FruG skrev 2010-12-14 10:06:20 följande:
Ja det e fördjävligt att man ska råka ut för så många missfall. Jag har som jag skrivit innan haft 6 missfall och dessutom förlorat en pojke som föddes 4 månader förtidigt.
Måste dessutom göra ivf för att ens bli gravid
Men jag hade aldrig klarat det om jag inte fått kontakt med kuratorn på sjukhuset. Har du blivit erbjuden en samtalskontakt?
Kontakten med kuratorn kan ju aldrig ta bort smärtan man bär, men på nåt sätt hjälper det ändå. Svårt att förklara...
Ang trombyl så finns det i dagsläget inget bevisat ännu. Det är bara som man tror. Men det pågår just nu en studie med trombyl så om några år bör det ju finnas resultat på den studien.
Sen är det ju så att oftast får man inga svar på varför man får så många missfall. Man vill ju ha ett svar så man kan åtgärda "felet".
Oftast när det är tidiga missfall ( före v 12) så är det ju fel på embryot och det är ju inget man kan göra nåt åt tyvärr. Men de flesta som får en massa upprepade missfall får ju tillslut ett barn
Så ge inte upp!!!
Det är bullshit! Det finns hur många studier som helst på att ASA fungerar.
Googla Alan Beer eller Leif Matthiesen.Falun IVF använder det som standard.Enda kliniken i sverige.
Vi ligger långt efter i alla fertilitetssammanhang.Så trist!