Inlägg från: Längtarefterliten |Visa alla inlägg
  • Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

har nu haft 4 missfall..
    Vill läsa historier om er som lyckats och hur ni lyckats, hjälpmedel? läkemedel?

• Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?
  • Längtarefterliten

jo ja har fått trombyl och proggisar som ja tog förra gravven.. å då skulle ja ta en om dagen av båda... å de gjorde ja.. men de blev nått fel i väldigt tidigt, å då stoppade ju proggissarna upp missfallet så de bara fortsatte.. skulle bli ett supertidigt missfal där egentligen.. så han sa att ja skulle göra ett försök till med dom tablettern.a..

• Längtarefterliten
    FruG skrev 2010-12-13 18:01:47 följande:
    Så kan det ju tyvärr bli med proggisar. Men är det en om dagen du tar?

Jag tar tre progesteron mic om dagen.

Har du fått göra nån missfallsutredning?
    a dom gjorde en utredning efter mitt tredje missfall..
    Och ja jag ska ta en proggis varje kväll när ja går å lägger mig från att ja plussar och en trombyl varje dag.. så nu vänta ja abra på att bli gravid igen.. blir bidrottning nästa månad.. har hjälp mig 2 av 3 ggr..
  • Längtarefterliten

fast trombylen är ju bara för blodproppar typ.. progesteronet ska ju göra så graviditeten stanna kvar.. och ja vet att de är många som lyckats med dom tabletterna tillsammans,,, så blir ett försök till med dom..

Men bidrottninggele har ja fått hjälp att bli gravid med några ggr.. de är jätte bra tycker ja och kommer använda de igen när närsta mens kommer fram, vilket ja hoppas att den inte gör.. tror ja ahr ägglossning nu:_P

• Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-14 13:42:21 följande:
    Ja har fått med mig någon lapp med telefon nummer till psykologer men nu e lappen borta och då trodde ja inte att ja behövde prata med någon, men ja mår bara sämre å sämre så a får väl kontakta någon kanske!! som du säger, dom kan ju inte hjälpa mig att få ett barn men de kanske hjälper lite att få lätta sitt hjärta..

Ja fattar inte varför jag aldrig har fått progesteron, jag bad om de men hon tyckte inte jag behövde de....

väntarOLängtar va e bidrottninggele???
    www.bodystore.com/3/sv/artiklar/peking-royal-jelly-bidrottninggele-2000-mg-30-ampuller
    Där är en länk där ja köper bidrottninggele... de är nått kinesiskt som kvinnor tog för att typ bli mer fertila.. ja har tagit det 3 ggr, och blivit gravid 2 av de ggr.. så ja litar på de.. för ja har svårt att bli gravid annars... och sist tog ja bidrottning och sambon tog zink och folsyra, och ja blev gravid och man känner av ägglossningen mycket mer... man ska börja ta det när mensen kommer å sluta med de samma dag som man plussa på ägglossningsstickan!
  • Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-15 09:28:02 följande:
    Bidrottninggele får de bli nästa gång, finnarna börjar ploppa upp så den jäkla mensen e på g IGEN kan inte fatta att de ska vara så jäkla svårt nu... fy va bitter å ledsen ja blir...

Hur använder man gelen då? var ska man smörja den?
    de e inget du ska smörja.. Det är som du ska ta som en flytande medicin...
    Men den är superäcklig så blanda med juice eller nått så går de mycket bättre.. du ska ta en g¨ng per dag från mensens första dag till ägglossning visar positivt...
    ska med köra med de när mensen kommer näst...
  • Längtarefterliten
    Kianne skrev 2010-12-15 15:51:54 följande:
    Jag ska försöka sprida lite hopp. Jag har fick fem missfall (alla före v. 12), den sjätte graviditeten resulterade i min lilla son som nu är drygt fyra månader. Efter tredje missfallet utredde de mig och min sambo, men hittade inga fel nånstans. Den fjärde graviditeten var den sista utan läkemedel. Min läkare skrev sedan ut progesteron och trombyl som jag skulle ta de första tolv veckorna av graviditeten. Den femte graviditeten var ett väldigt tidigt missfall och så äntligen, sjätte gången gillt!
    Det finns hopp och jag håller tummarna för alla er som kämpar!
    så de va progesteron och trombyl enbart?
    Det är det ja fått=)
  • Längtarefterliten
    Tass skrev 2010-12-16 08:58:40 följande:
    Hej. (Har bara läst TS och du  har säkert redan fått bra svar, men iaf)

Jag fick 8-10 mf innan första grabben föddes -02. Sedan ytterligare en problemfri grav -07 (åt inga preventivmedel emellan då jag fått för mig att de orsakat mf.) FIck ett sent mf -08 och sedan ytterligare 10 st mf fram till i somras (periodvis här emellan åt jag cerazette, det gör jag inte om)
    Idag väntar jag barn nr 3 och hittills har allt gått fint. (v12 nu)

Så visst går det !

Lycka till !
    åh herregud va jobbigt!
    Men inga hjälpmedel alls?? alltså inga läkemedel dom graviditeterna som gått bra?
  • Längtarefterliten
    Tass skrev 2010-12-16 22:30:17 följande:
    Nej. Inga läkemedel. Det verkar som att ibland funkar det och ibland inte. Däremot tycker jag mig märka av att jag fått flera mf direkt efter att ha slutat med cerazette än när jag inte haft några piller. Vet inte om det kan ha med det att göra men jag äter aldrig mer cerazette.

Hoppas det löser sig för er !
    nej p piller kommer ja aldrig börja med igen.. slutade för över 2 år sen.. 
  • Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-19 12:32:46 följande:
    Nu har jag beställt bidrottninggele men ja fick mensen tyvärr igår och får börja med gelen när den kommer, får se om de hjälper mig att bli gravid!
    de hoppas vi på..
    Min mens dyker nog upp vid nyår någon gång...
    Sist tog min sambo zinktabletter och folsyra när jag tog bidrottnignen..
    Dom tabletterna ökar spermakonduktionen=)
Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?