• rosendal

Namn som är lätta att rimma på... Dumt att ge sitt barn ett sånt namn?

Vi har fastnat för ett namn som är väldigt lätt att rimma på. Vad säger ni låter ni det påverka ert namnval? 

Jag har själv ett namn som är lätt att rimma på men det är aldrig nåt jag lidit av. Men å andra sidan är jag nog sån som person, tar inte åt mig och har aldrig gjort.
    Min sambo har också ett namn som är lätt att rimma på och han har ibland upplevt det som lite jobbigt (när han var yngre och gick i skolan).

Namnet är iallafall Nore så det kommer ju lätt bli Nore snore kan jag tänka mig.

Så vad säger ni låter ni det påverka ert namnval?

• Svar på tråden Namn som är lätta att rimma på... Dumt att ge sitt barn ett sånt namn?
  • Beautibaux

Inte när det gäller ett sådant namn som Nore. Jag menar, "snore" är ju inget ord..?

Okej Britta-fitta och Bert-sjärt, där det är uppenbart på ett annat sätt..

• rosendal
    Beautibaux skrev 2010-12-14 18:48:18 följande:
    Inte när det gäller ett sådant namn som Nore. Jag menar, "snore" är ju inget ord..?

Okej Britta-fitta och Bert-sjärt, där det är uppenbart på ett annat sätt..
    Nej det ju inget riktigt ord.. 

Jag tänker att om barn vill retas gör dom det oavsett vilket namn man har. För kan man inte rimma på namnet hittar man väl bara på nåt annat.

Men reaktionen vi fått när vi sagt att vi funderar på Nore är : Nej det kan han ju inte heta då blir det ju Nore snore...  
  • Beautibaux
    rosendal skrev 2010-12-14 19:23:30 följande:
    Jag tänker att om barn vill retas gör dom det oavsett vilket namn man har. För kan man inte rimma på namnet hittar man väl bara på nåt annat.

Det tror jag du har fullständigt rätt i.

Jag vet en kis som heter Enis
    Han brukar få höra lagom humoristiska rim på sitt namn (ja, han är vuxen). Men där är det samma sak som tidigare exempel - väldigt uppenbart, och med tanke på att hans namn är ovanligt blir det ännu skojigare :-P

Hade du bara skrivit Nore i tråden hade jag inte kommit på något lustigt rim på det måste jag säga...
    ¸.?*¨*?☆ Mamma till Mini ☆?*¨*?.¸
Svar på tråden Namn som är lätta att rimma på... Dumt att ge sitt barn ett sånt namn?