• Anonym

    är 58 cm stort huvudmått för vuxen kvinna ? vad har ni för mått på huvudet?

    Skulle vara kul och se vad andra har för mått så svara gärna

  • Svar på tråden är 58 cm stort huvudmått för vuxen kvinna ? vad har ni för mått på huvudet?
  • sweran

    har 56...
    men kan tänka mig att 58 kanske är lite stlörre än medel, men absolut inte jättestort... de flesta jag känner har mellan 54 o 56...

  • Anonym

    verkar som jag har störst än s¨l'nge någon som vet medel på tjej samt kille.
    vill gärna fler skriver mått

  • plett

    Jag har 54 cm, skulle dock tro att medel kan tänkas vara 56? När jag hade hand om studentmössorna på gymnasiet så ingick det bland annat att mäta huvuden så att alla skulle få rätt storlek. De allra flesta var under 60cm, men minns att någon hade 63! :o

    Tycker du att ditt huvud ser oportionerligt ut på något vis eftersom att du mätt och nu undrar? Det är ju inte många centimeter det handlar om när man tänker på det så. :)

  • Anonym

    nja alltså det är ju ingen som sagt något eller så men minns att jag hade 58 cm nä vi mätte  för student mössa. och att när jag ska ha rid hjälm så brukar hjälmarna vara för små var därföör jag tänkte att jag hade lite större mått. för att vara tjej. verkar ju ligga på 54-56 om man tittar här.min kile har 60 i mått men då är han öxå 1.96 lång och kille jag är 1.67 och ganska smal

Svar på tråden är 58 cm stort huvudmått för vuxen kvinna ? vad har ni för mått på huvudet?