• kokos

Turkisk kille...

Jag är gift med en turk sedan snart 6 år. Han skulle gift sig med en kusin egentligen men ville inte och flydde till mig Kusinen bor för övrigt i Österrike... Och det som AaronElina skriver är väldigt vanligt!

Han kanske började tveka när du avbokade hans resa? Jag hade personligen tagit det väldigt hårt och redan avbrutit där. Lite svårt att veta hur han tänker..... Vad sade familjen om dig då? Alltså "godkände" dom dig osv? Visade han sin kärlek till dig när familjen såg?

• kokos
    joss26 skrev 2010-12-30 10:17:08 följande:
    Tack alla för era svar!

Tro mig jag kan ta ett nej och det har jag gjort förr. Det är ju en del av livet, olycklig kärlek.
    Men vad jag också har lärt mig är att lita på min magkänsla. Den har stämt många gånger förr. O just nu säger min magkänsla mig att något har hänt eller något är fel som han inte vill berätta. Visst det är hans beslut om han inte vill säga något till mig MEN jag har umgåtts med honom väldigt mycket och vill våga påstå att jag känner honom ganska väl. Kan det vara så att han har jobbat så länge i "turistområden" och vet hur vi har det och vill ha det så också men inte får för hans familj? Han har sagt flera gånger till mig under årens lopp "ni är så fria".
    Tog han med sig mig till sin familj för att "visa att det är mig han vill ha". Han var jätte kärvänlig mot mig inför sina föräldrar så det är klart att de måste ha förstått. O de var jätte trevliga mot mig, men att vara trevlig mot någon är de flesta. Men när jag åkte därifrån sa de kanske blankt nej till honom. Eller att välja! Jag vet ju inte.
    Har en turkisk vän (kille) här som sa att han skäms kanske. För att säga att det är inte han som väljer utan det är föräldrarna!
    Han borde också kunna göra det ganska enkelt för sig genom att säga att "jag älskar inte dig längre" för då hade jag absolut bakat, skulle inte tvinga mig på någon. Men han gör ju inte det. Utan tvärtom.
    Därför har jag så svårt för att släppa. För jag tror innerst inne att han inte vill släppa heller men att han kanske måste pga sin familj.
    Jag mår ganske dåligt av det här tyvärr. För första gången i mitt liv älskar jag verkligen en annan människa och vill inte ge upp. Nej nej nej.. jag är inte en stalker så jag ringer inte och messar honm varje dag. Absolut inte! Vill förstöra genom att tragga ihjäl honom!
    Jag har till och med friat till honom. Inget svar.. Kan tolkas som ett nej, absolut. Men jag tror inte det. För hade han verkligen velat så hade han svarat nej. O blivit av med mig.
    Nä det är svårt och jag tror inte att jag förstår kulturen lite. Kanske är det någon här som vet mer än jag! Pressen hemifrån?! Olika städer har kanske olika kulturer?
    En fråga som dök upp bara.... Inga fördomar (så ingen börjar tjafsa )Inget illa menat bara en fundering... Är han Turk eller Kurd?
  • kokos
    joss26 skrev 2010-12-30 12:03:17 följande:
    Anso84:  Absolut inga fördomar och inget tjafs Glad. Jag har alltid bara tagit för givet att han är turk. Men han kommer ifrån Adana och jag googlade det. O de flesta som bor i Adana har jag hört är kurder. O jag har också hört att de är lite mer "hårt hållna"... förstå mig rätt...

Han hade lagt upp på sin facebook "Far away" med Nicelback. O där sjunger de ju typ att man är långt ifrån men att man har altid älskat och att man hoppas att man ska ses igen..
    Just därför frågade jag! Jag vet nämligen att de flesta från Adana är kurder De är mer nogranna med att man ska gifta sig med en annan kurd. Alltså inte med någon som inte härstammar från ens egna stam så att säga. Kurderna håller verkligen ihop! Har du aldrig frågat? Är han medlem på några kurdinriktade sidor på Facebook?

Förstår att du tycker det är jobbigt! Att inte veta liksom vad som är problemet. Förmodligen är han nog jätteledsen och säkert något med att familjen är på honom
  • kokos
    joss26 skrev 2010-12-30 12:20:47 följande:
    Både ja och nej skulle jag vilja säga. Vi hade lite sms kontakt förra helgen då han fyllde år.
    Vi är fortfarande vänner på facebook. Vilket jag också tycker är märkligt. Han hade ju kunnat plocka bort mig där om han verkligen hade velat bli av med mig. Jag är ganska säker på att han går in och kollar på min sida ibland.
    Men inte varje dag som vi hade innan. Nu är det en vecka sedan sist!
    Okej men då har han ju inte strypt kontakten heller liksom. Hade han verkligen inte velat så hade han ju inte svarat osv. Har du frågat honom varför det blev såhär? Frågat om hans familj är inblandad?
  • kokos
    joss26 skrev 2010-12-30 12:27:22 följande:

Men han hör ju inte av sig självmant precis och han svarar absolut inte alltid på sms, tvärtom skulle jag vilja säga. Men jag tror att det är ett sätt för honom att stänga av typ "svarar jag inte, tänker jag inte på det, så finns det inte". Han är ganska bestämd av sig och har han bestämt sig så stänger han av allt annat o så är det bara så.

Ja visst har jag fråga! Massor av gånger! Men jag får inte något svar alls. Bar att han älskar mig. När jag frågad om hans familj hade en del av det här så sa han att han inte orkade prata om det.

Men då lär de ju ha det om han inte orkar prata om det! Har de så hårt tag om honom är det nog inte så mycket du kan göra Så länge han inte gör något själv och han vågar säkert inte gå emot familjen....
  • kokos
    joss26 skrev 2010-12-30 14:51:40 följande:
    Ja jag har ju förstått att familjen är väldigt viktig för dom. Absolut!
    Jag skulle heller aldrig be honom att välja mellan mig och familjen. O visst kan det vara så att han inte vågar gå emot familjen. Men det är ju inte klokt!!! Ska man inte få vara med den man älskar??? Ska man leva "fast" på det sättet. Tycker att det är förfärligt!
    Jag är ju en ständig optimist o om det är familjen som sätter stopp så skulle jag ju vilja försöka i alla fall, på något sätt "övertyga" familjen att vi vill ha varandra och att jag är en "bra tjej".
    Men det är ju tydligen inte så enkelt..
    Nä tyvärr så lär familjen säkert bara se att en kurd/släkt/turk eller vad de nu vill ha den perfekta. Tyärr är det många gånger så och det handlar om kultur. Min svärmor accepterade inte mig i första taget kan jag säga, annan religion, annan kultur osv. När hon sedan lärde känna mig och tog mig till sig liksom var det bra. Idag har vi jättebra kontakt och kan prata om allt. Vet att min man hade mycket sjå med att få henne acceptera att han ville gifta sig med en som inte var släkt/turk
  • kokos
    joss26 skrev 2011-02-16 11:04:00 följande:
    Jag älskar honom!
    åh vad jag har tänkt på dig! Hur har det gått?? Vad händer?
Svar på tråden Turkisk kille...