• Fridolino

Ni med smala barn, hur mycket väger din 1,5 åring?

Min pojke är 16 månader snart och väger kring 9900kg, runt 83cm lång och har ett huvudomfång på 47,5. Nu har han iofs magsjuka så stackarn lär ha tappat i vikt det lilla han lyckats gå upp. Hur mycket väger era sötnosar och hur lång är de? Skriv gärna med huvudomfång samt födselvikt också :)

• Svar på tråden Ni med smala barn, hur mycket väger din 1,5 åring?
  • Fridolino

ska tillägga att min son vägde 3790 och var 50cm när han föddes :)

• bellsii

min son är 13 månader så lite yngre än din.
    men han väger nu ca 10 kg är 80 cm lång
    ligger ett hack unde rpå kurvan.
    homf mått 47

vägde 3495 när han föddes 52 lång!

• Ekorrfamiljen

Min äldste vägde 3675 g när han föddes och var 50 cm lång. När han var 15 månader vägde han runt 8,5 kg. Vi misstänkte glutenintolerans eftersom hans pappa har det, men fick aldrig något svar. När han var runt 10 år var han riktigt mullig och nu när han är 16 är han lång och smal som en flaggstång igen.

Gud hjälper den som hjälper sig själv.. Inte f*n blev jag med barn för det! Eller jo..
  • kattis1985

När min dotter föddes så vägde hon 2920kg, 49 cm, när hon var 18 månader så vägde hon 9620,     80 cm lång, 46 cm i huvudomfång.
    ska kanske tillägga att I dag är min dotter är  nu 3 år 5 månader....

• ajkw

Sonen är 18 månader 81cm lång och vägde 9770 sist vi vägde vilket var för en vecka sedan, då hade han gått ned ca200g från månaden innan. Och han har varit magsjuk sen i fredags så han lär ju ha gått ner en del. :(  När han föddes vägde han 3750 och var 51 lång.

Men vi har haft problem med vikten i snart ett år. Han stannade upp i vikten i 3 månader mellan januari till april och vi gick vidare med det och fick då rådet att testa ha i en matsked olja i vällingen. Dumt nog testade jag det och på 3 dagar rasade han ner 560g. Så testa absolut inte det! Ne men det vart massa sjukhusbesök och prover om olika allergier och sjukdommar men ingenting visade något. De misstänkte komjölksallergi och bad oss hålla oss ifrån allt som har med mjölk att göra. Sagt och gjort. Han gick ner mer i vikt :s Så jag började med mjölkprodukter igen på egen risk och vips så började han gå upp igen! Och trots hans lille viktnedgång nu så har han ändå gått upp 1200g sen april förra året, eller snarare januari förra året. eller hur man nu ska säga!?

• Fridolino
    ajkw skrev 2010-12-13 20:22:04 följande:
    Sonen är 18 månader 81cm lång och vägde 9770 sist vi vägde vilket var för en vecka sedan, då hade han gått ned ca200g från månaden innan. Och han har varit magsjuk sen i fredags så han lär ju ha gått ner en del. :(  När han föddes vägde han 3750 och var 51 lång.

Men vi har haft problem med vikten i snart ett år. Han stannade upp i vikten i 3 månader mellan januari till april och vi gick vidare med det och fick då rådet att testa ha i en matsked olja i vällingen. Dumt nog testade jag det och på 3 dagar rasade han ner 560g. Så testa absolut inte det! Ne men det vart massa sjukhusbesök och prover om olika allergier och sjukdommar men ingenting visade något. De misstänkte komjölksallergi och bad oss hålla oss ifrån allt som har med mjölk att göra. Sagt och gjort. Han gick ner mer i vikt :s Så jag började med mjölkprodukter igen på egen risk och vips så började han gå upp igen! Och trots hans lille viktnedgång nu så har han ändå gått upp 1200g sen april förra året, eller snarare januari förra året. eller hur man nu ska säga!?
    Jag förstår verkligen, samma gäller oss, min son gick inte upp något alls från 7-13 månader. Vi har också testat för olika allergier och även testat med olja i vällingen, vilket han ratade.. Jag vågar inte inte väga honom igen efter den här magsjukan :( Han har inte ätit på över en vecka nu.. Vilket huvudomfång har din pojke?
  • Filura

Hej! Tack för denna tråd:)
    Känns som alla andra man känner har runda barn som jämt äter;)

Min kille är 16,5 månad och på 1 års var han 81,5cm och vägde 10770. Då hade han en bra period...han ligger och pendlar nått halvt kilo upp och ner beroende på hur han äter. Han är strulig med maten!

Vi har gett välling med lite olja och det funkade här:) Kanke olika för olika barn! Vi satsar mest på att han ska äta och inte vad och när. Gör vi så håller han vikten. När vi börjar kräva sitta vid bordet och smaka på allt och såna saker så äter han inte utan vaknar bara å ska ha välling på natten istället.
    Hur äter era barn?

Ska tillägga att han vägde 3050 och var 50cm när han föddes...(exakt samma som sin pappa). Han brås på honom helt klart!

• ajkw
    Fridolino skrev 2010-12-13 20:27:35 följande:
    Jag förstår verkligen, samma gäller oss, min son gick inte upp något alls från 7-13 månader. Vi har också testat för olika allergier och även testat med olja i vällingen, vilket han ratade.. Jag vågar inte inte väga honom igen efter den här magsjukan :( Han har inte ätit på över en vecka nu.. Vilket huvudomfång har din pojke?
    Ja det är ju hemskt att bara kunna stå och titta på när de lider av alla provtagningar. Han åt ju vällingen med oljan i och det funkade som laxermedel. Så den kommer jag aldrig gå med på igen. Han har 46,5 i huvudomfång.
    Ja det blir inte kul att tala om på bvc om magsjukan. Vi lär ju bli skickad till sjukhuset igen :( Sen januari till augusti har vi gått varannan vecka till bvc och vägt och nu är det 1 gång varje månad. Tröttsamt..
  • Izela

min dotter vägde 2,9 och va 48 cm och 34 i huvudomfång när hon föddes. När hon va 18 mån vägde hon prick 10 kilo o va 79 cm och hade 45 i huvudomfång. Nu är hon 21 mån drygt o väger ca 10,2 och är 80 cm..

• Annen81

Min dotter på 19 1/2 månad väger 10 kg och jag är glad så långe hon går upp i vikt överhuvudtaget. Det har varit perioder då hon går ner i vikt men nu går det sakta men säkert uppåt igen. Hon äter hyfsat men har många allergier så det är inte så stor variation med maten vilket gör att hon blir lite uttråkad på samma gamla mat jämt. Hon är ca 82-83 cm lång.

Svar på tråden Ni med smala barn, hur mycket väger din 1,5 åring?