• gravid84

14 månader och kissar igenom nästan varje natt!

Vår kille på snart 14mån kissar igenom blöja/pyjamas nästan varje natt. Ändå byter vi blöja innan läggdax OCH en gång på natten!!! Är det normalt? Han äter en flaska vällning innan läggdax, ca 250ml, ibland 100ml på natten. Inga jättemängder tycker jag, blöjan borde hålla det. Dricker inte särskilt mycket vatten kvällstid heller.

Tips och råd kring detta?

Han väger ca 12kg och vi har Libero 5, comfort fit.

• Svar på tråden 14 månader och kissar igenom nästan varje natt!
  • debbo

Prova att byta till nästa storlek på blöjor, vi hamnade nämligen i samma läga när våran son var i ungefär samma ålder. Jag började nojja över diabetes osv... men det var avhjälpt med att gå upp en storlek på blöjorna. Lycka till!

070510
  • Dr Mupp

Testa pampers baby dry jag tycker de håller kiss bättre än libero.

If you cut the wings of a fly, Does it become a walk?
  • gravid84
    debbo skrev 2010-12-13 07:20:20 följande:
    Prova att byta till nästa storlek på blöjor, vi hamnade nämligen i samma läga när våran son var i ungefär samma ålder. Jag började nojja över diabetes osv... men det var avhjälpt med att gå upp en storlek på blöjorna. Lycka till!
    Ja usch, det är lite det där med diabetes som man oroar sig för. Vad ger det för symtom i övrigt???
    Han är pigg och glad, äter bra osv.
  • Super blondinen

Testa inte pampers blir bara värre. Utan gå upp 1storlek.
    (Vet inte om det finnes att få tag på längre men vi köpte extra ilägg som vi la i nattblöjorna för vi hade en riktig Kiss lisa.)
    Lycka till.

• darknightgirl
    Dr Mupp skrev 2010-12-13 07:24:36 följande:
    Testa pampers baby dry jag tycker de håller kiss bättre än libero.
    läcker som bara den på mina barn....=(
  • Anne69

Jobbig period det där.....men de flesta som har äldre barn känner igen sig. Jag säger som övriga: byt till en större storlek! Eller ev. till annat märke.

• Alvine

Prova pampers active fit. Dom har gjort den bättre ganska nyligt. Funkar bra på våran kiss Lisa. Pampers baby dry läcker direkt...

• maxlis

"ruggar" ni upp blöjan innan ni sätter på den? Fick tipset från libero att massera upp blöjan lite lätt för då ökar uppsugningsförmågan + prova nästa storlek. 

• Petra123

Kan rekommendera Pampers active fit, som är tunnare, men suger upp oerhört mycket. Är helt klart den bästa blöjan jag använt.

• Trynträ
    Alvine skrev 2011-01-01 21:25:18 följande:
    Prova pampers active fit. Dom har gjort den bättre ganska nyligt. Funkar bra på våran kiss Lisa. Pampers baby dry läcker direkt...
    För oss funkar inte den blöjan alls längre. Lillan får röda utslag så vi har skippat Pampers helt nu. Tyckte de försämrade blöjan. Illa luktar den också. Kemikalielikt liksom.
  • Lilla i

Byt blöjja, vi kör med Lidl:s på vår kille eftersom vi märkt att de läcker mindre. Dessutom billigaGlad

• gravid84

Tack för alla tips. Vi bytte upp till stl 6 på natten, vips så kissas det inte igenom. Någon gång kanske men inte som tidigare!

• kanskemej

Hade samma problem på min pojke. jag byte storlek men det hjälpte inte. så jag byte bara märke och det hjälpte. Alla barn har ju sin form och det har väl blöjorna me antar jag. Lycka till:)

Svar på tråden 14 månader och kissar igenom nästan varje natt!