• Kezelie

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Tjena, hoppar in lite här i tråden mest för att jag tyckte det lätt som en passade för mig. :)
    Plussade i november ska få bebis i Juli, bor utanför Halmstad och är 18år! :P

Hade varit väldigt roligt att träffa fler blivande föräldrar och gravid att umgås med och dela upplevelsen och prata av sig på när man mår som man mår! :)

• Kezelie
    s87a skrev 2010-12-29 19:26:13 följande:
    var utanför halmstad bor du?
    Bor mot skavböke/ Oskarström! :) (bockalt om du vet vart det är) Haha
  • Kezelie
    s87a skrev 2010-12-29 19:29:45 följande:
    Oskarström vet jag i alla fall ;) Hehe..
    Grattis till pyret i magen föresten, vilken vecka är du i?
    Jag är nu i v. 10 + 2 enligt BM, men sedan får jag exakta svar av USG den 18 Feb! :)
  • Kezelie
    Theta skrev 2010-12-29 19:57:30 följande:
    Grattis till plusset :)
    Saknar tiden som gravid jättemycket, och är typ aundsjuk på alla som är gravida. Haha.. Mia tycker typ att jag är dum i huvudet för hon saknar minsann inte att vara gravid förklarade hon härromdagen, haha!!
    Var det en planerad graviditet?

Roligt med lite fler i tråden :)
    Ja, det var planerat. Fick missfall i sommras och efter det har jag och min fästman bara längtat efter ett och nu äntligen har vi kommit igång igen! :) Tack!
  • Kezelie
    Theta skrev 2010-12-29 20:12:13 följande:
    Välkommen :) Trevligt med en till i tråden :) Och grattis till bebisen i magen :D
    Hur gamla är du och sambon?
    Kezelie skrev 2010-12-29 20:06:14 följande:
    Ja, det var planerat. Fick missfall i sommras och efter det har jag och min fästman bara längtat efter ett och nu äntligen har vi kommit igång igen! :) Tack!
    Usch vad jobbigt med missfall :( Begklagar verkligen. Men roligt att n fick pluss snabbt igen :)
    Ja, det tycker vi med. Trodde seriöst det skulle ta längre tid att bli gravid efter missfallet, men ja pang sa det! :)
  • Kezelie
    SamsonS skrev 2010-12-29 20:55:21 följande:
    Skrev nyss till dig i en annan tråd haha. Men kul att du hittade hit! Jag ska också ha i Juli, den 13 än sålänge. Jättekul med flera man kan prata med! Glad
    Trasdockan skrev 2010-12-29 20:04:54 följande:

Hello! Bor i Laholm med sambo o son på 2 år + att syskon väntas i maj-juni!

Hej! Kul att du hittade hit! Var i Laholm bor du? Jag bor i Lilla Tjärby Glad
    Ja, verkligen det är roligt att ha flera att dela det stora äventyret med! :) Hihi
  • Kezelie
    Mia386 skrev 2010-12-30 19:07:39 följande:
    Vi blev med gravida direkt efter vårt MA, och det gick jätte bra sedan :) 
    Vad hittar ni alla på i morgon då? Hur "döljer" ni att ni är gravida om ni har har gått ut med det än? :)  
    Okej, låter bra! :D

Imorgon blir det en lugn nyår, ska bara mysa med min käraste + min mor och små syskon.
    Jag kan inte riktigt dölja det, de flesta vet om det runt mig. Haha, kan inte få på mina jeans längre så mjukisbrallorna är på dygnet runt nästan. Haha jag har lagt på mig drygt 3kilo nu sedan jag blev gravid! :)
  • Kezelie
    Mia386 skrev 2010-12-30 22:15:53 följande:
    Mysigt det låter :) Vilken vecka är du i? Jag skummade bara igenom tråden innan, dottern var inte riktigt med på noterna om att FL var det rätta just då :P 
    Jag la på mig 20 kg under min. Men har gått ner 10 på en månad, så det är rätt skönt :)  
    Är v. 10 + 6, men inget fastställt som sagt. Får veta exakt den 16 feb. :)
    Ja, där ser man det är ju olika. Min bror´s tjej lade på sig rejält med första barnet och nu med andra är hon bara gravid rund hahha! :P
  • Kezelie

Skulle vara otroligt roligt att träffas, så jag är på! :)

Kram

• Kezelie

Jodå, det låter väldigt intressant!

När tycker alla vi ska ha det? När har alla tid osv? Kan ju vara bra att veta det också. Ska någon speciell arangera och hålla koll på alla? Eller ja, ni förstår?

För min del, kan jag dygnet runt i princip, då jag inget jobb har eller något. Det enda som kan vara är om jag har tid till BM förståss! Och varför jag inget jobb har är för att Arbetsförmedlingen vill inte sätta ut mig någonstanns pga att jag är gravid... -.-'

Är så sugen på att träffa andra mammor, vill ut och diskutera. Är ju inte samma sak som att snacka med sin fästman eller familj haha! :)
    Kram

• Kezelie

Stina : Verkligen, han förstår ju inte direkt det där med hur det känns och det hela haha.

Mucklis : Skulle nog helst låta bli att ta ut honom till ett fik, du vill säkert på "träffen", men lovar dig att det kommer fler om du nu inte kan åka utan honom. För hans hälsa och vägnar så håll dig hemma! ;)

Kram alla!

• Kezelie

Casperochmamma - Jag åker ifrån lilla Oskarström, så hade kunnat svänga inom och plocka upp er när vi ska på träffen. Om du inte löst det på annat sätt! :)
    Kram

• Kezelie

Bella : Jaså?! :D Men gud, jag trodde jag var ensam i denna rötna byn haha. Självklart då får vi ju ses och hitta på något. Jag kommer uppe från Kungälv från början och har snart bott här i två år, känner inga mer än min käraste fästman och hans killkompisar haha. Men adda mig gärna på facebook eller ta mitt mobil numer 0700374789 och skicka sms eller nått! :D
    Kram

• Kezelie

Bella : Ja om du söker på Kristine Karlsson och sedan så söker du på ort/län där du skriver Oskarström så ska du få fram mig. Jag bor mot skavböke/fröslida hållet. :)
    Kram

• Kezelie

Jag tror jag kan komma då, ser inte ut som att jag har något vettigare i kalendern den dagen. Ja, förkylning går verkligen runt som bara den nu. Mycket pga väder förändringarna som skiftar fram och tillbaka också. Hoppas ni blir bättre! :) Och jag hade heller inte rekommenderat att man tar med en liten utan att man väntar med det! :) Kram

• Kezelie

Men ska vi göra en lista eller något på alla som kommer så man har koll och vi vet alla som kommer? :)

Kram

• Kezelie

CasperOchMamma : Förstår det! ;)

Här kommer en lista:
    Milles café måndagen den 28 februari kl 9-11.

Kezelie + Sambo
    Hattifnatt89
    Smuk + Cassandra
    Mia386 + Anna-Lucia + Sambo
    Stina8531 + Leon

Om det är någon mer som vill med kopiera och skriv till dit namn och ev. barn.
    Spännande att träffas :)

(var tvungen lägga till min sambo också! ;))

• Kezelie

Förlåt, fick fullt upp igår kväll då hunden raskt fick åka in till Helsingborgs djursjukhus vilket gjorde att jag glömde av detta idag. Hoppas ni haft en trevlig träff, jag kommer på nästa!

Kramar

• Kezelie

Låter som ni hade det skoj, som sagt kommer väldigt gärna nästa gång! :)

Jodå, han mår bra. Hans tarmar ville inte riktigt som han ville, men det är tur att vetrinärerna är så bra som dom är! :)

Kram

• Kezelie

Som sagt, Halmstad nästa då?! :D Är grymt sugen på att träffa andra, så jag hänger på denna gången. Säg tid, var och datum, jag kan i princip hela tiden! Kram

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?