Inlägg från: Trasdockan |Visa alla inlägg
  • Trasdockan

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Hello! Bor i Laholm med sambo o son på 2 år + att syskon väntas i maj-juni!

• Trasdockan

Hej igen tjejer! Jag är 22 år o sambon 24 o vi bor i hus i Trädgårdsstaden i Laholm!Glad
    Idag var vi på andra ultraljudet o fick nytt BF datum: 6 juni!
    Är i vecka 19 o bebisen sparkar som bara den!

• Trasdockan
    Mia386 skrev 2011-01-05 19:21:17 följande:
    då kanske man känner. bor i hasslöv med sambo.. vi är med 22 och 24 :P 
    Jag känner nog ingen av er tjejer, då jag ursprungligen är Halmstadbo! :) Men det hade varit kul att lära känna lite mera folk här nere i LA Holm.... Vi flyttade hit för 2 år sedan då gubben fick jobb här nere. Så jag pendlar till mitt jobb i Halmstad varje dag o lillfisen går på det nybyggda dagiset som finns i närheten! Men vi känner oss ganska ensamma då vi inte känner några andra par i samma ålder med barn! Så vi är oftast ensamma på alla helger!
  • Trasdockan
    Theta skrev 2011-01-08 11:20:23 följande:
    Känner igen mig med ensamheten. Just nu så har Cassandra bara Anna-Lucia som kompis, Mias dotter, men det skiljer 8 månader på dem så de kan ju inte leka tillsammans eller så ännu. Sen så känner vi inte några andra här i Vallberga med barn :( Så tråkigt är det.

Ibland så ser man någon gå utanför med sina barn i Cassies ålder, har seriöst funderat på att springa efter dem och typ säga " Hej! Jag har ett barn också, och är ensam. Ska vi bli vänner så våra barn kan leka?" Haha...!!! Solig De hade ju sprungit bort fort som fan Tungan ute
    Hahaha, låter som något jag själv tänkt göra!!Tungan ute 
    Jag känner oftast att man jobbar så mycket o när man väl är ledig så vill man ju bara vara hemma o umgås med la familia! O så ska det renoveras på huset, det ska städas o hållas på! Speciellt nu när vi båda jobbar heltid så hinner man inte med så mycket längre!Rynkar på näsan 

Har ni jobb tjejer eller pluggar ni? Vet ju att i vår ålder så är det ju inte alltid så enkelt att få jobb, iaf inte ett fast! Jag har haft turen då jag fick fast anställning direkt efter gymnasiet o har jobbat på samma ställe sen dess!
  • Trasdockan
    Mia386 skrev 2011-01-09 13:46:34 följande:
    arbetslös är jag... har jobbat innan i hemtjänst, men de ville inte ha tbx mig när de fick veta jag var gravid.. dum nog så anmälde jag dom inte :/ men men.. jobb ska jag inte tänka på än, är föräldraledig till september, kanske lite mer, får se hur jag gör. Sedan ska jag leta jobb som massör :) 
    Vad jobbar du med för något då? 
    Jag är utbildad yrkeschaufför o kör för Schenker åkeri i Halmstad. Just nu kör jag enkel lastbil, men ibland får jag hoppa in o köra med släp oxå!
    Ska bli spännande att se hur länge jag kan jobba i denna graviditeten, då jag blev sjukskriven när jag var i 7:e månaden när jag väntade lilleman!  Många av mina kollegor tror att bara för att man är gravid så får man börja "gå hemma", men vem ska då betala mina räkningar!? Så jag får allt vackert jobba tills jag får havandeskapspenning.
  • Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-10 10:21:30 följande:
    Jag är också från Halmstad igentligen! Glad
    Vilket gymnasium gick du på? Jag gick Hotell/Restaurang på Sture, o vad heter ni?
    Jag gick på Kattegattgymnasiet, fordonsprogrammet med inriktning Transport!! När jag tog studenten så var det bara jag o en tjej till som gick på hela fordon...
    Mia386 skrev 2011-01-09 22:51:26 följande:
    Det kan väl dom göra ;P Kan man få det om man "bara" kör lastbil? Fast är ju klart, är väl inte lätt med en stor mage i vägen :P 
    Haha, tänk om världen vore så enkel!! Faktum är att magen var aldrig något hinder när jag väntade grabben, utan det är ju mer eller mindre alla krämpor som tillkommer som foglossning, jag kräktes från början till slutet av graviditeten! Men jag jobbade ändå o det gör jag nu oxå fast jag är helt grön i huvet om morgnarna! Men det är ju ett ganska tufft o väldigt fysiskt ansträngande jobb, med tunga lyft o stress. Så jag har ju fått dra ner en del på tempot för att orka med! Jag var ganska nyligen sjukskriven för att ha överansträngt mig vilket ledde till ryggvärk o dålig ork! 
    Sååå nu längtar man bara till havandeskapsledigheten o sen till sommaren när bebben kommit o man bara kan njuta av livet. 
  • Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-10 22:10:57 följande:
    Trasdockan: Haha då har du säkert haft min pappa som lärare:P han är på personbil och heter Glenn. haha
    My god!! Haha, han undervisade i hydraulik/pneumatik när jag gick i ettan! Skrattande 
    Världen är liten.
    Men då har jag iaf sett dig nån gång då du var på skolan o praktiserade eller hälsade på?
  • Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-11 13:39:20 följande:
    Haha ja visst är den! Ja det har du garanterat! hahaTungan ute Har varit där o hälsat på många gånger.
    Blev de nån barnvagn?
  • Trasdockan
    SamsonS skrev 2011-01-13 19:41:17 följande:
    Trasdockan: pappa ville jag skulle hälsa så han kom på vem du är, haha, så nu kom jag också på:)
    hehe, hälsa tebax! :)
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?