• Theta

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Jag är inte gravid, men har en dotter på 8 månader och bor i vallberga :) Alltid roligt att träffa nytt folk att prata med :)

• Theta

Jag är 22 år, fyllde nu den första :) Du då?

Var din grav planerad?

• Theta
    SamsonS skrev 2010-12-14 05:28:22 följande:
    Är ett år yngre än dig då, fyller 22 i mars nästa år :)
    Nja, vi försökte inte aktivt, ändå kom det på första ÄL efter pillerstopp :)
    Vad roligt :)
    Cassandra blev till trots p-piller. Var väl ett måndagsexemplar på den kartan, haha.
    Jag hade BF 28 mars med Cassandra men hon föddes den 31:a. Snabbt gick det också, ca 6 timmar från första värken, vi han vara på förlossningen i 1 timme och 40 minuter innan hon föddes. Gick rätt så snabbt men man klagar ju inte ;)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Hur länge har ni varit tillsammans? Jag och sambon firade precis 4,5 år så vi har ett par år på nacken :)

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-14 14:24:53 följande:
    3,5 ungefär :) Tiden går så himla fort1 Känns som att det var igår vi träffades.
    Har du alltid bott i Laholm eller är du någon annan stans ifrån?
    Ja tiden går så sjukt fort! Speciellt när man fått barn, det bara och rusar iväg..

Nej jag är från Hässleholm sen innan :) Har ni alltid bott här?
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-16 14:09:44 följande:
    Okej :)
    Sambon har alltid bott här men jag är från Halmstad från början. Jag ville absolut inte flytta till Laholm när vi träffades så vi fick en lägenhet vid tågstationen i Halmstad. Bodde där ett år ungefär men trivdes verkligen inte alls, så hittade vi en bostadsrätt, som ett radhus typ, i Lilla Tjärby. Så här har vi bott i ca 1,5 år nu :)
    Okej vad skönt att ni har ett boende som ni trivs i :)
    Jag och sambon hyr en tvåa just nu, men vi hoppas på att han får jobb i Kristianstad så vi kan flytta dit. Jag trivs inte alls här, och våra föräldrar bor ju där borta. Utom mamma då, hon bor i Ullared :)

Vilket väder vi har idag!! Jag är nästan glad över att jag ligger inne och är sjuk, så man verkligen slipper att gå ut..
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta

Vi har ju de flesta vännerna här med.
    Men jag saknar att bo nära allting, och sambon vill inte alls bo i Halmstad..
    Och eftersom våra familjer bor där borta så känner man för Cassandras skull att det hade varit bättre att bo där.

Äntligen har det slutat att snöa! Men är lite orolig för vår katt som gick ut inatt och inte kommit tillbaka ännu :(  Har ni några djur?

¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-16 21:11:35 följande:

Förstår dig!

Ja vi har två katter :) Men dom är båda innekatter av olika anledningar. Förstår att du blir orolig, men den kommer säkert tillbaka snart. Har nog bara gömt sig någonstans tills det slutat snöa :)

Hur länge har ni bott här?

Han kom hem senare vid 21 tiden typ. Skönt att han var okej :) Detta med att plugga, har tänkt att jag ska läsa på Komvux så jag får betyg i matte b och lite annat som vi inte läste i gymnasiet. Vet du om det finns komvux i Laholm?
    Vi har bott här sen den 15 januari, så snart ett år :)
    s87a skrev 2010-12-17 10:57:54 följande:
    Hej hej, jag är inte så jätteung, men är 23, har en son på 1,5 år och beräknas få barn nr 2 i januari.
    Bor i Halmstad så jag har inte jättenära er, men ändå kul att ses kanske?
    Hej, jag fyllde precis 22 så superung är väl inte jag heller direkt, men rynkfri iaf ;) Haha!
    Så långt bort är det väl inte, bara att det tar lång tid med buss :S Tågen vet jag inte riktigt när de går och så. Men det hade varit jättetrevligt att träffas någon dag :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    s87a skrev 2010-12-17 11:38:18 följande:
    Jag har bil, så jag kan ta mig runt ganska bra jag om ni har lust att ses nån gång =)
    Så bra :) Jag är körkortslös, så för det mesta så sitter jag bara här hemma och glor :P Så lite sällskap någongång hade ju varit trevligt :)
    ¤l Cassandra 100331 l¤
  • Theta
    SamsonS skrev 2010-12-18 16:37:01 följande:
    Theta skrev 2010-12-17 11:36:57 följande:
    Han kom hem senare vid 21 tiden typ. Skönt att han var okej :) Detta med att plugga, har tänkt att jag ska läsa på Komvux så jag får betyg i matte b och lite annat som vi inte läste i gymnasiet. Vet du om det finns komvux i Laholm?
    Vi har bott här sen den 15 januari, så snart ett år :)
    Vad skönt!
    Ja det finns! Jag börjar plugga där den 17:e januari, till undersköterska :) Läser just nu fristående kurs i psykologi på högskolan. Men gå in på kommunens hemsida så kan du kolla under "kommunal service"-->"utbildning"-->"vuxenutbildning".

Jag har även läst in naturkunskap B på komvux i Laholm, jag läste på distans och det var super, behövde bara åka ner dit en gån och det var när jag gjorde slutprovet. Annars gjorde jag allting hemma via nätet :) Supersmidigt!
    Tack så mycket :) Ska kolla upp det då.
    Jag har försökt tt få kontakt med dem på öppnis, men de verkar ite vara intresserade av socialt umgänge direkt. Skittråkigt. Så jag har inte direkt ansträngt mig för att åka in där något.
    ¤l Cassandra 100331 l¤
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?