Inlägg från: mulan |Visa alla inlägg
  • mulan

Kramiiis vänner

kramiiis skrev 2011-04-28 15:11:26 följande:
    Pratade nyss med personalansvarige på ena jobbet jag sökt och ska komma på en andra intervju troligtvis på mån el tis. Gulf. Hoppet finns alltså kvar....

Har även Sökt ett till jobb, spännande att se hur det går där. Är ju kul när man iaf kommer till intervju höjer självförtroendet.

Annars sitter jag och försöker göra en presentation men är så svårt då de både ska va riktat till helt okunniga, såna som kan grunderna och experterna. Hmm. Ska väl lyckas få ihop det på ngt sätt.
    Låter ju lovande med en andra intervju . Kanon!!! Lycka till vännen!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-05-03 16:03:56 följande:
    Har igår och idag delat ut avhandlingen på avdelningen och alla seniora forskare har sagt hur imponerade de är att jag gjort klart det och att min chef tydligen är både nöjd och imponerad och tydligen är min avhandling väldigt bra skriven
    Har fått höra så mycket positivt att jag har svårt att få in det och nästan börjar gråta när jag pratar med dem jag kommer sakna de seniora forskarna mycke! Har fått otroligt med stöd och pepp av dem både när jag mådde som sämst och nu
    Synd att min chef inte är lika frikostig med beröm men det är hans personlighet får väl vänta på hans tal på festen istället.

Var på intervju idag oxå och det kändes bra så får väl se hur det går nu. Orkar dock inte va spänd inför det.

Skrippo: saknar dig med söt! Jodå det är hyffsat för tillfället. Men ibland åker jag ner i skorna...
    Stor kram! Tänker på dig!

Miism: fler samtal kommer! Jag lovar

Kram på er alla!
    kramiiis skrev 2011-05-03 18:48:49 följande:
    Yey de ringde från företaget nyss, en tredje intervju på torsdag med beteendepsykolog ngn som varit med om det??

Känns ju rätt lovande hitills!
    Men det låter ju KANON!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! . Du har ju gjort ett kanonjobb trots att du mått så fruktransvärt dåligt. Det är ju det jag alltid har sagt. Du är stark !!!! Lycka till på intervjun! Kramar
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-05-09 15:17:33 följande:
    1. Jag har fått jobb!!!!!!!

2. Disputationen kommer bli två svenska, tusen gånger enklare Chefen sa det utan att jag ens tog upp frågan.

3. Min pappa är trevlig

4. Jag ska få en ipad i disputationspresent me like

1: Ett superstort GRATTIS x 10000000000 !!!! Fråga: Vad är det för jobb?? När börjar du??
    2: Så mycket enklare . Skönt!!
    3: Kors i taket . Vad har hänt???
    4: Kul
    5: KRAMAR TILL BÄSTA KRAMIIISEN
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-05-09 16:31:39 följande:
    Tack mulan och hoppas

Mulan:
    Forskarjobb med shysst lön och kortare arbetsdagar (7,5h) och 30 dagars semester
    Vet ej när jag börjar de ville 30 maj, men de vill även att jag har semester i sommar ca 5- 6 veckor.
    Men det är inte klart än jag fick tänka på saken.

Jadu vette fan vad som hänt med pappa men har är både trevlig och vettig!!!
    Säger tom sambon!
    Och disputationsfesten kommer gå på minst 90 000 vilket ör helt sjukt att han betalar

Överlycklig!
    Nu är det bara ett plus som saknas.
    Grattis . Ja det är ju inte så dåligt att börja 30 Maj å sen ha 5-6 veckors semester. Mjukstart!!

90.000 för en fest . Ska du gifta dig eller Shit!! (passa på att gifta dig vet ja )

Hoppas att din pappa fortsätter med sitt "nya jag" och att du sen får ditt plus som grädde på moset

Kramar!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-05-11 16:41:22 följande:
    Ska forska inom mekaniska egenskaper på alla sorters metaller.
    Svårt att beskriva.

Nu är kotrakt skrivet, börjar först 8:e augusti
    Grattis vännen!!!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-05-12 15:07:09 följande:

min handledare var förbi förut och sa:
    "hörde du att XXX tyckte att din avhandling var väldigt fin?"
    ja han sa det till mig i tisdags.

(han är en framstående forskare från USA har jag för mig...)

han hade tagit upp det på styrelsemötet i det center jag varit doktorand inom varav VDn för företaget jag ska börja jobba på hade sagt "henne har vi precis anställt".

Hihi . Kanon ju!!!
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-05-20 08:36:39 följande:
    Thessis åhhh men då du ju doktor efter sommaren härligt!!!!!

Jag funderar på att lägga ner detta med fl helt. Är trött på å va ensam barnlös ochvet inte ens om jag tänker försöka igen. Så har inte så mycke här å göra.

Kram på er.
    Vi skulle förstår dig vännen för det måste vara fruktansvärt jobbigt även om det inte skrivs om det i denna tråden .  Å vi skulle sakna dig så mycket Hjärta. Men du har ju lämnat FL förut och kommit tillbaka så jag hade inte gett upp hoppet helt om att få se dig här igen .

Skulle du lämna FL och sen komma tillbaka så hoppas jag att din dröm gått i uppfyllelse och du är gravid då .

Kramar om dig
    ♥ Ebba ♥
  • mulan
    kramiiis skrev 2011-06-09 15:15:25 följande:
    Inga planer alls. Sambons semester verkar osäker så svårt att planera. Men blir nog hans föräldrars landställe en vecka iaf

Kanske rom.
    Åh Rom låter underbart! Jag vill till Italien

Jag bokde en lägenhet på ett Bed & Breakfast i Ystad i augusti innan idag . Vi ska dit med svärföräldrarna.
    ♥ Ebba ♥
Svar på tråden Kramiiis vänner