Inlägg från: miism |Visa alla inlägg
  • miism

Kramiiis vänner

Nu har jag också hittat hit, om jag får vara med kramiis?
    Jag har ju faktiskt inte heller lycktas med ivf och blivit gravid, även om jag har mitt lilla troll här ändå.

Låter bra att du ska åka ner till värmen, men du åker till helt fel land i Afrika! Längre ner skulle du ju, typ..Kenya.. :) och jag får tyvärr inte lämna landet, så vi kan inte ta en tur norrut och träffa dig heller... :( Men jag tror nog att ni får en superdupermega bra semester, och sola massor, här börjar iallafall regnperioden ta slut nu och solen skiner typ jämt! inte helt fel , trots att jag kan intyga att det INTE är kul att vara dunderförkyld i den här värmen...

Idag har vi haft strömavbrott hela dagen BLÄ! Det var den maten i kylen det, så trist, och vi lär oss typ aldrig att det inte är lönt att handla till mer än en eller två dagar och det slår aldrig fel, strömmen går alltid när vi har storhandlat....

Snörvelkramar!

• miism

Kramiis: Ta en glögg för mig med, för det om något saknar jag just nu, såhär på Lucia och allt.
    Tror säkert det går billiga flyg från egypten till Nairobi ;)

Här är en till som är flygrädd, brukar hålla maken hårt i handen när vi lyfter, landar, eller det är gropar. Sist vi flög mellan Nairobi och Mombasa guppade det mest hela tiden, Tur maken min har bra händer att knipa i.
    Har jag berättat hur bortskämd jag är förresten :) Just nu står mannen min i köket och gör stekta bananer och vispad grädde till efterrätt :) och låter mig vila på soffan i ett desperat försök att kurera mig inför morgondagens luciafirande... går sådär, men viljan och hoppet är väl det sista som överger en :)

• miism

Kramiis: Bokar du lastutrymmet på planet till Nairobi sen också då ? så ni kan komma hit allihop och slappa vid min pool? Med tanke på vår gigantiska lägenhet så hade jag säkert kunnat få plats med er allihop.

Vädur: Jag är usel på tapeter, så kan tyvärr inte hjälpa dig.

Mulan: ÅH, julgodis! Varför är jag inte duktigare i köket? Jag och en av granntjejerna här skulle baka pepparkakor innan jul, men först fick hon Malaria, och nu när hon äntligen börjar bli lite piggare, så blir både hon och jag dunderförkylda istället. Tur det är några dagar kvar till jul, så vi kanske hinner få ihop det.

• miism

Godmorgon bästa tråden! och Godmorgon Kramiis :)

Här är det ännu en snörvlig och seg dag. Klockan är 11 och vi har precis avslutat frukosten.
    Idag ska vi ta det mest lugnt, gå en runda ner till köpcentrumet och försöka kolla lite priser på en safari som vi tänkte åka på när makens bror kommer ner. Har ett par alternativ, men vill kolla lite priser och så och det börjar bli hög tid nu.

Har redan bokat en lyx safari över nyår, 5 stjärnig lodge känns inte helt fel :) http://www.fairmont.com/marasafariclub för er som är nyfikna på vart den här tjejen ska fira sin nyårsafton :) Kan se oss sitta utanför vårt tält med Rogers härliga lillebror och hans kompis och sippa på champagne, och det känns faktiskt HELT ok :) Kramiis, jag sa ju att ni skulle bokat kenya istället för egypten!

Ikväll ska vi på försenat luciafirande på ambasadörens recidens, funderar för fullt på hur pass finkklädd man måste vara på ett sådant ställe... kan ju säga att garderoben är väldigt tunn, kläder här är antingen begagnade och sådär i kvalité, eller så pratar vi woolwhorts där vi får ge 800 för ett par byxor och en skjorta.... och kläderna vi hade med sig har ju använts oavbrutet i 4 månader och börjar kännas väldigt tråkiga...

Ha en bra dag allihop och njut av glögg, pepparkakor och lussekatter för mig med!

KRAM! Hjärta

• miism

Kramiis: Du kommer att fixa det här också! Se det som terapi, varje gång du berättar så går det lite lättare. Eller gör som jag brukar göra, skriv fusklapp innan med allt du behöver komma ihåg och bocka av innan du går därifrån. Det kommer att gå galant!!

• miism

Håller tummarna jag med Kramiis!!

Nej om man skulle se till att få på sig lite vettiga kläder kanske, om en timme kommer taxin och hämtar oss och då ska jag väl helst inte se ut som rudolf med röda mulen, så smink lär behövas. Det enda riktigt juliga vi lär uppleva i år, så jag SKA bara med, även om huvudet mest vill ligga och vila hela dagen.

• miism

Godmorgon Kramiis och alla andra i tråden !
    Håller alla tummar för att det går bra idag, och det kommer det att göra!
    Kramar i mängder Hjärta

• miism

Kramiis: Ja men ett utmärkt tillfälle att hinna andas lite till Solig också blir du så stressad av förseningen att du glömmer att vara nervös! Det kommer att gå utmärkt!!

• miism

Ja kopparkablar är alldeldes för populära att sno tyvärr. Kan intyga att det är inte bättre här nere, här snor de brunnslock och säljer så det gäller att se upp, helt plötsligt har man ett hål i gatan framför sig. Sen tar det ju så klart X antal veckor innan de kommer och lägger ett nytt lock.

• miism

Godmorgon kramiis och alla andra härliga i tråden!

Inte bara kramiis som har seg dag idag, klockan är snart 11 och jag har visserligen kommit ur sängen och klätt mig, men det där med frukost känns som något jag hoppar över idag. Maken och sonen har ätit, men vi behöver handla och inget av det vi hade hemma kändes gott idag. Är sådär lagom seg och kräsen.
    Väntar på att vår städerska ska komma och städa, jepp vi är bortskämda här nere med vissa saker.
    Ska gå ner till köpcentrumet framåt lunchtid och äta lunch och handla, passar på att fly fältet medan här blir städat, är inte riktigt bekväm med att vara hemma när det blir städat, även om det är VÄLDIGT skönt att få det gjort.

Svar på tråden Kramiiis vänner