• MSMA123

ett "7-16" jobb som funkar utan speciell utbildning?? vad och var söker jag då?

Någon som har tips vars jag kan söka jobb? har ingen speciell utbildning bara barn & fritid från gymnasiet, sen har jag springvickat, arbetat som butiksbiträde, värdinna, osv är 20 år. Finns hur mkt som helst att söka säkert men man kommer inte på vad när det väl gäller, tycker det är svårt att veta VAD man kan arbeta som förutom alla självklara jobb som på affärer, dagis, städ, restaurang osv.. Så som sagt, tips någon?? är ute efter ett typ "7-16" jobb och helst inte helger.. kanske är för höga krav men jag vill börja med att söka sånna jobb, arbetar nu på en affär och är SPYless på alla konstiga arbetstider, sena kvällar, helger osv..

Mvh !! :)

• Svar på tråden ett "7-16" jobb som funkar utan speciell utbildning?? vad och var söker jag då?
  • Nyfiken gul

om du gillar djur och inte är rädd för att ta i kan jag rekommendera mitt yrke - hästskötare..

Jag jobbaar på en stor ridskola och tar hand om allt med hästar och dess hantering.  Ingen utbildning, det jag  kan har jag lärt mig på plats av äldre kollegor.

haft detta jobb i 6 år och älskar det.

jobbar 8-15 på deltid... Heltidarna jobbar 6-15

Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Cillalilla

Receptionist eller telefonist på företag. Hotell är ju oftast öppet helger och kvällar...

• MSMA123

Tack för svaren, jo jag siktar på att utbilda mig till barnmorska, men kommer söka in till sjuksköterska ht 2011 så fram tills dess vill jag helst jobba!

Svar på tråden ett "7-16" jobb som funkar utan speciell utbildning?? vad och var söker jag då?