HardrockGoddess skrev 2010-12-12 12:20:46 följande:
Jo, grejen är att han har skrivit en önskelista (och det har jag med, vi gör så i vårt hushåll) och jag kommer köpa en hel del av det han har skrivit upp. Men jag vill ju inte enbart följa hans lista till punkt och pricka, utan överraska också. Fast då är frågan om påslakan-set är en kul överrasklning för en man.
Min man och jag köpte faktiskt ett påslakan till hans bror (min svåger). Han är en riktig machokille faktiskt.
Tyvärr hade vi bara råd med ett sett.
Vi köpte påslakansett efter hans största intresse i livet vilket är Harley Davidson. Så det var ett svart set med Harleys emblem på.
Den där machokillen var fan så jäkla glad så han till och med avfyrade ett kvinnligt tjut.
Han kompletterade själv resten d.v.s två underlakan och ett påslakan sätt till.
Påslakan var inget han hade förvänta sig, och det var inget vi gav som "ombud" för att vi ville ha det. Utan vio gav det bara för att det var Hareley Davidsson emblemet på och som en "kul grej". Så ja män kan faktiskt upskatta sådant även om de normalt inte gär en så stor "sak av det".
Dock så skulle ju jag ALDRIG kunna ge en present till min man som jag egentligen själv ville ha. Tycker det är bara så fel.
Skall man överraska så skall man ju köpa till honom inte för att han skall gå som "ett ombud" för att få det man själv vill ha egentligen. Så otroligt egoistiskt gåvogivande.
Sedan så spelar det ingen roll vad det handlar om egentligen för "pryl" så det kunde lika gärna vara bil/damsugare/badsalt/etc/etc.
Herre gud vill du ha påslakan så köp dem själv då, om du anser att det behövs. Och satsa på att skaffa något som är till HONOM i stället för till dig själv via honom.