Inlägg från: pluggande mamma |Visa alla inlägg
  • pluggande mamma

Kramiiis vänner

Bra initiativ till en Kramiiis tråd!!! Hjärta

Jag är liiiite avundsjuk på dig Kramiiis att du skall åka till värmen och få en go semester! Jag är lite flygrädd och blir så himla åksjuk när jag flyger så jag sa till sambon (vi var i thailand förra året innan julafton) att max 3-4 timmar flygresa kan jag sträcka mig i fortsättningen man kommer inte så långt då... Har dessutom svårt att koppla av när jag är borta, så när vi kom hem fick jag migrän (pga all spänning) som jag aldrig har haft någon gång... Sedan saknade jag hästarna något enormt

En fråga angående gardinger... har sett att det finns "korta" gardinstänger som bara sitter en liten bit på var sida av fönstren (ingen hel stång längst med)... någon som vet vad de heter eller om någon säljer sådana?

Kram på luciadagen! Hjärta

• pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-13 15:53:53 följande:

pluggis

vad jobbigt att du blir så åksjuk och inte heller kan koppla av när du är borta stackare. jag har väl blivit lite mer flygrädd efter alla terrordåd och kapningar och skit, men samtidigt så vad kan man göra lixom? Jag ÄLSKAR VÄRME

ingen aning om vad du menar för gardinstänger tyvärr.

puss!

Nä, det va lite påfrestande att flyga så långt, svimmade dessutom på väg till toaletten på ditresan (blodtrycksfall) En söt farbror tog emot mig innan jag föll i golvet och såg mycket bekymrad ut.. ha ha... Dessutom har jag lite ont av värme, blir lite svimmelkantig jag e inte som alla andra.... hmm...

Men du som älskar värme kommer att få det KANON!!! härligt med miljöombyte! Kramar
  • pluggande mamma
    Vädur 78 skrev 2010-12-13 14:35:16 följande:
    Jobbigt att vara flygrädd Jag vet vad du menar för gardinstänger men vet inte vad de kallas för något?? Har du försökt och googla det?
    Jag har tittat på massor av hemsidor med gardinstänger men kan inte hitta någonstans... Får börja ringa runt och se om någon heminredning el dyl har koll...
    Kram
  • pluggande mamma
    mulan skrev 2010-12-13 16:37:17 följande:
    Tjooohooooo Förvånad Förvånad Förvånad!!!!

Nu är Mulis här oxå

Inte alla på FL som har en egen tråd . Men är det nån som är värd en egen FL tråd så är det vår älskade Kramiiiis Hjärta!!!!!!!IKEA har kortare gardinstänger för panellängder i skenor. Men har även sett vanliga gardinstänger nånstans.

Kirsch har från 70 cm

www.kirsch.se/web/produkter_stanger_se.aspx
    Tack mulan! Jag var inne och kollade på sidan nu men fattar noll... jag är helt enkelt helkass på det här! Hur vet jag att det bara är små korta stänger på var sida fönstret?? Kan inte se hur de ser ut på bilderna heller... Blind kanske Cool
  • pluggande mamma

Mulan, jag har svårt att förklara tror jag, de jag söker kan man inte dra ut.. De är bara korta stänger på ca 60-70 cm kanske? och man sätter fast en på var sida av fönstret... Jätte kass på det här är jag... Kram

• pluggande mamma

mulan skrev 2010-12-13 21:10:53 följande:

Ja du bra fråga. Var några år sedan nu vi satte upp den. Har inga hela rullar kvar med etikett bara öppnade. Kan ha varit en MIDBEC. Det är struktur iaf
    Vädur 78 skrev 2010-12-13 19:18:56 följande:
    Jag brukar ju gilla allt annat med saffran så måste väl ge den en chans kanske
    Ja du får ge det en chans innan du krossar flaskan Jag förstår vad du menar . Men tror att de flesta stänger på marknaden är regelerbara och i detta fallet är det kortaste måttet 70 cm då den är helt ihopskjuten. Prova att googla lite å se om du får fram andra märken och återförsäljare
    ok, jag trodde att de var fasta och med en ände typ in mot fönstret.. Nä, jag får ta en tur runt idag och kolla!
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-14 10:53:09 följande:
    imorgon ska jag till en helt ny gyn.... *ångest* orkar inte ta upp allting igen och försöka få henne att ta prover och skriva ut kortison och fragmin inför nästa ÄD, men det är lixom min sista chans här i sverige känns det som.... Skrikandes
    Åh, vad jag håller tummarna för dig kramiiis! Hoppas hon är förstående och gör som DU vill Hjärta
    Kram
  • pluggande mamma
    mulan skrev 2010-12-14 14:57:28 följande:
    Nä denna flickan var den första på det sjukhuset i år som fått det. Nä det kan väl inte vara någon fara.
    De tär ju inte nes säkert att hon själv var smittat när vi träffades
    Ha lite koll på temp och om du känner dig "sjuk"... Oavsett så kan du inte vaccinera dig nu när du är gravid.. Det är säkert bara en liten förkylning som du fått!
    Har själv inte vaccinerat mig för svininfluensan då jag inte köper hur man hanterat tillverkningen av vaccinet och inköpet av vaccinet osv...  Kram
  • pluggande mamma
    Turbomamma skrev 2010-12-14 18:49:20 följande:

Pluggande mamma: Nu skulle vi väl undivka "g"snack i just den här tråden men var det inte svinis man skulle vaccinera mot just när man var gravid. Det var iaf det som gällde förra året. Sen verkar det väl rätt overkill att göra det i år då svinis i princip måste vara utrotad (om man bortser från Mulans lilla tjej)

Det stämmer att man sa så ibörjan, det har vart olika bud angående det iaf häromkring, sista jag vet var att inte vaccinera sig vid "g"..

(Sorry Kramiiis, detta skulle egentligen nog hamna i andra tråden...blev så när jag skulle svara mulan bara...) Kram kram Hjärta
Svar på tråden Kramiiis vänner