• LadyBond

4 missfall någon som lyckats efter det?

Läste inte allt så om någon skrivit om folsyra, bortse från detta inlägg.

Vet inte om jag kan tillägga något men brist på folsyra kan också leda till missfall.
    Utöver alla andra nämnda orsaker.

Jag har fem missfall och två (3) förtidigt födda som inte klarat sig. (fler orsaker)

Jag hade för lågt folsyra och får utskrivet på recept nu. Rekommenderat dagligt intag 3 månader innan graviditet är 400 mikromilligram per dag. Jag äter 5000 mikrogram per dag nu.
    Jag får (kommer att få) också sprutor med fragmin och piller trombyl och progestoron under nästa gravditet.
    Men det som gör att det kanske går nu är att jag ska äta antibiotika under graviditeten nu.

Jag hoppas att du TS lyckas.

• LadyBond
    Längtarefterliten skrev 2010-12-19 18:26:32 följande:
    A jo vet att risken kan öka för missfall om man har brist på folsyra...
    Själv har ja fått folsyra, progesteron och trombyl utskrivet som ja ska äta nästkommande grav. åt de förra med men fick ett sånt där supertidigt missfall, tror de skulle komma när ja egentligen skulle haft min mens, men progesteronet gjorde att de dröjde.. så blödningarna kom inte försen vecka 7:/
    Plussade en vecka innan BIM så började med tabletterna redan då.
    Kan du försöka få loss litet fragminsprutor då?
    Jag körde fragmin ändå fram till vecka 27 men det berodde nog p att jag var sängliggande så länge.

I annat fall så har jag nog använt Fragmin till vecka ca vecka 13-15.

Andra tips är det vanliga, inte gå i trappor, inte basta, inte bada, inte rida och skippa all form av träning.
    Bara promenader. Det är de rekommendationerna jag fått. Eller restirktioner om man vill.

Efter tre missfall har du rätt till en utredning.. har du gjort/fått någon?
  • LadyBond

Ja, skönt att du gjort utredningen. Då ska det gå bra men tjata till dig Fragminet ändå.
    Om det går.

Vi får önska med varandra då Glad Nu ska det bara gå!

• LadyBond
    Längtarefterliten skrev 2010-12-19 22:39:51 följande:
    Verkligen.. år 2011 ska vi bli gravida och lyckas! det måste bli så.. hur gammal är du?
    Första barnet? Bor?=)
    Jag är 36, fått två barn som inte klarade sig efter förlossningarna.
    Vi gör en IVF nu i Januari men det kommer bli tufft för jag kommer bli inlagd igen.
    ca 20 veckor. Bor i Dalarna.

Ja, 2010 kommer bli ett bäbisår för oss som försöker!

Du kan inboxa om du vill.
  • LadyBond

väntarOlängtar:

Jo, litet tufft är det emellanåt men det är bara att ta sig vidare.

När jag är gammal och tittar tillbaka på mitt liv, vill jag se att jag kämpade allt jag kan.
    Det gäller att hålla modet uppe och jag försöker hitta saker att vara glad för varje dag.
    Men också att gråta litet då och då..de känslorna ska ju också ut.
    Balans är viktigt..

Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?