• Anonym

när FÖRSVANN era bristningar

Jag brukar hitta allt på famijeliv.. men nu hittar jag bara trådar där folk undrar när man fick bristningar.. och det är ju itne det intressanta..

jag vill veta NÄR FÖRSVANN ERA BRISTNINGAR?
    har både vita och röda mörka.. det var 8 månader sen jag födde barn och dem har inte bleknat någonstans tycker jag!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-13 03:29
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47315049-2.html

funkar den här krämen?

• Svar på tråden när FÖRSVANN era bristningar
  • mamita64
    Anonym skrev 2010-12-13 03:18:38 följande:
    Jag brukar hitta allt på famijeliv.. men nu hittar jag bara trådar där folk undrar när man fick bristningar.. och det är ju itne det intressanta..

jag vill veta NÄR FÖRSVANN ERA BRISTNINGAR?
    har både vita och röda mörka.. det var 8 månader sen jag födde barn och dem har inte bleknat någonstans tycker jag!!!
    Jag minns inte helt, men några år innan de hade bleknat ordentligt tog det no.
    Jag fick bara på brösten, som illröda solstrålar ut från bröstvårtan.
    jag man ju nu, 27 år senare se dem, men de är väldigt bleka, intget som stör mej
  • Anonym
    mamita64 skrev 2010-12-13 03:26:51 följande:
    Jag minns inte helt, men några år innan de hade bleknat ordentligt tog det no.
    Jag fick bara på brösten, som illröda solstrålar ut från bröstvårtan.
    jag man ju nu, 27 år senare se dem, men de är väldigt bleka, intget som stör mej
    Men det stör mig otroligt mycket! :( Jag är 20 år.. har blivit riktigt smal men magen är fullt med bristningar! Så fult :( är singel och lär förbli det i 100 år till med dessa "kärleksmärken"... ååhh :(
  • mamita64
    Anonym skrev 2010-12-13 03:30:57 följande:
    Men det stör mig otroligt mycket! :( Jag är 20 år.. har blivit riktigt smal men magen är fullt med bristningar! Så fult :( är singel och lär förbli det i 100 år till med dessa "kärleksmärken"... ååhh :(
    Jag förstår att det stör dej.
    När jag var tonåring fick jag en massa bristningar på låren. Det såg ut som jag hade fått stryk.
    Har dock aldrig märkt att någon kille reagerat på bristningarna
  • Anonym
    mamita64 skrev 2010-12-13 03:33:50 följande:
    Jag förstår att det stör dej.
    När jag var tonåring fick jag en massa bristningar på låren. Det såg ut som jag hade fått stryk.
    Har dock aldrig märkt att någon kille reagerat på bristningarna
    Åh, hoppas ingen kille stör sig på dem så.. tack!
  • mamita64
    Anonym skrev 2010-12-13 03:37:39 följande:
    Åh, hoppas ingen kille stör sig på dem så.. tack!
    Jag har svårt att tro det.
    Man är ju själv så medveten om dem, var de sitter och dess eventuella färg. Killen har ju inte ditt perspektiv.
    Jag menar ingen har någonsin kommenterat mina bröst, jag vet ju att bristningarna sitter där, fast de nu ser ut som tunna blekt vita ärr, och inte de hemska röda svullnader de en gång var, men ingen kille vet ju. De borde ju ha sagt något tycker jag, undrat vad det var för ärr jag hade, men icke. Likadant på låren där det verkligen såg för jävligt ut när jag var tonåring, ingen har kommenterat dem heller.
    Det ska säkert gå bra ska du se.
  • Kazeer

Jag fick bara lite bristningar, när jag väntade första barnet, som föddes i mars 2007. När de försvann, har jag ingen aning om men de syns i alla fall inte nu.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • bara lilla jag

jag tror det beror på hur breda och djupa britsningarna är... jag har bristningar från min son född nov 07 och dom är bleka men dom är inte borta.. tror nog inte att dom kommer försvinna.. men jag bryr mig inte, visst var det jobbigt i början men jag menar jag är mamma och jag fick dessa i väntan på mina barn. bristningarna är en del utav mig och min nya mammakropp. och den man som inte kan acceptera dem och mig för hur jag ser ut och för den jag är, den mannen är inte värd mig överhuvudtaget. alltså är han inget att satsa på.. TS du kommer hitta en kille med eller utan bristningar.. Och är han någorlunda vettig så skiter han fullständigt i om du har bristningar eller inte.. det är ganska naturligt när man fött barn ;) lycka till ts

• Anonym

Allvarligt , om en kille inte vill ha en för att man har bristningar så är den killen inget att ha heller , dom måste väl ta en som man är o ser ut ....

Bristningar försvinner ju inte utan dom bleknar med tiden o det kan ta lång tid. Bara att acceptera att dom finns där. 

• AronNora2

jag hade bristningar lite varstans på kroppen som bara dök upp typ 6 mån efter grav och försvann efter ett par veckor :-O helt otroligt, trodde jag var marked for life. Har dock lite bristningar kvar vid naveln, de blev vita ganska omgående.

• Heffa

Det är 6år sen jag fick mina bristningar, och de är här för att stanna.

Over and out
  • lövet2

Ingen av mina bristningar har någonsin försvunnit. De bleknade lite i taget, men efter en viss gräns blev det inte bättre än så. Inget jag tänkte på dock, mer än de första veckorna.

• Heffa

Bristningar försvinner inte. De bleknar något men de får man ha resten av livet.

Over and out
  • IssaPissa

Försvinna gör dem aldrig men de bleknar. Jag fick otroligt mycket bristningar efter min första graviditet och även men dottern i magen, du kan kolla mitt galleri om du vill.
    De är blekta nu vilket tog ca 3 år och jag skäms inte alls att visa upp magen, jag var 21 när jag fick det första barnet, och under denna graviditet har jag inte fått en endaste en så länge. Dock får blicten dem att lysa upp mer än vad de syns men skulle i dagsläget lätt kunna dra upp tröjan och visa upp magen för vem som helst, kanske också för att jag lärt mig att leva med dem, att jag från att ha viljat genomgå bukplastik till att acceptera dem och min nya kropp.
    Nyu är jag gift och maken har mindre problem med mina bristningar än vad jag någonsin haft men om du träffade en kille som tyckte att de var ett problem, då är han ingenting att ha!

• Cia o krabaten

De försvinner väl aldrig?!
    Var just på solsemester i 2v och såg många gamla tanter med bristningar i huden.
    Om du känner på bristningarna så känns ju huden lite annorlunda där, lite blankare eller vad jag ska kalla det.

• mamita64
    AronNora2 skrev 2010-12-13 08:13:37 följande:
    jag hade bristningar lite varstans på kroppen som bara dök upp typ 6 mån efter grav och försvann efter ett par veckor :-O helt otroligt, trodde jag var marked for life. Har dock lite bristningar kvar vid naveln, de blev vita ganska omgående.
    Bristningar försvinner inte.
    De blir som ärr, blekt vita, kanske lite smalare än när de var nya, men kvar är de
  • Anonym

Vill jag också veta.. de bleknar väl så mycket att de knappt syns iaf? För vissa?
    Jag har både vita och röda bristningar.. fattar inte skyllnaden..

Svar på tråden när FÖRSVANN era bristningar