Syskonfråga!
Hejsan Hanya!
Funderade lite på Sri Lanka... Hur ser det ut där nu för tiden? Händer det mer där nu än det gjorde för ett par år sedan? Kan det vara ett alternativ?
Vilken/a org är ni med i och vilken kötid har ni?
Tycker inte ni ska vänta i flera år om ni riskerar att bli för gamla (om inte det kommer något tecken snart på att landet ska göra undantag för Sverige).
Om vi någon gång i framtiden ska adoptera igen (inte aktuellt just nu) så vill vi gärna ha samma land igen men om inte det skulle funka så tar vi hellre ett annat land än inget land alls. Tror faktiskt inte det spelar så jättestor roll för barnet även om jag tror att det kan ha lite fördelar, mest känner jag att bakgrunden som adopterad är den viktigaste för barnet och den delar de ju oavsett.
Vår dotter är just nu väldigt fundersam kring utseendet och hudfärgen vilket gör att det hade underlättat med ytterligare ett förhållandevis ganska mörkt barn. Det hade nog lutat åt Sri Lanka eller något afrikanskt land om det inte hade funkat med Indien, iofs kan man ju få ett ljust barn därifrån också men du vet vad jag menar. Eller Kina för att det går så snabbt därifrån... Med andra ord inte jätteviktigt med samma land även om vi föredrar det.
Lycka till med er andra adoption!