• Finduss

Bonusmamma?

Oh det är människor som ni som jag skulle vilja ha kontakt med! :) är bonusmamma jag med och i vissa tillfällen vet jag varken ut eller in! Och i min vän krets finns det endast mammor inga bonusmammor :/ och med detta ville jag ha sagt ? Ja att jag är glad att jag hamna på denna tråden! :)

• Finduss

Här hos oss nu kommer lilla bonusen fira julafton med mamma men dagen efter kommer han hit o då har vi liten julafton här :) ska bli sååå himla mysigt!

Ja jag tycker denna tråden verkar hur bra som helst! Just nu har det vart lugnt här i hemmet har knappt haft tid o umgås med sambo och liten :( såå mycket jobb nu i julhandeln, underbemannade o allt så det är extra mycket nu :(
    Men snart e jag lite ledig och då ska jag spendera så mycket tid jag kan åt lilla familjen :)

• Finduss

Ja jag tycker oxå det e skönt o slippa bråket! Och alltså det blir juh lite mer mysigt när man kan fira jul lite fler ggr :)
    nu denna julen kommer vi nog ha tre st "julafton" för att kunna fira med alla familjer :) o det resulterar ju i mycket mer go mat :D ( matvrak som jag är när det gäller julmat :p)

• Finduss

Molly1: grattis till den lill* som ska komma :) förstår att det kan bli jobbigt i ha bonusen där! Jag hade nog gjort precis som du! Att vara förstföderska är inte lätt! Det e mycket nya vanor o annat som man ska komma underfund med.
    tjejkompisen som har en liten nu på fyra månader har fortfarande inte kommit in i allt.
    Jag tycker du gjorde rätt där och sa ifrån :)

Själv sitter jag här hemma o bara läängtar efter den dagen jag får ett plus :)
    Sambon längtar väll inte lika mycket eftersom han redan har sin lille. Så han kan ju vänta lite längre än mig... Förstår honom på det , men han förstår inte mig :(
    "men vi har juh redan en liten och det räcker väll i ngra år till?" är någon liknande kommentar jag brukar få....
    Bara det att den lille är juh hans egentligen, inte min. Jag tycker verkligen om min lille bonus jätte mycket men vill ha en egen med.

Hur resonerade era sambos/pojkvänner/flickvänner om det med en till liten?

• Finduss

Åh va glad jag är för att jag kom in i den här tråden!
    Molly1 tack! Det du skrev behövde jag höra!
    Styvmorsviol: du är en ängel! Dina tips och råd kommer att bli min "lag" eller vad man ska säga :p

Eller rättare sagt ni här inne på denna tråden är mina änglar just nu! :)
    Skriver mer senare måste springa till jobbet :) kram på er allihopa!

• Finduss

Fluffskalle: usch va jobbigt. Men jag håller tummarna för dig!
    Ja exakt vi "lånar" ju bara typ bonusen. Älskar min bonus med o pysslar om honom när han e sjuk och leker med honom när han vill leka, men det är ändå inte samma sak.
    Ibland känns det som att det är en kompis barn jag typ passar.

Du är inte helt ensam, vi här på denna tråden finns här :) hoppas det ger lite tröst! Men ja man behöver även ngn att luta huvudet emot irl oxå. Sänder en stor varm kram!!

• Finduss

Fluffskalle: haha jaa denna PMS:en e skit ibland! :)
    Varför kan du inte fira med familj?
    Här hos oss kommer vi fira tre ggr :) extra mycket mat :p

Ojj nu e rasten slut på jobbet... Måste springa in till dom andra o butiken :)
    Kram kram

• Finduss

Vill bara säga god jul till alla underbara bonusmammor och mammor! :)

• Finduss

Just nu: va inte orolig! Du kommer inte förlora ditt liv! Att vara bonusmamma är som att vara mamma oxå :) det är upp och ner gångar hela tiden precis som allt annat :)
    Och det här med att folk snackar, det är bara att skita i :) och annars så finns ju vi här :)

Hoppas allt löser sig för dig :) ger inga bra råd just nu, lite trött efter all mat...

God jul! :)

• Finduss

Vill bara säga gott nytt år till alla :)
    Vart inne i stan o kollat på fyrverkerier o lilla bonusen satt o klappa händerna o sa titta hel tiden :)

Så gott nytt o go fortsättning allihopa! :)

Svar på tråden Bonusmamma?