• mucklis

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

stina8503 skrev 2011-03-04 21:05:17 följande:
    Hej igen!
    Har pratat med mmin mamma som jobbar på neonatalen i Halmstad. Hon tycker INTE att så små ska vara ute och uppe bland folk så länge RS viruset härjar. Dom små ska ligga nerbäddade i sina vagnar och inte tar upp i affärer, fik mm. Dom hade många små mycket sjuka inne på hennes avdelning nu. Usch och fy ingen man önskar sig eller dom. Men så länge man är ute är det inte så farligt, vi får ta en utomhus fika, en vaker vårdag, när nu de dyker upp ;)
    Usch! =S
    Ja, antar att det är farligt för även äldre barn just nu, men kanske särskilt för de allra minsta. Det är ju absolut ingen bråska att fika, jag klarar mig bra hemma med. ^^ Men det skulle vara trevligt att träffa folk då och då, hehe. Men, men. Hellre en frisk bebis än umgänge. =)
  • mucklis

Jag funderade på att köpa torrshampo när jag läste inläggen ovan, men sen fick jag syn på det med dialonpuder. Vad är det för nåt? ^^

• mucklis

Oki =) måste nog ta och köpa det för mitt hår ser hemskt ut. Man hinner ju duscha kroppen när man ska iväg snabbt, men man vill ju inte springa runt med dyblött hår. Inte fettigt för den delen heller. ^^

Det är ingen som har barn här än? =) Hade tänkt gå på drop in babysim på fredag och skulle vara kul om någon ville hänga på.

• mucklis
    Mia386 skrev 2011-04-13 20:54:27 följande:
    Jo vi är några som har barn, men jag bor i Laholm. Misstänker det är i Halmstad som drop in är, sedan har vi inga pengar till sånt denna månaden
    oki =/ drop in babysim kostar 70 kr /gång så det är ju inte jättedyrt, men sedan kommer det ju till blöjbyxa för 130 kr och sen bensin/busspengar för dig. Usch, nu när jag tänker på det har jag inte riktigt råd heller. ^^ Men skulle vara mysigt att bada lite. Finns det babysim i laholm förresten? =)
  • mucklis
    Mia386 skrev 2011-04-14 09:35:43 följande:
    ja det finns det, men platserna tar slut på drygt 1 timme :(
    Tråkigt =/ antar att det säkert är samma sak i halmstad. Det står "först till kvarn" på hemsidan. Men sen kan man ju bada med dom själv också ju. =)
  • mucklis
    stina8503 skrev 2011-04-15 07:44:46 följande:
    Jag har också barn en son på 2 år och en dotter på 3 veckor. Skulle gärna följa med på babysim men lillan är lite för liten än så länge, och sonen för stor.
    Hur gammal är din?

Det ska bli bättre väder nästa vecka. Är det någon som är sugen på en utomhus fika eller picknick?
    Vill inte risker att gå in på ett fik och låtan plutten få något hemskt virus.
    Oki. Min son är 3 månader nästa vecka. =)
    Jag hänger gärna på, det är mkt mysigare att sitta utomhus än inne på ett varmt, högljutt café fullt med förkylda människor. ^^ Men som sagt, det skulle vara trevligt och jag är definitivt på. =)
  • mucklis
    Mia386 skrev 2011-04-16 16:10:58 följande:
    tror vi med ska kunna. :) vart och när?
    Vad tycker ni två? =) Kan du ta dig till halmstad så är ju norrekatts park (tror jag den heter) ganska mysig. Men vet inte riktigt vart Stina bor. =P Annars finns det ju säkert fina ställen i laholm. =)
  • mucklis

Jag kan i princip när som, har oftast inget planerat. =) Det är bara att skriva vilka dagar ni vill ses så är jag med största sannolik ledig. ^^

• mucklis
    engelmede skrev 2011-04-20 09:24:46 följande:

jag är lätt också med mysigt med ute fika=) även om jag inte har några barn o ta med än^^  jag bor i halmstad men har bil så de e lugnt=) jobbar lördag söndag nu påskhelgen så då blir de svårt men sen efter påsk kan jag!=)

Om vi bestämmer träff i laholm så kanske vi kan samåka? Blir lite billigare så. =) Hoppas på att det är fler som vill hänga med. =)
  • mucklis

Ingen som har lust att ha en picknick lr ta en fika någonstans nu i dagarna? =) Det är ju så fint väder och jag vill inte sitta inne, hehe. ^^

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?