Inlägg från: stina8503 |Visa alla inlägg
  • stina8503

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Hej!
    Är väl ingen "ung" mamma precis, men jag är nyinflyttad och känner mig ensam... Sökte på Laholm och fick upp er tråd.
    Jag blir 26 år i mars, sonen blir 2 år i mars och bebisen är beräknad i mars (lika bra att samla ihop allt i samma månad) bara sambon som sticker ut blir 27år i maj. Har nu tjejer träffats någon gång eller är det "bara" här?

• stina8503
    Theta skrev 2011-01-14 09:50:04 följande:
    Haha, ja blöjor har jag inte tänkt på ^^ Tack!
    Jag köpte en vindoverall till sonen när han började dagis i höstas. Fungerade jättefint, mycket praktisk, skyddade honom mot vinden och kläderna från att bli smutsiga, beroende på hur kallt det var hade han mer eller mindre kläder under. Fråga personalen de har många bra tips på vilka kläder som kan vara bra :)
  • stina8503
    Theta skrev 2011-01-13 23:01:10 följande:
    Hej och välkommen :D
    När flyttade ni hit? Var i Laholm bor ni?
    Jag och Mia386 känner varandra sen innan, men alla vi andra har typ bara pratat här i tråden Solig  Vilket datum är det BF på bebisen?

Kram
    Hej och tack!
    Vi flyttade till Lilla Tjärby den 28 november.
    Vår bebis är beräknad till den 22 mars är i v. 31 nu.
    Leon kom 3 veckor tidigare så vi får se hur denna lilla/lille tänker göra ;)
  • stina8503
    Theta skrev 2011-01-16 23:38:49 följande:
    Okej :) Cassandra var beräknad till den 28:e mars, men kom den 31:a. Tur det, för jag ville verkligen inte att hon skulle födas den 1:a april Solig
    Trivs ni bra då?
    Jodå, vi trivs bra. Lilla Tjärby är lugnt och skönt, men det ska bli skönt när våren kommer och man kan ut och promenera lite mer.

Din dotter och jag är födda på samma dag, vilket sammanträffande, hihi. Leon var också beräknad till 31 mars och jag var också orolig att han skulle komma 1 april, stackars barn som är födda då. Hade en kille i min klass i grundskolan som fyllde 1 april, vad han blev retad ibörjan.
  • stina8503
    SamsonS skrev 2011-01-18 20:48:17 följande:
    Ja eller hur! Ta en fika eller vad som helst :)
    Vi bor på Hallarsvägen.
    Jag träffas gärna med er Laholmstjejer för att se om vi har något gemensamt att spinna vidare på.
    Kul för barnen också att få lite nya vänner Glad
    Jag känner mig så sjuk sällskapssjuk. Lyckades övertyga min barnmorska om att jag verkligen behöver få gå i en föräldragrupp för att träffa andra blivande mammor. Hoppas på en bra grupp som gillar att prataGlad
  • stina8503
    SamsonS skrev 2011-01-19 10:47:40 följande:
    Stina8503: Okej, vi bor i bostadrätterna bort mot sjön:) haha fyller du också år den 31/3? Jag också;)
    Kan ju vi ut och promenera sen när bebisarna har kommit ju IOM att vi bor så nära:)
    Sammanfattningsvis: 31/3 är en toppendag!
    När är er bebis beräknad?
    Vår är beräknad 22/3
    Tycker aboslut vi kan promenera tillsammans med våra bebisar när de kommit.
    Du kan ju säkert en massa bra ställen att promenera på också till skillnad från mig... :)
  • stina8503
    Theta skrev 2011-02-03 22:25:17 följande:
    Tänkte härromdagen på att det varit rätt så dött här i tråden :( Tråkigt.
    Tänkte fråga om det är någon som behöver saker till sin bebis? Pma eller skriv i gästboken isåfall :)
    Jag är ute efter en babysitter och babyskydd (gärna med 5-punkts bälte, inte äldre än 3,5 år max 500 kr)
    Är det något du har?
  • stina8503
    beellas skrev 2011-02-03 19:31:00 följande:
    Hej tjejer :) vilken vecka är ni i nu? Jag bor också i halmstad och är i vecka 36 :)
    Jag är i vecka 34 och bor i Laholm. Börjar känna att det är dags snart för den lilla/lille att komma ut, det är trångt!!! Spark, spark och en enorm sammandragning... det är vardagen det, men jag njuter ;) Sambon säger att det är den sista...
    Jag som vill ha tre...
  • stina8503
    Jag är beräknad den 22 mars. Min son, Leon, blir två år den 11 mars, ett riktigt energiknippe kanske därför jag mår lite sämre denna graviditeten, kan inte ta det lugnt på samma sätt som när jag väntade honom... 
    Leon föddes i v. 37+1 och hade gärna haft han kvar i magen en vecka eller två, han var liten och trött orkade inte äta som han skulle och låg på gränsvärden till gulsot... Det är bättre om dom små får ligga kvar tills dom är riktigt redo för världen, men jag förstår att du längtar, det gör jag med :) !!!
    Enligt RUL ser det ut att bli en liten tjej, men hon kunde inte säga säkert.
  • stina8503
    beellas skrev 2011-02-11 13:23:59 följande:
    Ja det förstår jag! Nu kan du ju säkert inte koppla av som du önskat :) Men härligt med en liten pojk full med energi ändå väl :) Jo jag vet det men jag börjar känna att jag aldrig kommer föda haha. det är 24dagar kvar till bf, det jag verkligen inte vill är att gå över tiden, de få inte ske! haha :) Då har ni en hel del hemma för lillen efter storebror kan jag tänka :)
    "Var sak har sin tid" säger jag och låter som en 80-årig tant ;) Det är säkert inte kul att gå över tiden, man är ju så fokuserad på dagen D. Jag hoppas också jag slipper gå över tiden, har 34 dagar kvar idag :D
    Vi har det mesta kvar efter sonen så inte så mycket som behöver inhandlas (tyvärr, det är ju så mysigt att bebis-shoppa)
    Vi behöver bara ett babyskydd, de förra blev för gammalt dom är bara "säkra" i 5 år från tillverkingsdatum och vi köpte en begagnad till Leon, så nu är vi på jakt efter en ny begagnad. Och en babysitter måste vi ha, den använde vi jätte mycket till Leon, fick låna den av vår förra granne.
    Har ni fixat allt som behövs eller såt något mer på önskelistan?
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?