• T inne

Fårskinn

Tjenamoss!!

Ja var ute en runda med min dotter idag och de var kallt.
    Undrar om nån har ett bra tips var man kan köpa billigt fårskinn (eller vad de nu är) att ha i vagnen. De ska ju vara varmt och gott säger dem Solig 

Alla tips är välkomna, behöver ett snart....

• Svar på tråden Fårskinn
  • KRSn

Finns i alla barnaffärer. Och bor du nära Ullared, Gekås så finns de där för 399:- alt. 249:-

• T inne

Ahh! Attans jag som var i Ullared förra helgen, typiskt!
    men tack för svaret, ska kolla runt i dem olika barnaffärerna.

• Vifsla

Jag har fått ett av mor och far, de har köpt av byns fårfarmare. Men jag tror att det kostar typ 700 kr att bereda skinnet.

• Bess

Fårskinnen på IKEA (och andra liknande ställen) säljs som MATTOR, och jag skulle inte låta mitt barn sova på ett sådant kan jag säga. Köp istället ett skin som inte e så hårt behandlat som dom på IKEA.
    Babyland har, eller så köper du av en fårfarmare som jag har gjort

• KRSn

Precis, tänk på att de som säljs för barn är gjorde på så sätt att barn tål dem, de som säljs på ex IKEA är behandlade på ett sätt så att de ska användas som mattor .

• T inne

Aha då ska ja nog inte köpa på Ikea. Nån som vet ca pris på babyland och babyproffsen ?

• pennanjenna

var bor du? de brukar säljas på marknader, jättefina! här i skövde är det en kvinna som står å säljer mån-lör fram till kl 16, å de är jättefina de hon säljer. tror de kostade 400-500 kr/st

• T inne

Fick reklam nu från Babyland, där dem har nån kampanj nu.
    Lammskinn 299kr, barnsäkert

får nog ta och köra ditt en dag och shoppa loss

• uppdragmamma

ett tips är ju att kolla storleken på skinnet med,
    så att det passar allt man tänkt sig använda det till.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Livetäenbiltvättmenjaharencyckel

köpte ett litet riktigt skinn av en bonde för 800 och det är mitt absolut bästa köp!

ser helt nytt ut fotfarande och ett äkta lammskinn värmer på vintern och svalkar på sommaren så i LOOVE it!

det liger i vagnen, i sängen, på golvet ja där min son är för han är tokig i det smått lockiga skinnet, så skulle jag köpa ett till skulle det bli ett riktigt skinn, plus att det är fint att ha i soffan när barnet blivit stort Solig

• Tiro

Jag köpte ett riktigt fårskinn nere i Kivik. fick ge ca 900 kr.

• Solkattan

Tyvärr bor vi inte i samma landsända... men min mamma kör lite hobbyuppfödning av får/lamm och hon brukar lämna in skinn för beredning lite då o då. Har förnärvarande 3 skinn hemma i svart, vit och ett svart/vit prickigt.
    Jättemånga som kommit fram o frågat om just det pricka skinnet som jag förnärvarande har i vagnen. Är enligt mig skitsnyggt. Inte alls sådär "tunnt" och ordinärt som de man köper i vanlig affär.
    Vår son är förövrigt väldigt förtjust också ( som mumin 10 skriver ) i att mysa o gosa med skinnen.
    Skinnet har jag förövrigt haft i vagnen sen grabben föddes. Året om. (japp, det blir inte svettigt utan sonen är bekvämt sval) Tvättat det en gång och det ser lika fint ut än.
    Viktigast är väl att kolla upp så skinnen är tvättbara. För det kan ju ske lite "olyckor" med tiden.. :)

Lycka till med sökandet!

• pennanjenna
    Solkattan skrev 2010-12-14 13:01:18 följande:
    Tyvärr bor vi inte i samma landsända... men min mamma kör lite hobbyuppfödning av får/lamm och hon brukar lämna in skinn för beredning lite då o då. Har förnärvarande 3 skinn hemma i svart, vit och ett svart/vit prickigt.
    Jättemånga som kommit fram o frågat om just det pricka skinnet som jag förnärvarande har i vagnen. Är enligt mig skitsnyggt. Inte alls sådär "tunnt" och ordinärt som de man köper i vanlig affär.
    Vår son är förövrigt väldigt förtjust också ( som mumin 10 skriver ) i att mysa o gosa med skinnen.
    Skinnet har jag förövrigt haft i vagnen sen grabben föddes. Året om. (japp, det blir inte svettigt utan sonen är bekvämt sval) Tvättat det en gång och det ser lika fint ut än.
    Viktigast är väl att kolla upp så skinnen är tvättbara. För det kan ju ske lite "olyckor" med tiden.. :)

Lycka till med sökandet!
    inte illa å ha tillgång på det sättet Flört
Svar på tråden Fårskinn