• rakso90

Bråk med min bästa kompis

Jag har bråkat och tjafsat med min absolut bästa kompis nu ett tag. Det har tagit väldigt hårt på mej och jag har inte mycket glädje över nu. Vi tjafsar bara om skitsaker, jag vet inte riktigt varför de blivit såhär. Vi kunde lita på varann till 110 %, vi har gjort allt tillsammans och vi vet allt om varandra.
    Finns de någon som har tips på hur vi ska kunna hitta tillbaks igen? Ett liv utan min bästa vän känns helt meningslöst....

• Svar på tråden Bråk med min bästa kompis
  • Anonym (distans)

Kanske har det varit lite tätt på senaste? Att ni har umgåtts så mycket att ni börjar störa er på småsaker, precis som det kan bli i ett förhållande. Lev lite på varsitt håll en vecka eller två så ska du se att det känns bättre igen när ni får sakna varann lite

• minst

Visa henne detta! Tala om hur du känner och hoppas att hon känner likadant. DU har inget att förlora om du talar om hur viktig hon är för dig!  Ni kanske ska ta en lite paus om det blivit för mycket men det behöver inte betyda att ni inte kan "börja om" igen.

• rakso90

Tack för svaren! Vi har försökt att vara ifrån varandra och inte ringt varann och så. Men det strörsta problemet är att vi har samma jobb och träffasdärför varje dag ändå och då uppstår hela tiden massa obekväma situationer på jobbet. Ska jag försöka prata med han eller hur ska man lösa det egentligen?

• Flickanx2

Tror du han känner likadant? Eller kan det vara så att du är extra känslig för tillfället av någon orsak, vad vet jag.. Ibland kan det ju vara så att man upplever saker olika. Han kanske bara tycker att ni gnabbar som vanligt? Annars så tycker jag att ni ska prata ut. Om det går..

128
  • Anonym

Försök att prat vänligt och bli sams med honnom, har ni känt varandra länge och varit bästa kompisar så brukar det lösa sig då man pratar med varandra, han blir säkert glad att bli sams med dig.

• rakso90

Vi har försökt att prata lite. Men när vi väl gör de så "törs" jag inte säga de jag vill för jag är rädd att såra han. Istället blir de så att jag håller med honom och tar åt mej av de han säger och då blir de bara jobbigt. Han blir också lätt stressad i obekväma situationer och då säger han ofta saker som han egentligen inte menar, men istället för att skita i det tar jag lätt åt mej och så blir vi irriterade på varann. Jag vet inte vad jag ska göra, innerst inne tycker vi ju om varandra hur mycket som helst allt känns så jävla onödigt...

• Erionrion

äl

Hej

Jag har en vän som vi var umgås mer en två år. Vi hade jätte roligt men ibland det bli bråk med han, vi tjafsa för mycket och vi gjorde slut nu för att han provocera och sänka mig framför sina vänner så jag blev arg, sen när jag gick hem han hade raderat både från instagram och snapchat, så jag blev ledsen och radera jag också på facebook. Nu jag känner mig jätte ledsen saknar mycket han och har jätte tufft att gå vidare utan han, det kännes som jag har förlorat allt i livet. Har ni nån tips till mig så jag uppskattar väldigt mycket!

• Anonym (S)

Ta henne i nackhåret och snacka vett ur henne. Problemet löst.

Svar på tråden Bråk med min bästa kompis