• beellas

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Hej tjejer :) vilken vecka är ni i nu? Jag bor också i halmstad och är i vecka 36 :)

• beellas
    SamsonS skrev 2011-02-03 19:58:13 följande:
    Hej! :)
    Jag är i v 18 idag, och RUL om en vecka, spännande!
    Var i Halmstad bor du? :)
    Mysigt då är allt så nytt och spännande :) Jag bor i oskarström med min man :)
    Innan bodde jag på vallås men vi ville ha lite lugn nu när bebisen kommer
    så vi flyttade hit :)
    Duda?
  • beellas
    SamsonS skrev 2011-02-04 11:35:30 följande:
    Jag bor en liten bit utanför Laholm med min sambo, men jag är Halmstadbo från början, kommer från Gullbrandstorp :)
    Jaha okej :) Oskarström & Laholm är väl åt samma håll haha?
    jag kan inte så mycket utanför halmstad, flyttade hit för ca 5månader sen
    så är inte så insatt än :) sen är det lite minus att jag inte känner många här.
    Hur har du mått i din grav hittills?
  • beellas
    SamsonS skrev 2011-02-04 11:54:06 följande:
    Haha nej Laholm ligger ner mot Båstad :P
    Lite samma här, eller jag har blivit bra kompis med min sambos kompisars flickvänner :P Har du gått på ungmammagrupp i Halmstad någonting? :)

Jag har mått ganska illa och mår fortfarande lite dåligt vissa dagar, men de tär mycket bättre :) Har fått ont i ryggen också, men det räknade jag med eftersom att jag har skadat mig en gång :) Själv?

Jaha haha, mitt lokalsinne är inte detbästa haha.
    Aha okej men det är ju kul iaf :) Min man har sagt upp kontaketen med alla gammla vänner då han umgicks med
    dåligt folk tidigare, för mycket drickade en del knarkade och va allmänt kriminella, så det är bäst att inte ha kontakt med såna.
    Nej det har jag faktist inte, jag känner att de kränker en lite för man är ung, va på ett möte sen aldrig igen.
    Men det är ju jag, du kanske älskar det :)

Jaha okej men de är ju skönt att de är hyffsat bra :) I början mådde jag illa och så, men sen gick allt över tills vecka 35 typ. då började samandragningar och jättevärk i rygg och höfter, lite foglossning och allmänt tungt och jobbigt. Vecka 37 snart så hoppas den kommer strax också :) Ska ni kolla upp könet?

• beellas
    SamsonS skrev 2011-02-04 14:47:59 följande:
    Vad tråkigt att du kände så när du var där! Men det var i ung mammagrupp du var och inte bara i vanlig föräldragrupp? Det finns ju båda, ung mamma är på ungdomsmottagningen inne i stan. Jag tyckte det var kul och skönt att få prata av sig lite om allt eftersom vi inte har några nära kompisar som ska ha barn, prata med någon som vet vad man pratar om Tungan ute
    Det jag tycker är tråkigt med den gruppen är att jag är typ äldst, haha fyller 22 nu i vår och alla är yngre än mig och verkar ha lite problem med föräldrar och så. Jag är bara jättelycklig över att vi ska få barn Glad

Jag ville kolla kön först men inte sambon så han fick bestämma, men jag har nog ändrat mig också, har ni kollat?
    Det var något på ungdomsmottagningen för unga föreldrar. Aha okej :) Jag är också jätteglad för vår bebis vi hade planerat den också :)
    Ja så kan det ju vara haha, vi tog reda på könet :) En liten flicka blir det, men sen är det inte 100procent heller
    men jag tror och känner att de blir en flicka.
  • beellas
    CasperOchMamma skrev 2011-02-04 23:46:35 följande:
    Hej hej, jag är i v 27 :)
    Va roligt!
    Hur mår du i din grav? :) Vet ni könet?
  • beellas
    stina8503 skrev 2011-02-06 21:52:35 följande:
    Jag är i vecka 34 och bor i Laholm. Börjar känna att det är dags snart för den lilla/lille att komma ut, det är trångt!!! Spark, spark och en enorm sammandragning... det är vardagen det, men jag njuter ;) Sambon säger att det är den sista...
    Jag som vill ha tre...
    Åh då är vi gannska lika, jag gick in i vecka 37 idag :) när är du beräknad då? Jag har också mycket samandragningar och lite jobbigt börjar det bli nu, vill bara ha ut lillen nu :) Jaha du har redan en sen innan?
    Hur gammal är han/hon? Vet ni vad det blir denna gången?
  • beellas
    stina8503 skrev 2011-02-07 22:15:56 följande:
    Jag är beräknad den 22 mars. Min son, Leon, blir två år den 11 mars, ett riktigt energiknippe kanske därför jag mår lite sämre denna graviditeten, kan inte ta det lugnt på samma sätt som när jag väntade honom... 
    Leon föddes i v. 37+1 och hade gärna haft han kvar i magen en vecka eller två, han var liten och trött orkade inte äta som han skulle och låg på gränsvärden till gulsot... Det är bättre om dom små får ligga kvar tills dom är riktigt redo för världen, men jag förstår att du längtar, det gör jag med :) !!!
    Enligt RUL ser det ut att bli en liten tjej, men hon kunde inte säga säkert.
    Ja det förstår jag! Nu kan du ju säkert inte koppla av som du önskat :) Men härligt med en liten pojk full med energi ändå väl :) Jo jag vet det men jag börjar känna att jag aldrig kommer föda haha. det är 24dagar kvar till bf, det jag verkligen inte vill är att gå över tiden, de få inte ske! haha :) Då har ni en hel del hemma för lillen efter storebror kan jag tänka :)
  • beellas
    mucklis skrev 2011-02-17 21:15:47 följande:
    Skulle vara kul att träffas. =) Men måste bara fråga. Min son är ju snart 1 månad. Är det ok att ta med honom till ett fik? Jag menar, ganska mkt förkyldningar och smittor som går runt just nu. =/ Lr vad tror ni? Jag kanske är lite överdriven, men han är lite förkyld redan och så är jag så ny på detta. ^^
    Jag skulle inte dragit ut min 1månaders på ett fik. Va roligt förresten att du precis fött jag har 18dagar kvar till bf, kan du inte berätta lite?
  • beellas
    mucklis skrev 2011-02-18 09:44:22 följande:
    Oki, skoj att det snart är dags för dig. =)

Min förlossning var jättebra. Det tog bara 9 timmar från första värken och allt gick ganska smidigt.
    Jag badade i ca en timme och det var väldigt bra smärtlindring. När jag var öppen 8-9 cm tog de hål på hinnan och jag började med lustgas. Ett tag senare var han född. =) Fick 4 st inre stygn, hade nån bristning.

Personligen tycker jag att de fösta dagarna efteråt var värre än förlossningen då man blöder mkt, det svider när man kissar och hela kroppen är i princip slut. =P Men man återhämtar sig snabbt. =)

(Hela förlossningshistorien finns på min blogg: www.delatliv.blogg.se )
    åh det låter som en skön förlossning, jag har ju hört historier där de tagit 48timmar. usch!
    får hoppas det går snabbt och smidigt för mig också. jag tänkte också bada och helst ingen smärtlindning alls. men på sin höjd lustgas, absolut inget annat, jag är så nålrädd så ryggbedövning utersluter jag även om jag är döende haha.
    jag ska verkligen in på din blogg och läsa NU :D
  • beellas
    Kezelie skrev 2011-02-18 11:38:56 följande:
    Casperochmamma - Jag åker ifrån lilla Oskarström, så hade kunnat svänga inom och plocka upp er när vi ska på träffen. Om du inte löst det på annat sätt! :)
    Kram
    Hej :) Jag bor också i oskarström och såg att du också är 19 :) Hade varit kul att prata lite, jag flyttade till oskarström från halmstad för 5månader sen, känner ingen här och kan inget här haha, lite trist.
  • beellas
    Kezelie skrev 2011-02-18 14:38:53 följande:
    Bella : Jaså?! :D Men gud, jag trodde jag var ensam i denna rötna byn haha. Självklart då får vi ju ses och hitta på något. Jag kommer uppe från Kungälv från början och har snart bott här i två år, känner inga mer än min käraste fästman och hans killkompisar haha. Men adda mig gärna på facebook eller ta mitt mobil numer 0700374789 och skicka sms eller nått! :D
    Kram
    Haha nej jag bor här också! Haha tycker de är jätteskönt här dock, lugnt och skönt.
    Vad heter du på Facebook? :) Var någonstans här i Oskarström bor du? :)
    Kram
  • beellas
    mucklis skrev 2011-02-18 19:16:54 följande:
    ja, för vissa tar det tid. En vän fick sin son för ett tag sedan, 30 timmar tog det. Stackarn säger jag bara. =/ Jag tror du klarar dej på lustgas. =) Dock hjälper den faktisk inget bara så du vet. Man blir bara snurrig och lite lost. Men, man kommer inte ihåg smärtan efter en värk. ^^

Om det blir jobbigt (jag tyckte det var ganska lite smärta tills de tog hål på hinnan) så tänk: "Det håller bara i sig i en minut, sen blir det bättre". Det hjälpte mig att fokusera på andningen och inte få panik. =) Men jag tror det kommer gå jättebra. Min vän som jag nämnde tidigare klarade sig utan epidural vad jag förstått så man är starkare än vad man tror. =)
    åh stackare! jag hoppas verkligen de går snbbt för mig. jag tycker alla tar den där epiduralen, som om man inte klarade sig utan typ, men förr i tiden klarade man sig utan problem ju. nejnej de är inget för mig iaf! jag ska göra allt för att tänka positivt :) men du, känns de inte som en evighet att vara på förlossningen och bara vara där när man har värkar, dom kan ju hålla på i flera flera timmar lixom, blir de inte otroligt tråkigt, även om man har fullt upp med allt då så kan jag tänka mig att de blir jävligt lamt, eller har jag fel? :)
  • beellas
    Lyndi skrev 2011-02-18 23:15:44 följande:
    Jag läser den här tråden då och då när den dyker upp, trots att jag inte är en "ung mamma". Jag var väl relativt ung när jag blev gravid med sonen dock, 22 år. Nu fyller jag snart 27 och väntar ett syskon den 23 februari. Jag bor strax utanför Halmstad.
    Kunde inte låta bli att kommentera beellas kommentar, för min första förlossning tog 49 timmar
    Grattis :) ÅH säg inte så.. 49timmar?! herreguuud.. jag börjar bli orolig nu haha.
  • beellas

Hejhej! :)
    Jag är 19 år och bor ihop med min man i Oskarström.
    Vi fick vårt första barn den 1mars 2011, alltså är hon 3veckor och 2dagar :)

• beellas
    engelmede skrev 2011-03-26 06:38:41 följande:
    hej hej!=) då är du i typ samma ålder som jag =) bor med min sambo inne i halmstad och väntar mitt första =) är dock baar i 6:e veckan=)
    Vad roligt! Då är allt nytt och spännande :)
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?