ajkw skrev 2010-12-13 20:22:04 följande:
Sonen är 18 månader 81cm lång och vägde 9770 sist vi vägde vilket var för en vecka sedan, då hade han gått ned ca200g från månaden innan. Och han har varit magsjuk sen i fredags så han lär ju ha gått ner en del. :( När han föddes vägde han 3750 och var 51 lång.
Men vi har haft problem med vikten i snart ett år. Han stannade upp i vikten i 3 månader mellan januari till april och vi gick vidare med det och fick då rådet att testa ha i en matsked olja i vällingen. Dumt nog testade jag det och på 3 dagar rasade han ner 560g. Så testa absolut inte det! Ne men det vart massa sjukhusbesök och prover om olika allergier och sjukdommar men ingenting visade något. De misstänkte komjölksallergi och bad oss hålla oss ifrån allt som har med mjölk att göra. Sagt och gjort. Han gick ner mer i vikt :s Så jag började med mjölkprodukter igen på egen risk och vips så började han gå upp igen! Och trots hans lille viktnedgång nu så har han ändå gått upp 1200g sen april förra året, eller snarare januari förra året. eller hur man nu ska säga!?
Jag förstår verkligen, samma gäller oss, min son gick inte upp något alls från 7-13 månader. Vi har också testat för olika allergier och även testat med olja i vällingen, vilket han ratade.. Jag vågar inte inte väga honom igen efter den här magsjukan :( Han har inte ätit på över en vecka nu.. Vilket huvudomfång har din pojke?