• hervor

Är det tragiskt att "sprängaren" dog?

Terror-snubben i Stockholm? Han misslyckades ju som sjutton, så han lär kanske inte få så många oskulder i paradiset ändå.

Inte en enda - förutom han själv - blev ens skadad.

Är det "synd" om honom? Alltså synd att han dog? Eller ska vi vara glada över att vi trots allt har en galning mindre att göra med?

• Svar på tråden Är det tragiskt att "sprängaren" dog?
  • Kimban

Det är väl synd med tanke på hans anhöriga. Det är väl alltid tragiskt när människor dör, för hur "onda" eller "elaka" de är finns det nog alltid någon som älskar dom.

• amina22

Det ¨är aldrig roligt5 när någon dör vadå tror du han gjorde det för kvinnona i paradiset du är för rolig NOT

• M2003

Det är väl bara jätte tragiskt att en så ung människa tog det drastiska beslutet att spränga sig själv i luften!
    Jag tycker att det är hemskt, men det var tur att inga andra strök med!

• Äggprutt Under Täcket

Döm om hans förvåning när inga oskulder kommer, utan bara tusen och åter tusen rondellhundar som skall jaga honom dag och natt nerför salighetens gator...

Jag kan inte svara på din fråga, jag vet inte vad jag ska tycka.

Nehepp.
  • sweran

är man så jävla dum att man har kroppen full med sprängmedel så får man skylla sig själv... dock lider jag med hans barn som hade en sån idiot till pappa!

tackar ngn där uppe bland molnen för att ingen annan kom till skada...

• clembke

Tycker inte så synd om honom, det va han som to beslutet. O det va en evig tur att han misslyckades med sitt uppdrag.
    Däremot så tycker jag synd i första hand om hans 3 små barn (om det är sant som dom säger att han har 3 barn) o resten av hans familj.

• rosyposy

Det är väl alltid tragiskt när någon dör i förtid. Och det känns extra tragiskt att en ung människa kan bli så förvirrad/förledd att han anser något vara värt att spränga sig själv i bitar för.

• OnlyOne

Tragiskt - att det finns så sinnesförvirrade människor som tar till sådana åtgärder för att lösa, vad de ser som ett problem. Vad var problemet? Rondellhunden? Är det något att offra sitt liv för? Jag fattar inte detta!!! Jag gör verkligen inte det. Varför?

Svar på tråden Är det tragiskt att "sprängaren" dog?