Inlägg från: pluggande mamma |Visa alla inlägg
  • pluggande mamma

Kramiiis vänner

Vädur 78 skrev 2010-12-14 20:13:11 följande:
    Fy på dig, du får en varning
    CoolJag lånar kramiiis dessa solglasögon så hon inte ser vad jag skrev.... Skall aldrig mer upprepas! .-P
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-15 10:32:36 följande:
    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.
    Håller tummarna för att det ger resultat! Låter ju som att det skulle funka iaf mkt pengar men bara det ger god effekt! Kram Hjärta
  • pluggande mamma

Hjälp, var ivär och gjorde impulsköp av gardiner och stänger idag... Jag har 5 st fönster som dessa skall sitta på i samma rum (ganska så stort) Tror ni det blir för mkt?? Ska jag använda diskretare gardiner? Har så fruktansvärt dålig känsla för sånt här.. Väggar och inredning är ganska ljus typ beige/sand aktig som tapeten... Har 3 dagar på mig om jag vill lämna tillbax det.. Men fyyyyyy vad dyra gardiner är!!!! Hade inte någon koll på det alls, är inte så pysslig av mig Har ju bott här i 5 år nu utan gardiner ha ha.....

• pluggande mamma

Ja Kramiiis, önskar jag kunde leja bort det till någon som kan sin sak... suck! Svårt när allt e så neutralt och man skall få liten färgklick på det..  Får väl se vad sambon säger när han kommer hem..
    Håller med om att mattor är jättesvårt, därför har vi inga ....
    Låter bra att du ska va ledig lite, det kan du behöva! Kram

• pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-15 14:31:19 följande:
    pluggis: hihi du får tala om hans reaktion sen

hagelinen: härligt att David kommer ner ikväll kan tänka mig att du längtat!
    Men hallå vad dåligt att han inte får provision som de andra grrrr.
    näää blir ju ngt svårt att betala två hus på den lönen tyvärr. Hoppas ni kan flytta hem snart!
    Han påpekade hur snyggt det var att jag hade nålat upp dem.. Men det känns som vi nog hänger upp dem, en annan kommentar va att vi får väl köpa nya annars... (ja sa jag, för de var ju såååå biiiiillllliiiigggga NOT...) Tycker det är fruktansvärt att behöva lägga massa pengar på gardiner onödigt typ men nu blev det så.. Kram
  • pluggande mamma
    Mammiztill2 skrev 2010-12-15 15:35:53 följande:
    PLUGGANDE MAMMA, ang Gardinerna tyckte JAG att de var fina och härligt med lite färg klickar i gardinerna!! Behåll dem tycker jag
    Tack Ja, nu är det nog bestämt att de får komma upp
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-15 16:49:08 följande:
    MORR!

från och med nu ska jag inte gå in nån annastans än i "min" tråd ( )
    gaaaaaaaaaaah, varför lyckas ALLA med sina jävla ÄD försök för???
    Och varför får de lyckas två gånger på raken oxå, alltså även plussa på första försöket när det gäller syskonförsök

tycker det är orättvist, och jag kan inte låta bli att vara så sjukt avundsjuk. Så nu ska jag inte titta in nånstans längre...

morrar lite till

*mutter mutter*
    Nä, inte hoppa runt i massa andra dumma trådar nu! Hjärta
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-15 17:18:39 följande:
    Pluggis: fick han veta priset innan han sa köpa nya?
    Hihi de är roliga som påpekar att de är uppnålade. Killar

Nä nu ska jag hålla mig här:)
    Ha ha... nä jag sa bara att jag flyttat över liiite pengar från hans konto för att kunna köpa gardinerna
  • pluggande mamma
    Lilla JJ skrev 2010-12-15 19:40:28 följande:
    Haha oj en kille som både märker att gardinerna r uppnålade OCH säger att ni kan köpa nya. Vart hittar man en sån?
    Ha ha.... ja, de kanske är få...
  • pluggande mamma

fn oxå! välte ut hela kaffe koppen på tanjentbordet... får se om det blir några sviter efter det.... Första gången det hänt iaf! GRR...

• pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-16 10:38:48 följande:
    hehehehe
    sorry
    jag spillde ut drickyoghurt i min bärbara dator för nån vecka sen. den funkar bra fortfarande
    Men det är så onödigt! Fantastiskt att din funkar efter yoghurt!!
    Får se om allt klibbar ihop när det torkat....har ju socker i kaffet oxå...
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-16 10:35:34 följande:

Fick tid 12 januari hos nästa gyn
    var en väldigt trevlig barnmorska jag pratade med iaf!

Vad bra! skönt att slippa vänta för länge
  • pluggande mamma
    mulan skrev 2010-12-16 10:49:08 följande:
    Lycka till!!!!! En bra början med en trvlig BM iaf
    pluggande mamma skrev 2010-12-16 10:37:25 följande:
    fn oxå! välte ut hela kaffe koppen på tanjentbordet... får se om det blir några sviter efter det.... Första gången det hänt iaf! GRR...
    aj aj         ùεΠ↓Φµ»¿¦ωí♦&equi v;.........Flört

På min dator står det "spilltåligt tangentbord" . Undrar om det var en baktanke från sambon när han köpte den .
    Undrar om skärmen är "nystålig" för den fick en nysattack innan när jag inte hann vrida på huvudet
    ha ha....
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-17 09:22:19 följande:
    fattar inte hur jag kan vara så klumpig! skulle tända sänglampan, men det slutade med att jag lyckades slå handen hårt mot lampan och nu har jag skitont i höger hand och kan knappt hålla en penna, skriva på datorn går precis men gör skiiitont.
    *morr*

*GÄSP*

tur de tär fredag

KS ringde förut, det var inga problem att få ut journalen, hon undrade bara varför, om vi skulle gå till nån annan i sverige för då skickar de direkt dit. Men jag sa att vi hade embryon i frysen i finland.... vilket ju är sant, även om jag just nu inte skall dit. Skitsamma, hon skulle skicka hem journalen iaf nice

tycker om när saker går min väg

förresten pratade med mamma igår om julafton, vi pratade rätt länge, alltså typ 20 min, brukar annars vara avklarat på 3.... och hon var trevlig heltsjukt.

snart ska jag väl ta mig i kragen och be dem om ekomoniskt stöd... men inte riktigt än....
    Gu så bra!! Skönt att du får din journal hem Bra att du och din mamma kunde sitta och prata i lugn och ro! Kram
  • pluggande mamma

Kramiiis, vad bra att du får dina mediciner och dubbelt kladd Det skall säkert göra susen skall du se!

Kramar!

• pluggande mamma
    Kramiiis hjärtat.... vad ledsen jag blir när jag läser om din jul... Hoppas han tar sitt förnuft till fånga och ber om ursäkt samt ett nyårslöfte om att han skall ta hand om dig och ge dig massor av kärlek och uppskattning istället för att vara otrevlig, skrika och vara irriterad... Han får helt enkelt ta sig i kragen en gång för alla nu!

Kram kram Hjärta
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2011-01-04 10:59:28 följande:

kram sötnosar

känns inte helt rätt att smutskasta honom hela tiden egentligen.
    han mår ju själv skit, jag har full förståelse för att man då blir en mer eller mindre idiot i vissa tillfällen. ok igår borde jag ringt elektriker, visst...det är sant.
    jag önskar bara att vi båda kunde få må bra och få finnas för varandra istället.
    vi får väl se, jag ska försöka bättra mig på städning, tvätt och matlagning... jag lagar aldrig mat och det är lyx.

jaja.

nu har jag mensvärk och mår sjukt illa, inge kul med mens och magsjuka samtidigt. men what to do.

är på jobbet oxå, yey va kul, precis haft möte med chefen och vi är som vanligt inte på samma nivå. jag vill bara att allt ska sluta strulaSkrikandes

fick iaf hem min lilla kisse igår, gud så goooosigt. dock sov han under husses täcker hela natten blir extra mycket mattegos när jag kommer hem idag

nähä, dags att göra det chefen vill att jag ska göra.
    bläk.

NÄ! Även om han mår skit så är det INGEN URSÄKT att hålla på så som han gör! Ska DU bättra dig??? Han då???
    Nix gulle Kramiiis, ändring på torpet!

Puss o Kram! Hjärta
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2011-01-05 09:45:13 följande:
    ursäkta äckligheten i detta inlägg. Men igår när jag var på toa så låg det lixom en ganska så stor "hinna" i trosan tillsammans med lite blod (själva hinnan var dock inte blod i sig, utan bara täckt av det), var inte alls som de klumpar jag brukar blöda ut vid mens, utan helt annorlunda, alltså en hinna som gick att veckla ut (öhh ja jag var tvungen att kolla vad det var ). 
    Vad är det för nåt?? ska man börja bli orolig eller?

bara undrar vad man kropp håller på med.
    Kan det inte vara slemhinna från livmodern för den byts ju ut, kanske blev så av en tillfällighet?

Många kramar
Svar på tråden Kramiiis vänner