Inlägg från: stina8503 |Visa alla inlägg
  • stina8503

Unga gravida i Halmstad/Laholm?

Mia386 skrev 2011-03-06 21:36:00 följande:
    Det är så svårt att se kön på ul när man inte är van, sambon var säker på att hans såg en snopp på båda UL vi gjorde, var ju helt fel :P 

Hur går det för dig stina?  
    Fortfarande ingen bebis... Leon fyller 2 år på fredag skulle inte bli förvånad om bebisen bestämmer sig för att titta ut då... Jag mår ganska bra fortfarande så så farligt är det inte, har börjat känna av fogarna igen... men inget som hindrar mig från att leka och leva så det är ok.

Mia: Absolut, håller med, det är inte lätta att se kön när man inte är van att läsa av UL, man kanske ser lite vad man vill se... Spännande att försöka se men det är svårt.

Emelie: Härligt med en vilding, det har jag med, en i magen och en utanför ;)
  • stina8503

Leons 2-årsdag är avklarad och bebisen är kvar i magen = lyckat ;)

Vad säger ni tjejer om en fika nästa vecka?
    Vill bara fylla upp veckans alla dagar så tiden går...
    Jag kan tisdag eller onsdag. Roberts café i Halmstad såg ut att vara ett ganska barnvänligt fik.
    Hur har ni det nästa vecka och vad tror ni om Roberts?

Kram, kram

• stina8503

Låter svårt med fika nästa vecka. Vi kan väl se hur det ser ut veckan där på.

Christina, heter jag, 26 år mamma till Leon 2 år och väntar barn nr två som är beräknad den 22 mars = SNART!!!
    Jag och min lilla familj bor i Lilla Tjärby sedan i december, tidigare bodde vi i Strängnäs ca 8 mil ifrån Stockholm.
    Känner inte så många här i stan och blev jätteglad när jag hittade den här tråden :)
    Hoppas vi kan bli ett gäng glada mammor som träffas och umgås.
    Läntar till sommaren, hoppas på MÅNGA trevliga picknickar tillsammans med er!
    Kram, kram

• stina8503
    engelmede skrev 2011-03-14 08:27:11 följande:
    22 mars de e ju typ NU :O :D ser fram emot att få se det lilla livet och alla er andra på nästa fika :D
    Oj, oj, oj ja det är hur när som helst!!! Längtar! Men den får hålla sig inne iaf tills imorgonkväll, sambon är i gbg och jobbar, något jag inte uppskattade när han sa att han behövde jobba borta, morr. Har fått sammandragningar som börjar kännas av, förverkar kanske...

Snart är det vår och då.. Hejdå tråkiga magsjukor!!! och Hej alla picknickar och fikor och glada människor!
  • stina8503

Vänner, nu har jag gått över två dagar vilket känns som en evighet. Leon föddes tre veckor innan beräknat så jag har aldrig varit gravid SÅ här länge! Det är ju jobbigt! Jag känner mig stor och otymplig fast jag "bara" gått upp 15kg. Bebisen sparkar snart ut mina revben, det gör så ont. Leon älskar att hoppa på min mage vilket gör att jag får värsta sammandragningarna. När jag säger till honom blir han givetvis jätteledsen och vill hoppa ännu mer, någon slags trots som innebär att ju mer man säger till honom desto mer vill han göra det han inte får. SUCK.
    NU är jag så färdig med att vara gravid!!!
    Hoppas det är bättre med er!

Kram på er!

• stina8503

En färdknäpp var vad som behövdes, hehe. Men vad effektivt det var!!!! I fredags morse, 2 timmar efter första känningen föddes vår Minea, ingen smärtlidring, det hanns inte med... 3 min på förlossningen och två krystvärkar sen kom hon, 48 cm lång och 3395g. Vi är så lyckliga att ha fått henne till vår lilla familj 

• stina8503
    mucklis skrev 2011-04-13 20:50:30 följande:
    Oki =) måste nog ta och köpa det för mitt hår ser hemskt ut. Man hinner ju duscha kroppen när man ska iväg snabbt, men man vill ju inte springa runt med dyblött hår. Inte fettigt för den delen heller. ^^

Det är ingen som har barn här än? =) Hade tänkt gå på drop in babysim på fredag och skulle vara kul om någon ville hänga på.
    Jag har också barn en son på 2 år och en dotter på 3 veckor. Skulle gärna följa med på babysim men lillan är lite för liten än så länge, och sonen för stor.
    Hur gammal är din?

Det ska bli bättre väder nästa vecka. Är det någon som är sugen på en utomhus fika eller picknick?
    Vill inte risker att gå in på ett fik och låtan plutten få något hemskt virus.
  • stina8503

Emelie: Såg på din blogg att du varit hos bm och hjärtslagen var på 160 slag/ min då chansar jag på en flickaGlad
    Hoppas allt är bra!
    Kram

• stina8503
    Mia386 skrev 2011-04-16 21:23:39 följande:
    Har lite svårt att ta mig till Halmstad, kostar så mycket >_< Och har en MASSA utgifter redan som vi kanske inte kommer ha råd med :( (min bror ska gifta sig, så är massa runt det) 

Vi har ju det ganska fint här vi bor på åskanten om man går upp lite bit på backarna här jag bor, men det kanske inte är så lockande att gå uppför i långa backar med barnvagnar ;P Fast där är väl nog någon lekplats i Laholm tror jag.. (vi har barnvänliga lekplatser här i hasslöv med, samt ett skjul om det skulle bli dåligt väder :) 
    Jag bor i Lilla Tjärby, strax utanför Laholm och kan ta mig både till Halmstad och Hasslöv.
    Jag kan bara tisdag eller onsdag sen är det ju påsk, vad tiden går.

Kanske passar fler att ta det efter påsk?
  • stina8503

Jag är också på! men kan bara på fredag denna veckan... Nästa vecka kan jag mån, tis och ons.

Svar på tråden Unga gravida i Halmstad/Laholm?