Inlägg från: Nyfiken gul |Visa alla inlägg
  • Nyfiken gul

Kommer han bli besviken över att få påslakan-set i julklapp?

det gjorde min man till mig!!

han hade sett ett par supercoola påslakanset (Harley Davidson) i en nätbutik och visste att jag skulle protestera mot priset om jag själv skulle köpa dom och kanske också anse att dom var på gränsen till lite för lyxiga - även om dom var fina.

Så han köpte dom själv som en present till mig/oss när jag fyllde år.  Jag brast ut i ett gapskratt och uppskattade faktiskt det hela.

Jag hade inte själv köpt dom just pga priset och för att det kändes lite "onödigt"  med märkeslakan. Men nu ligger dom i vår säng och används flitigt...

(Vi åker just Harley Davidson och maken vill gärna samla såna prylar.. )

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Nyfiken gul
    missan75 skrev 2013-11-09 09:34:45 följande:
    Jag tycker det alltid är trist att ge bort presenter som egentligen mer hör till hemmet och inte är personliga. Så ja, jag hade blivit besviken.
    saker till ens eget hem är väl personligt om något? 

jag uppfattar ju det mer som att kläder, smycken o annat "personligt"  blir mer fel än om man får lakan, porslin, fönsterlampa eller liknande. Det är mer gnäll över personliga prylar än saker till hemmet.

Aldrig hört så mycket gnäll nån gång som kring jul när nästan alla gnäller över fel sorts kläder, besvikelsen över att "karsloken" borde veta hur ens klädsmak är och ingenting passar i varken stil, form, storlek o varför i helsike var han tvungen att köpa en blå skjorta när man aldrig använder skjorta och han visste att jag ville ha en guldring men får ett jävla halssmycke osv osv...     

Jag hör ytterst sällan samma gnäll över ett lakanset i satin eller samma gnöl över den dyra chabby-chick lampan. Där är dom flesta märkligt nog mer nöjd....
    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
Svar på tråden Kommer han bli besviken över att få påslakan-set i julklapp?