Blöjfri tidigare med syskonen?
Är det vanligare att man dels börjar tidigare, men även är mer erfaren så att småsykonen har större sannolikhet att bli blöjfria tidigare än första barnet?
Hur var det hos er?
Är det vanligare att man dels börjar tidigare, men även är mer erfaren så att småsykonen har större sannolikhet att bli blöjfria tidigare än första barnet?
Hur var det hos er?
Son1 - 3 år 10 mån
Son2 - 3 år 2 mån
Son3 - 2 år 7 mån
Kan även tillägga att vi brottas med att få son1 att torka sig själv när han bajsat, han är snart 7 år. Det har son3 redan lärt sig själv, precis som att han vande sig av med blöjan själv. Han var 3 år 4 mån när han fixade bajstorkandet själv.
Dottern var 2år och 3mån när hon blev blöjfri dag och natt samtidigt och på egen begäran
Sonen är 2 år och 4mån och vill inte sitta på pottan ens, så garanterat senare
Dotter 1- 2år 10 mån
Dotter 2- 2år
Son 3- 1 år och 10 mån
Första dottern var lite svår då hon inte pratade, de andra har gått mycket lättare. Sonen hatade tidigt att bajsa i blöjan och började väl bajsa på pottan redan vid 1 och 5 mån.
Nu blev jag förvånad......även om vi inte är så många som röstat trodde jag att det var som ts implicit antyder nämligen att det blir tidigare/går fortare med följande barn. För oss var det iallafall så! Dotter 1: 2 år o 3 månader Dotter 2: 1 år och 11 månader Med nr 1 väntade vi tills hon själv tog initativet (mitt i vintern). Med nr 2 tog vi vuxna initiativet - mitt i sommaren! Det var mkt enklare att fixa det mitt i sommaren!!!