• Peztis

Smeknamn på barnen

Har ni smeknamn på era barn? Jag menar inte typ pluttisen, älskling osv utan döpt till Karl och kallas för Kalle.
    Jag undrar följande:

Vad kallar ni ert barn?
    Vad kallar er omgivning barnet för?
    Vad kallar dess kompisar barnet för? Om det är så stort att det har kompisar, vill säga...

Bara nyfiken...

• Svar på tråden Smeknamn på barnen
  • nöff

Min son heter Melwin. Vi i familjen kallar honom ofta för Vippen...
    Som kommer från Mellevippen.
    Alla andra kallar honom för Melwin.

• Peztis

Kanske ska börja själv:

Vad kallar ni ert barn?
    Han kallas ännu för det han är döpt till: Melvin

Vad kallar er omgivning barnet för?
    Svägerskan skrev Melle i ett mail men nja... gillar det inte riktigt

Vad kallar dess kompisar barnet för?
    Han är bara 10 månader.... men om de kommer att kalla honom för Melle så är det ok

• Siena

Vår son heter Ruben. Vi kallar honom Ruben eller lillis eller lillovitj eller ruben rubenovitj eller .... vi har hur många smeknamn som helst på honom!
    Alla runtom oss kallar honom Ruben. utom Farfar som kallar honom Rubbe eller Rubbe van der Lubbe.

Hehe vi har nog lite konstiga smeknamn i vår familj...

• Siena

haha insåg nu att våra smeknamn kanske inte passade in på vad du menade! Tänk om jag kunde läsa lite noggrannare innan jag svarade....

• Odie

Vad kallar ni ert barn? Saga och Alva heter dom och det blir de oftast kallade också,, men ibland blir det Sagis och Alvis.

Vad kallar er omgivning barnet för? Saga o Alva, förutom moster som kallar dom för Bagis och Lalla. Som jag INTE tycker om...

Vad kallar dess kompisar barnet för? Om det är så stort att det har kompisar, vill säga...
    Saga blir ibland kallad SagaPaga på dagis men oftast blir det bara Saga. Eller "Andra Saga" av bästa kompisen som också heter Saga.

• Peztis

Siena, ingen fara! Kanske skulle haft det som punkt också:

Vad har ni för gullepluttnamn på barnet?

• jessapessa

Tröck för snabbt..

Nu har jag börjat kalla min dotter för det hon säger att hon heter.. "Ija" (Svea)
    Annars blir det också lite annat, som korven och Bus.

• Livia

Min son heter Benjamin.

Vi kallar honom för Mino. ( Benjamino kan man säga på Italienska då man pratar med en liten/ung Benjamin. Då har vi kortat av det till Mino.)

Svar på tråden Smeknamn på barnen