• amomentlikethis

Hur ofta vågar man slinga håret?

Jag slingade håret den 26 november senast och vill köra en gång till. När vågar man sig på det?

Har kört med inpackningar, haft frisörmedel med leave in keratin i håret efter varje tvätt senaste veckan.

Inte världens sämsta hårkvalité men inte heller den bästa.

Klippte även topparna sist.

Vågar man köra på nu eller ska jag vänta en vecka eller 2 till?

• Svar på tråden Hur ofta vågar man slinga håret?
  • Habbi

Du kan köra på tror jag, håret har haft tid på sig att vila.. förut när jag fixade håret hos en frisör behövde jag bara vänta en dag sen kunde jag slinga igen.

• amomentlikethis

Det sista jag vill är att ha tuggummihår Spöke

Gjorde inte så många slingor baktill så tänkte om jag börjar där och låter det sitta i en stund så kan jag sedan göra framtill vid luggen, där mitt hår är i mindre bra kvalité om man jämnför med resten av håret. Så sitter det inte i lika länge. Det framme vid luggen ska bara bli någon nyans ljusare och få bort det lilla gula som finns i någon enstaka slinga.  (Håller på att gå från mörkbrun till askblond)

• Habbi
    amomentlikethis skrev 2010-12-12 18:34:38 följande:
    Det sista jag vill är att ha tuggummihår Spöke

Gjorde inte så många slingor baktill så tänkte om jag börjar där och låter det sitta i en stund så kan jag sedan göra framtill vid luggen, där mitt hår är i mindre bra kvalité om man jämnför med resten av håret. Så sitter det inte i lika länge. Det framme vid luggen ska bara bli någon nyans ljusare och få bort det lilla gula som finns i någon enstaka slinga.  (Håller på att gå från mörkbrun till askblond)
    Okej, lycka till då! :)
    Gummihår är ju aldrig kul, hehe.
    Kom ihåg att du kan få bort gula och orange nyanser med silverschampoo, de är SUPER bra!
  • amomentlikethis

Silverschampoo och balsam har jag
    Hade dock rött hår innan jag färgade det brunt så det tar inte lika bra, så däför måste jag bleka en gång till.
    Får se om jag orkar ikväll när jag lagt dom små.

• Bonanza

Tja, jag superblonderade mitt hår två gånger på en vecka och det är inte tuggummi på något sätt.

Hår tål mycket mer än man tror och du slingar ju bara. Dessutom var det ju några veckor sedan.

• Habbi
    Bonanza skrev 2010-12-12 19:46:39 följande:
    Tja, jag superblonderade mitt hår två gånger på en vecka och det är inte tuggummi på något sätt.

Hår tål mycket mer än man tror och du slingar ju bara. Dessutom var det ju några veckor sedan.
    det är JÄTTE olika från hår till hår, mitt hår blir tuggummi bara jag slingar det en gång. Så.. ^^
Svar på tråden Hur ofta vågar man slinga håret?