är personliga. Så ja, jag hade blivit besviken.

• Nyfiken gul
    missan75 skrev 2013-11-09 09:34:45 följande:
    Jag tycker det alltid är trist att ge bort presenter som egentligen mer hör till hemmet och inte är personliga. Så ja, jag hade blivit besviken.
    saker till ens eget hem är väl personligt om något? 

jag uppfattar ju det mer som att kläder, smycken o annat "personligt"  blir mer fel än om man får lakan, porslin, fönsterlampa eller liknande. Det är mer gnäll över personliga prylar än saker till hemmet.

Aldrig hört så mycket gnäll nån gång som kring jul när nästan alla gnäller över fel sorts kläder, besvikelsen över att "karsloken" borde veta hur ens klädsmak är och ingenting passar i varken stil, form, storlek o varför i helsike var han tvungen att köpa en blå skjorta när man aldrig använder skjorta och han visste att jag ville ha en guldring men får ett jävla halssmycke osv osv...     

Jag hör ytterst sällan samma gnäll över ett lakanset i satin eller samma gnöl över den dyra chabby-chick lampan. Där är dom flesta märkligt nog mer nöjd....
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • MamaPapa

Jag kan ju säga att jag själv inte blev så där överväldigad när min man ett år till min födelsedag gav mig två paket - nr 1 innehållande grästrimmer och nr 2 världens längsta förlängnings sladd..... så nej, jag tycker inte du ska ge honom dem.

Däremot kan du ge dem till er båda som julklapp "Till NN och NN från Tomten". Då tycker jag det är helt ok - inte som du köpt något till honom som egentligen du vill ha.

• accept

Men varför köper du dom inte till dig själv? Typ...idag? Varför måste det vara en julklapp?

Julia April 2011, Tvillingar Februari 2014
  • EnAnonumius
    Min man och jag köpte faktiskt ett påslakan till hans bror (min svåger).  Han är en riktig machokille faktiskt.
    Tyvärr hade vi bara råd med ett sett.
    Vi köpte påslakansett efter hans största intresse i livet vilket är Harley Davidson. Så det var ett svart set med Harleys emblem på.
    Den där machokillen var fan så jäkla glad så han till och med avfyrade ett kvinnligt tjut. Förvånad
    Han kompletterade själv resten d.v.s två underlakan och ett påslakan sätt till.

Påslakan var inget han hade förvänta sig, och det var inget vi gav som "ombud" för att vi ville ha det. Utan vio gav det bara för att det var Hareley Davidsson emblemet på och som en "kul grej".  Så ja män kan faktiskt upskatta sådant även om de normalt inte gär en så stor "sak av det".

Dock så skulle ju jag ALDRIG kunna ge en present till min man som jag egentligen själv ville ha. Tycker det är bara så fel.
    Skall man överraska så skall man ju köpa till honom  inte för att han skall gå som "ett ombud" för att få det man själv vill ha egentligen. Så otroligt egoistiskt gåvogivande. 
    Sedan så spelar det ingen roll vad det handlar om egentligen för "pryl" så det kunde lika gärna vara bil/damsugare/badsalt/etc/etc.

Herre gud vill du ha påslakan så köp dem själv då, om du anser att det behövs. Och satsa på att skaffa något som är till HONOM i stället för till dig själv via honom.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hallonröd

Synd att TS aldrig upplyste oss om ifall hon köpte påslakanen till sambon i julklapp eller inte....  Ifall hon gjorde det - uppskattade han dem? Undrar vad hon tänker köpa till sambon i år?  Eller är han kanske hennes man numera? Kanske hon har en ny sambo t.o.m.?

Många frågor blir´e... Tomte   

• EnAnonumius
    Hallonröd skrev 2013-11-20 18:08:16 följande:

Synd att TS aldrig upplyste oss om ifall hon köpte påslakanen till sambon i julklapp eller inte....  Ifall hon gjorde det - uppskattade han dem? Undrar vad hon tänker köpa till sambon i år?  Eller är han kanske hennes man numera? Kanske hon har en ny sambo t.o.m.?

Många frågor blir´e... Tomte   

Ja just det ja man bör nog kolla datum på bumpade trådar..
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Hallonröd
    EnAnonumius skrev 2013-11-20 20:12:10 följande:
    Ja just det ja man bör nog kolla datum på bumpade trådar..

Flört
Svar på tråden Kommer han bli besviken över att få påslakan-set i julklapp?