Inlägg från: miism |Visa alla inlägg
  • miism

Kramiiis vänner

Godmorgon alla mina kära vänner!
    Hoppas solen lyser på er allihop idag!
    Här i Nairobi, Kenya skiner solen idag från en totalt klarblå himmel, inte ett moln syns, men vi kan dock ännu se månen som inte orkat sig ner ännu. Idag ska vi ta oss ner till General Post office och förhoppningsvis få hämta ett paket från en ännu okänd avsändare. Ska bli kul. Väntar nu bara på att min Ipren ska börja göra sitt jobb så jag kan stödja ordentligt på mitt ena knä, snubblade över en elsladd igår och vrickade nog till det lite väl. Men men, sånt går över och idag försöker vi ha en positiv dag här nere :)

Vad ska ni andra hitta på idag? Kramiis du kommer att ha en superdag med massor av idéer, för det har JAG bestämt :) Har maken ringt läkarkliniken?

Många kramar till er allihop.

• miism

Kramiis: Vännen min, du är inte bortglömd! Definitivt inte. Jag kan känna likadant i ivf-tråden ibland när det diskuteras amning, förlossningar eller barnets första år. Jag har ju ingenting att komma med där, och kommer heller aldrig att få det. Vår gosses första år kommar jag aldrig att få vara med om, för det hade redan passerat när vi träffade honom, hur det känns att få pluss på stickan vet jag inte, för vi fick aldrig det, inte heller har jag fått känna min pojke sparka i min mage, och det är en sorg jag alltid kommer att få bära med mig.
     Men du kommer att få uppleva allt det här, för 2011 är DITT år! Så är det bara , du kommer att bli klar med din avhandling, och du kommer att bli mamma :)

Barnlöshet visar verkligen vänners rätta ansikte tyvärr, vi har förlorat en massa vänner som vi trodde var närmre än de var, och fått andra som plötsligt stigit fram ur bekantskapskretsen och visat att de , det var de som fanns där när livet var becksvart och de andra skyllde på fullbokade almenackor, barnkalas och fikor med fan och hans moster så att de som så gärna ville komma över, bara inte hann... bullshit, är en vän ledsen så hinner man alltid, allt annat är bara ren och skär bortförklaring.

Tycker också du ska komma söderöver snart, gärna sådär i apri maj så att ego jag hinner hem. :) Men det är klart du kan resa NU också kan du resa en gång till till våren :)

• miism

Kramiis: Vi kan väl enas om att 2011 har potential ;) Och även kullerbyttor kan bli bra till slut, även om de är jobbiga att göra. Jag tror dock 2011 blir ett bra år även utan kullerbyttor. Och du har vänner, tyvärr finns vi lite på distans just nu, men sen ska det bli stockholmsresor vet du :) och SKåneresor för dig!!

Gårdagen gick ok, lilltrollet överlevde och mitt mammahjärta hade det nog jobbigare än hans.

Idag är det hemlängtan för hela slanten, jag vill hem till Skåne NU, inte om 3-4 månader utan Nu, helst idag.
    Men, det är liksom bara att gilla läget, gråta en skvätt och ta nya tag. Nu ska vi iallafall äta lunch och sedan gå ner till resebyrån och försöka boka en styck safari och en styck mombasaresa. Så liite har jag ju att se fram emot iallafall den närmaste månaden :)

KRAM!

• miism

Men Kramiis, shopping är KUL och du behöver säkert sakerna egentligen :) Om inte annat är tröstshopping ett klart underskattat begrepp!

• miism

Kramiis: Känns som det blir en helg full med funderingar för er båda. Bara du kan avgöra vad som är rätt för dig. Vill du flytta till England så GÖR det. Vi här finns ju kvar ändå och England är inte längre än en flygresa bort. Långt från dina föräldrar och en chans att börja om ditt liv lite, men också mer isolerat utan det nätverk du är van vid. Det ÄR tufft att bo utomlands, saker och ting fungerar inte som man är van vid, vissa saker är lättare, vissa är svårare. Fördelen med att bo utomlands i ett land där det finns fler svenskar är att man på sätt och vis får ett nätverk helt naturligt. Vet att i England finns det flera svenskföreningar, svenska kyrkan och mycket annat.
    Du väljer rätt, hur du än bestämmer dig!!

• miism

Kramiis: Jag har sagt det innan och jag säger det igen: De där skorna är SÅ snygga! Är så att jag själv hade velat ha dem om jag inte inset att ekonomin till våren nog inte tillåter några nya skor överhuvudtaget.
    Blä för mens, om nu inte kroppen funkar som den ska, varför ska då just den biten funka? Kunde vi inte sluppit mensen helt om våra kroppar ändå inte har lust att bära några barn? Orättvist! Hoppas det går över snart iallafall.

Många kramar till er allihop idag!

• miism

Kramiis: Lyxhustru är inget hinder för socialt umgänge :) Vad tror du alla expat fruar sysslar med här nere? Går och tränar, fikar, hänger på golfclubben...tycker man ser grupper med solbrända kvinnor överallt här, och jag kan garantera att över hälften av dem inte jobbar... Sen kan det så klart förbättra självkänslan om man har något "eget" att syssla med på dagarna också och inte vara så beroende av sin man hela tiden. Vi har fortfarande en del planer på att maken min ska jobba utomlands längre fram, och då får jag inte ens jobba. Får vara hemmafru på heltid helt enkelt :) Dock vet jag att hela ansvaret för vårt sociala liv kommer att hänga på mig isåfall, så det lär väl ta sin tid det med, OM det nu blir av. Vi ska komma hem från det här äventyret helskinnade först och vi vågar nog inte ens nysa om att åka iväg igen till våra familjer de närmsta åren :)

Stor kram till er allihop  från ett varmt och soligt Nairobi. Våra vänner kom, trots dansk strejk, fram inatt, med allt bagage och de ligger nu nere vid poolen och njuter. Vi ska strax gå ner vi med, ska bara invänta att lillkillen vaknar och att maken jobbar klart.... Sen väntar fruktfika nere vid poolen. Igår var livet KASS efter ett mindre bra hembesök, men som förhoppningsvis gick ok iallafall, men idag skiner solen hyfsat igen :)

KRAM

• miism

Kramiis: Min kära kära kära vän. Tänker SÅ på dig och påpekar än en gång att erbjudandet står kvar. Du ÄR välkommen hit precis när du vill om du behöver en paus och bara vara. Sol, värme och lugn och ro utlovas.

KRAM och var rädd om dig! Du vet var jag finns!

• miism

Mulan: Det är bara att komma hit :) Jag är tyvärr förbjuden att lämna landet. Men vi har billig fika, kan erbjuda kaffe och kaka för det härliga priset 5 kr :)

• miism

Stor kram till er allihop. Har varit lite frånvarande några dagar nu då vi kämpat med våra visum som går ut idag egentligen. Idag fick vi dem äntligen förlängda, satt i den roliga sitsen att migrationsmyndigheten vägrade förlänga och domstolen förbjöd oss att resa.... men men, nu är det löst.

Fick skicka våra vänner själva till kusten och själv köpa nya biljetter till ikväll. Men SÅ härligt det ska bli att bara sola och bada i 4 dagar. I varm pool!

Vi ska bo här http://www.sarovahotels.com/whitesands/

Nu ska jag sova middag en stund, blev inte mycket sömn inatt på grund av all oro. Halv 6 tar vi taxi till flygplatsen och sen ska jag bara njuta av livet de närmaste dagarna. Ska förtränga allt annat som kan strula i den här processen och bara njuta, njuta och njuta. Många kramar till er och en extra till dig kramiis.

Svar på tråden Kramiiis vänner