• SamsonS

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Några yngre gravida runt Halmstad/Laholm som vill följas åt? Glad

Jag är själv i v. 10 nu.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-14 10:04
    Hattifnatt89 (TS) - Jag heter Emelie, är snart 22 år och bor också i Lilla Tjärby, inte alls långt ifrån Stina. Väntar mitt första barn som är beräknat till den 25/7. Bor ihop med min sambo som är 25, och våra två katter Zorro och Ziri.
    Bloggar lite också på www.litetunderverk.blogg.se :)

Smuk- Becky kallas jag, heter Rebecka egentligen, är 22 år gammal och bor i Vallberga utanför Laholm med sambon Robin, dottern Cassandra ( 1 år ) och katten Nemesis.

Engelmede- Jag heter Åsa och har nästan precis flyttat till halmstad till min sambo Johannes=) Är nu troligen i vecka 4. Går i skolan i helsingborg, sista året på gymnasiet=)

Stina8503- Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.

• Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-13 14:13:53 följande:
    Jag är inte gravid, men har en dotter på 8 månader och bor i vallberga :) Alltid roligt att träffa nytt folk att prata med :)
    Vad roligt :) Hur gammal är du?
    Vi bor i Lilla Tjärby!
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-13 19:21:40 följande:
    Jag är 22 år, fyllde nu den första :) Du då?

Var din grav planerad?
    Är ett år yngre än dig då, fyller 22 i mars nästa år :)
    Nja, vi försökte inte aktivt, ändå kom det på första ÄL efter pillerstopp :)
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-14 11:09:46 följande:
    Vad roligt :)
    Cassandra blev till trots p-piller. Var väl ett måndagsexemplar på den kartan, haha.
    Jag hade BF 28 mars med Cassandra men hon föddes den 31:a. Snabbt gick det också, ca 6 timmar från första värken, vi han vara på förlossningen i 1 timme och 40 minuter innan hon föddes. Gick rätt så snabbt men man klagar ju inte ;)
    Haha då är hon född på min födelsedag Tungan ute
    Skönt att det gick snabbt, hoppas det gör det för oss också!
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-14 13:48:34 följande:
    Hur länge har ni varit tillsammans? Jag och sambon firade precis 4,5 år så vi har ett par år på nacken :)
    3,5 ungefär :) Tiden går så himla fort1 Känns som att det var igår vi träffades.
    Har du alltid bott i Laholm eller är du någon annan stans ifrån?
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-14 19:06:17 följande:
    Ja tiden går så sjukt fort! Speciellt när man fått barn, det bara och rusar iväg..

Nej jag är från Hässleholm sen innan :) Har ni alltid bott här?
    Okej :)
    Sambon har alltid bott här men jag är från Halmstad från början. Jag ville absolut inte flytta till Laholm när vi träffades så vi fick en lägenhet vid tågstationen i Halmstad. Bodde där ett år ungefär men trivdes verkligen inte alls, så hittade vi en bostadsrätt, som ett radhus typ, i Lilla Tjärby. Så här har vi bott i ca 1,5 år nu :)
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-16 14:19:48 följande:
    Okej vad skönt att ni har ett boende som ni trivs i :)
    Jag och sambon hyr en tvåa just nu, men vi hoppas på att han får jobb i Kristianstad så vi kan flytta dit. Jag trivs inte alls här, och våra föräldrar bor ju där borta. Utom mamma då, hon bor i Ullared :)

Vilket väder vi har idag!! Jag är nästan glad över att jag ligger inne och är sjuk, så man verkligen slipper att gå ut..
    Okej. Usch vad tråkigt att ni inte trivs här! Vi har ju alla runtomkring och alla kompisarna nurt om i Laholm också, så när vi bodde i halmstad kändes det nästan som att man var isolerad från alla sina kompisar. Skulle man träffas så fick man planera och ha sig. Men hoppas han hittar något snart :) Är ju så viktigt att man trivs.

Ja eller hur! Jag har varit i skolan idag, läser på högskolan, och det var hemskt att gå till och från  bussen! Det slutar ju inte snöa heller. Det positiva är väl att vi kanske får en vit julafton för en gångsskull :)
  • SamsonS

Förstår dig!

Ja vi har två katter :) Men dom är båda innekatter av olika anledningar. Förstår att du blir orolig, men den kommer säkert tillbaka snart. Har nog bara gömt sig någonstans tills det slutat snöa :)

Hur länge har ni bott här?

• SamsonS
    s87a skrev 2010-12-17 10:57:54 följande:
    Hej hej, jag är inte så jätteung, men är 23, har en son på 1,5 år och beräknas få barn nr 2 i januari.
    Bor i Halmstad så jag har inte jättenära er, men ändå kul att ses kanske?
    Jag blir 22 i mars nästa år, så inte superung jag heller :) Mina föräldrar bor lite utanför Halmstad så vi är där ganska ofta, kommer därifrån från början :)
    Hade varit jättekul att ses och träffa andra som också har barn, absolut!

Jag har både körkort, bil och busskort!
    Theta skrev 2010-12-17 11:36:57 följande:
    Han kom hem senare vid 21 tiden typ. Skönt att han var okej :) Detta med att plugga, har tänkt att jag ska läsa på Komvux så jag får betyg i matte b och lite annat som vi inte läste i gymnasiet. Vet du om det finns komvux i Laholm?
    Vi har bott här sen den 15 januari, så snart ett år :)
    Vad skönt!
    Ja det finns! Jag börjar plugga där den 17:e januari, till undersköterska :) Läser just nu fristående kurs i psykologi på högskolan. Men gå in på kommunens hemsida så kan du kolla under "kommunal service"-->"utbildning"-->"vuxenutbildning".

Jag har även läst in naturkunskap B på komvux i Laholm, jag läste på distans och det var super, behövde bara åka ner dit en gån och det var när jag gjorde slutprovet. Annars gjorde jag allting hemma via nätet :) Supersmidigt!
  • SamsonS
    Theta skrev 2010-12-21 15:26:39 följande:
    Nu mår jag bättre, bortsett från en rethosta som heter duga (hostar så jag kräker nästan) och en öroninflammation.

I förgår så blev Cassandra febrig och sov i stort sett hela dagen igår. Vilket resulterade i att hon somnade för natten halv 2 inatt :S Och jag fick väcka henne 20 över 11 i middes. Nu sover hon middag.
    Sambon börjar tydligen också att bli dålig, så typiskt nu vid jul. Så vi får se hur pass mycket firande det blir för vår del.

Har ni klarat er undan förkylningarna som härjar?
    Usch vad jobbigt! Krya på er :)

Jag har inte klarat mig undan! Måndag och tisdag förra veckan låg jag hemma superförkyld med feber. inte alls roligt, men skönare att det var förra veckan än denna. Jag är fortfarande förkyld men känner mig inte dålig längre, eller, haha förutom illamåendet då Skrattande

Nu är jag helt klar med alla julklappar, känns skönt! Hur går det för er?
Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?