Inlägg från: CasperOchMamma |Visa alla inlägg
  • CasperOchMamma

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Bor i Halmstad med sambo. Jag är 24 och sambon är 33. Jag har en son sedan tidigare, på 5 år. väntar första gemensamma bebisen i Maj:)

• CasperOchMamma

Jag har ett par stövlar på dagis, regnset, mössa, vantar och halsduk.. På våren/hösten brukar jag ha en tunn scarf.. Sedan är det extra kläder som man kan låta ligga kvar (dem flesta har en egen hylla med korg) där lämnar jag byxor, tröja, strumpor och kalsonger OM det skulle hända en olycka på dagis.. :) Napp om hon fortfarande använder det..

• CasperOchMamma
    Theta skrev 2011-01-13 22:11:24 följande:
    Tack Drömmer
    Jag har sagt till sambon att mössa, regnkläder, ombyten och stövlar måste finnas där. Men halsduk/scarfs & vantar har jag inte haft en tanke på! Tack så mycket.
    Nappen tar hon bara i bilen/vagnen (knappt) så sådanna kan stanna hemma :)

Man kommer på saker i efterhand med.. Så som blöjor, det är lika bra att det finns ett blöjpaket ståendes på dagis med:) Så gjorde jag när Casper var liten och använde blöjor.

• CasperOchMamma
    Theta skrev 2011-01-20 00:08:41 följande:
    Gud vad trött jag blir!!

Cassandra har alltid somnat sent för natten, oftast mellan 22-24. Det har varit okej innan, men eftersom det är dags för förskola om ett par månader så vill jag gärna att hon ska somna tidigare. De senaste 2 månaderna så har hon somnat 23-24 tiden.. Men nu, nu de senaste nätterna har hon somnat kl 02..

Så idag så fick hon inte sova sin kvällslur som hon annars gärna vill, vi busade & lekte med henne en del uner kvällen för att trötta ut henne, sen duschade hon med sin pappa och var nära på att somna i duschen. Efter duschen så var det ny blöja och pyjamas, sen busade vi en del och hon somnade vid 21.30 tiden. Härligt att få lägga sig tidigt, trodde jag. 23.15 började hon sova lite lättare och en kvart senare var hon vaken igen.

Så nu sitter vi här, jag är fett trött men kan inte sova eftersom hon är vaken. Hon kryper omkring på golvet och leker med sina leksaker, är på datorn, våra mobiler, tv´n och en massa annat.. Jag vill bara sova, men kan inte. Tar jag med henne in i sovrummet och försöker mysa/tutta henne till sömns snuttar hon bara lite och sen så börjar hon krypa runt, klättra på mig och sänggaveln osv. Skriker och tjoar.. Så då  ger man upp efter att ha försökt i 30  minuter. Att lägga henne i hennes säng känns inte aktuellt, eftersom hon inte är trött och alltid annars somnar när hon blir tuttad..

Jag fattar inte varför hon helt plötsligt blir så pigg och vägra sova innan kl 02? Jag blir så trött på detta Kräks
    Usch.. Vilket jobbigt läge du/ni befinner er i:/ Har en 5 åring som brukar lägga sig i hyfsad tid och sover hela nätterna. Men periodsvis så somnar han sent, framåt 23-24.. Och vaknar mitt i natten och kryper upp brevid mig i sängen. För att sedan vakna vid kl 6-7 och vara hur pigg som helst. Jag känner att jag aldrig få tillräckligt med sömn. Får huvudvärk,   blr lättirriterad och studierna får läggas åt sidan för att jag måste vila... förstår verkligen att du är trött.
  • CasperOchMamma
    beellas skrev 2011-02-03 19:31:00 följande:
    Hej tjejer :) vilken vecka är ni i nu? Jag bor också i halmstad och är i vecka 36 :)
    Hej hej, jag är i v 27 :)
  • CasperOchMamma
    beellas skrev 2011-02-05 19:12:53 följande:
    Va roligt!
    Hur mår du i din grav? :) Vet ni könet?
    Det blir en liten pojke:)
  • CasperOchMamma

Jag är också sugen på att komma med på träffar:) Även fast bebis inte kommer förrän i maj. Kommer läsa på distans den sista tiden i skolan och sonen kommer att vara på dagis:) Så vore ju roligt om det gick att passa in tider. Kanske man kan samåka om man åker några från Halmstad?!

• CasperOchMamma
    stina8503 skrev 2011-02-20 22:51:16 följande:
    Måste bara få fråga... Jag tror jag vet vem du är...
    Har du en syster som heter Josefin?
    I så fall har vi träffats, jobbat tillsammans med din syster hos en brukare på Frösunda.

Grattis till tillökningen!
    När är det dags?
    Vi har 30 dagar (beräknat) kvar tills vår lilla/lille kommer.
    Ser ut som en flicka men vi får sen... ;)
    Kan du fälja med och fikar på Milles i Laholm den 28 februari?

Ha det gott
    Ja, jag vet vem du är också. Jobbade med samma brukare som ni, fast när du hade slutat och flyttat;)
    Jo, hon är min syster..

Vi har BF 7 maj, så det är ett tag kvar.. 10 veckor eller så..
    Som det såg ut på UL så får vi en liten pojke.. Längtar enormt mycket.
    Jag ska kolla mitt skolschema för den dagen. Går oftast 8,30 - 11,45:D

Ha det gott
  • CasperOchMamma
    Kezelie skrev 2011-02-18 11:38:56 följande:
    Casperochmamma - Jag åker ifrån lilla Oskarström, så hade kunnat svänga inom och plocka upp er när vi ska på träffen. Om du inte löst det på annat sätt! :)
    Kram
    Jag har körkort och bil, men känns bara så onödigt att man ska åka alla i varsin bil om man ska till samma ställe;)
  • CasperOchMamma

Victoria heter jag. Fyller 25 år i December. Bor i Halmstad tillsammans med min sambo Jesper som blir 34 år i Juli. Med oss bor även min son Casper, som snart är 5½ år, från ett tidigare förhållande. Väntar nu mitt och sambons första gemensamma barn, enligt UL blir det en liten pojke som tittar ut till oss i Maj. BF den 7/5.

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?