Inlägg från: Längtarefterliten |Visa alla inlägg
  • Längtarefterliten

4 missfall någon som lyckats efter det?

www.bodystore.com/3/sv/artiklar/zink-100-kapslar
    Den zinken köpte jag till min sambo.

Folsyra köper jag i en hälsokostbutik till honom och han tar 1 om dagen, och zink också en om dagen=)
    Ja, jag äter folsyra med som ja fått på recept av min gyn..=)

Jag märkte att spermaproduktionen ökade också;)

• Längtarefterliten
    JennyCecilia skrev 2010-12-19 17:46:47 följande:
    Läste inte allt så om någon skrivit om folsyra, bortse från detta inlägg.

Vet inte om jag kan tillägga något men brist på folsyra kan också leda till missfall.
    Utöver alla andra nämnda orsaker.

Jag har fem missfall och två (3) förtidigt födda som inte klarat sig. (fler orsaker)

Jag hade för lågt folsyra och får utskrivet på recept nu. Rekommenderat dagligt intag 3 månader innan graviditet är 400 mikromilligram per dag. Jag äter 5000 mikrogram per dag nu.
    Jag får (kommer att få) också sprutor med fragmin och piller trombyl och progestoron under nästa gravditet.
    Men det som gör att det kanske går nu är att jag ska äta antibiotika under graviditeten nu.

Jag hoppas att du TS lyckas.
    A jo vet att risken kan öka för missfall om man har brist på folsyra...
    Själv har ja fått folsyra, progesteron och trombyl utskrivet som ja ska äta nästkommande grav. åt de förra med men fick ett sånt där supertidigt missfall, tror de skulle komma när ja egentligen skulle haft min mens, men progesteronet gjorde att de dröjde.. så blödningarna kom inte försen vecka 7:/
    Plussade en vecka innan BIM så började med tabletterna redan då.
  • Längtarefterliten
    JennyCecilia skrev 2010-12-19 18:35:40 följande:
    Kan du försöka få loss litet fragminsprutor då?
    Jag körde fragmin ändå fram till vecka 27 men det berodde nog p att jag var sängliggande så länge.

I annat fall så har jag nog använt Fragmin till vecka ca vecka 13-15.

Andra tips är det vanliga, inte gå i trappor, inte basta, inte bada, inte rida och skippa all form av träning.
    Bara promenader. Det är de rekommendationerna jag fått. Eller restirktioner om man vill.

Efter tre missfall har du rätt till en utredning.. har du gjort/fått någon?
    Fragmin har ja tänkt fråga om, har hört lite om det faktiskt.. Men han sa sist att jag skulle testa det här med progesteron och trombyl och folacin en gång till.. så det tänkte jag göra, och absolut inte ta ut något i förskott.

Alltså ja är i princip under utredning, efter mitt tredje missfall så gjorde dom massa blodprover på mig och min sambo. och kromosonproverna var bra och allt annat som dom kollade också. sen gjorde dom en vaginal undersökning, då blev jag sövd, men dom hittade inget fel, allt såg bra ut.. så jag vet inte, tycker tabletterna borde funka.. vi får hoppas de helt enkelt.. tur jag är så ung än så länge!=)
  • Längtarefterliten
    JennyCecilia skrev 2010-12-19 22:00:36 följande:
    Ja, skönt att du gjort utredningen. Då ska det gå bra men tjata till dig Fragminet ändå.
    Om det går.

Vi får önska med varandra då Glad Nu ska det bara gå!
    Verkligen.. år 2011 ska vi bli gravida och lyckas! det måste bli så.. hur gammal är du?
    Första barnet? Bor?=)
  • Längtarefterliten
    cocomilk skrev 2010-12-19 23:06:50 följande:
    Heej !
    Efter 4 missfall fcik jag en dotter, och är nu gravid i andra barnet i v 19. Under graviditeten med dottern fick jag äta 1 trombyl om dagen fram till v38 och 1 progesteron på kvällen fram till v 12.
    Att vara med om missfall är tungt, men att vara med om upprepade missfall är hjärtskärande och psykiskt påfrestande. Råder verkligen att man har någon att prata med!
    Önskar ingen denna olycka, att få uppleva detta för det tär verkligen på en =(, men tappa inte hoppet,,,efter regn kommer solskeen. Lycka till 
    Det är så som jag ska ta trombyl och progesteron faktiskt=) få hoppas att ja lyckas.. har också haft 4 missfall... 2MF 1MA och en ofosterlig gravivitet...

Ja har haft min familj som stöd hela vägen, och även min sambo... och du har rätt, man måste få prata om det annars hade de aldrig gått...:/

Men nästa grav berätta ja inte för någon närvarande, för vill inte komma å säga att ja fått missfall igen.. kommer berätta efter vecka 12...
  • Längtarefterliten
    JennyCecilia skrev 2010-12-19 23:09:34 följande:
    Jag är 36, fått två barn som inte klarade sig efter förlossningarna.
    Vi gör en IVF nu i Januari men det kommer bli tufft för jag kommer bli inlagd igen.
    ca 20 veckor. Bor i Dalarna.

Ja, 2010 kommer bli ett bäbisår för oss som försöker!

Du kan inboxa om du vill.
    usch va jobbigt de låter att dom inte klarade sig efter:/
  • Längtarefterliten
    JennyCecilia skrev 2010-12-20 13:04:50 följande:
    väntarOlängtar:

Jo, litet tufft är det emellanåt men det är bara att ta sig vidare.

När jag är gammal och tittar tillbaka på mitt liv, vill jag se att jag kämpade allt jag kan.
    Det gäller att hålla modet uppe och jag försöker hitta saker att vara glad för varje dag.
    Men också att gråta litet då och då..de känslorna ska ju också ut.
    Balans är viktigt..
    jo man lär ju komma ihåg allt man kämpat för!
  • Längtarefterliten
    Ninninn skrev 2010-12-27 08:49:45 följande:
    Fy va man ska behöva vara med om mycke!! fick avliva min vovve dan innan julafton så denna julen har varit en katastrof men de e väl bara till att bita ihop som med allt annat!!!!

Ja har börjat med bidrottninggelen nu å fy fasen va illa de smakar =) får se om den hjälper mig att bli gravid nästa gång! man skulle bara ta de fram till ägglossningen va??

gubben min äter folsyra nu me har beställt zink men dom tabletterna har inte kommit ännu!

tyvärr tror ju jag att allt detta sitter i mitt huvud att vi inte blir gravida nu, innan har de de bara varit för min sambo att titta på mig så har ja blivit gravid men nu 5 månaders försök, de e väl så mår man skit dåligt så låser väl kroppen sig på nått sätt..

Lycka till alla
    Usch låter inte alls kul:( beklagar det med vovven!

Jag har med börjat på bidrottningen idag.. min mens kom igång och då va de bara att börja.. sambon äter folsyra och zink,, ska bara få honom att komma ihåg de daglien med:P
    Det är när du plussa på ägglossning som du ska sluta med dom=)
    Lägg märke till att håret blir finare å naglarna starkare;)
  • Längtarefterliten
    emma777 skrev 2011-01-10 13:12:14 följande:
    Beklagar verkligen dina missfall, vet hur oerhört jobbigt det är. Själv gick jag "bara" igenom tre missfall innan vår son föddes, men har en god vän vars mamma hade fyra missfall innan hon fick sitt första barn, och har en annan god vän som fick 7 (!) missfall mellan andra och tredje barnet. 
    Har sagt det till många förut, men tillåt dig att sörja OCH att hoppas. För det finns hur mycket hopp som helst, och när det väl går vägen så är det värt allt.  
    3 ,issfall är inte heller så bara:/ att bara få ett missfall är jobbigt.. men inte alls lika jobbigt som 3 och 4 missfall.. men man måste ha hopp, en de ä svårt verkligen.. ja hoppas att progesteron och trombyl vill hjälpa min nästkommande graviditet.. har ägglossning nu i veckan, äter bidrottninggele och hoppas att de tar sig..
  • Längtarefterliten
    Vilaa skrev 2011-01-13 20:07:51 följande:
    Jag ska äta trombyl igen om jag blir gravid igen (har haft 4 missfall på raken nu, senaste gången åt jag trombyl och gick några veckor längre än dom andra missfallen) och så ska jag då denna gång få progestron med.

Förhoppningsvis mer mediciner ifall att vi får komma snabbt till en klinik vi fått remiss till.
    Missfallsutredningen har inte visat något fel.
    då är du i precis samma sits som mig nu då... 4 missfall på raken och ska ta progesteron och trombyl från plus. de är de min gyn sa, sen ska ja bara höra av mig när jag plussar.
  • Längtarefterliten

oj skriver folk fortfarande här?:P
    Det har gått bra för mig.. fick en dotter i september förra året=) efter 4 missfall och 3 och ett halvt år=)

Svar på tråden 4 missfall någon som lyckats efter det?