• Ung Mamma 91

Mens efter förlossningen ? Hur länge tog det för dig innan den kom igång ?

Ja som rubriken står.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-14 22:12
    Glömde. Jag ammar inte så kanske den kommer igång tidigare ?

• Svar på tråden Mens efter förlossningen ? Hur länge tog det för dig innan den kom igång ?
  • Southern Belle

Inom 6-8 veckor alla tre gångerna. Däremot var den lite oregelbunden i början så ägglossningen kom nog inte igång förrän några månader senare.

a balanced diet is Chocolate in both hands
  • Zirup

Min senaste mens var hösten 2007, har fött två flickor sen dess och flicka nummer två blev till på första ägglossningen. Hon är nu 8 månader, still no period.

• vildaungarnasmamma

min mens har kommit igång efter att jag slutat amma.
    första barnet ammande jag i 8 månader, andra barnet i 3 månader och nu trean ammar jag fortfarande. hon är 1 år. och min mens har ännu inte kommit tillbaka.

★Alfons 20/4-05 ★ Loke 11/12-07 ★ Bellatrix 26/10-09 ★
  • Mirakel händer

Fick en liten blödning när dottern var ca 3 och halvmånader. Den varade i 2-3 dagar. Nu den 8 december kom första riktiga mensen, dottern är nu 5 Och en halv månad. Jag del ammar sedan dottern var 4 månader.

Kim 1995-03-13 & Lina 2010-06-27
  • Krake

Knappt sex månader. Det kom igång när jag skurit ner amningen till 2 ggr per dygn.

Moster, inte monster.
  • Krake
    Zirup skrev 2010-12-14 22:14:35 följande:
    Min senaste mens var hösten 2007, har fött två flickor sen dess och flicka nummer två blev till på första ägglossningen. Hon är nu 8 månader, still no period.
    Wow!
    Moster, inte monster.
  • Paincake
    Paincake skrev 2010-12-14 22:11:39 följande:
    Fem veckor.
    Jag ammade inte heller mer än en vecka. Avslag i fyra veckor, sen kom mensen veckan efter. Lattjo.  
  • LillaFlingan

födde den 13 april, 20maj kom mensen... ammade ej.

med 1a pumpade jag ur i dryga 3v, fick ändå mensen 6v efter förlossningen.. :)

• Lieea

efter första barnet kom den 2 månader efter att jag sluta amma.
    efter andra barnet kom den 2 månader efter förlossningen (ammade inte nr2).

• ploten

Mensen dröjde 9-10 månader med båda barnen. Helammade första barnet 5 månader, delammade tills han var ett år. Helammade andra barnet 6 månader, delammade till hon var 10 månader.

• hannis
    hannis skrev 2010-12-14 22:14:35 följande:
    Väntar fortfarande. 10 månder sedan förlossning nu.
    Nu har den kommit. 11 månader efter förlossning. Ammar enbart på natten.
  • Maria A Koberg

8-9 månader efter förlossning

Svar på tråden Mens efter förlossningen ? Hur länge tog det för dig innan den kom igång ?