joss26 skrev 2010-12-30 10:17:08 följande:
Tack alla för era svar!
Tro mig jag kan ta ett nej och det har jag gjort förr. Det är ju en del av livet, olycklig kärlek.
Men vad jag också har lärt mig är att lita på min magkänsla. Den har stämt många gånger förr. O just nu säger min magkänsla mig att något har hänt eller något är fel som han inte vill berätta. Visst det är hans beslut om han inte vill säga något till mig MEN jag har umgåtts med honom väldigt mycket och vill våga påstå att jag känner honom ganska väl. Kan det vara så att han har jobbat så länge i "turistområden" och vet hur vi har det och vill ha det så också men inte får för hans familj? Han har sagt flera gånger till mig under årens lopp "ni är så fria".
Tog han med sig mig till sin familj för att "visa att det är mig han vill ha". Han var jätte kärvänlig mot mig inför sina föräldrar så det är klart att de måste ha förstått. O de var jätte trevliga mot mig, men att vara trevlig mot någon är de flesta. Men när jag åkte därifrån sa de kanske blankt nej till honom. Eller att välja! Jag vet ju inte.
Har en turkisk vän (kille) här som sa att han skäms kanske. För att säga att det är inte han som väljer utan det är föräldrarna!
Han borde också kunna göra det ganska enkelt för sig genom att säga att "jag älskar inte dig längre" för då hade jag absolut bakat, skulle inte tvinga mig på någon. Men han gör ju inte det. Utan tvärtom.
Därför har jag så svårt för att släppa. För jag tror innerst inne att han inte vill släppa heller men att han kanske måste pga sin familj.
Jag mår ganske dåligt av det här tyvärr. För första gången i mitt liv älskar jag verkligen en annan människa och vill inte ge upp. Nej nej nej.. jag är inte en stalker så jag ringer inte och messar honm varje dag. Absolut inte! Vill förstöra genom att tragga ihjäl honom!
Jag har till och med friat till honom. Inget svar.. Kan tolkas som ett nej, absolut. Men jag tror inte det. För hade han verkligen velat så hade han svarat nej. O blivit av med mig.
Nä det är svårt och jag tror inte att jag förstår kulturen lite. Kanske är det någon här som vet mer än jag! Pressen hemifrån?! Olika städer har kanske olika kulturer?
En fråga som dök upp bara.... Inga fördomar (så ingen börjar tjafsa

)Inget illa menat bara en fundering... Är han Turk eller Kurd?