Datorberoende
Vilka spel spelar han? Spelar han tillsammans med sina vänner? Spelar du eller hans pappa tillsammans med honom ibland? Hur går det för honom i skolan?
Vilka spel spelar han? Spelar han tillsammans med sina vänner? Spelar du eller hans pappa tillsammans med honom ibland? Hur går det för honom i skolan?
Det verkar som att han är en social människa, du skriver inget om att han verkar må dåligt eller att han har svårt i skolan? Det är svårt att veta när det har gått överstyr och det är dags att gripa in eller när han bara mår bra, trivs och har roligt samtidigt som att han kan hantera sitt liv.
Vad är det du är allra mest orolig för?
Finns det någon riktigt kul aktivitet som ni båda skulle kunna göra tillsammans? Ska ta och fundera på om jag kan komma på några tips.
Härligt att du har en "pratig" son, jag känner så många som har lyckats helt fantastiskt i arbetslivet på grund av deras sociala förmåga utan att ha särskilt bra betyg.
Har tänkt lite på tips kring aktiviteter, men jag vill också att du ska få lite tips, åsikter och ideer från andra.
Vad säga om att börja med klättring, golf, fallskärmshoppning, eller tennis tillsammans? Eller en fysisk aktivitet som han vill? Kanske en trekking i Thailand och att ni jobbar för att göra er i form för den? Dykning? Vad som helst för att locka honom till en annan aktivitet istället för att tvinga honom till det.
Jag hoppas att något av det jag sagt har hjälpt eller att jag åtminste bumpat tråden så att någon annan kan ge ännu bättre respons.