• Anonym (E)

Är det verkligen bara vi som har överdrivet med mat i frysen?

Läser ofta trådar om att folk inte har några pengar i slutet av månaden, och inte har råd att köpa mat och ej heller har något i frysen. Helt galet i min värld då vår frys i stort sett ALLTID är överfylld. Tror vi seriöst skulle klara oss i tre månader (lunch&middag) utan problem bara på det vi har i frys och skafferier. Nu undrar jag bara av nyfikenhet om det är många som bara köper mat för stunden och knappt har något i kyl, frys & skafferi? Verkar ju som det.. och isåfall varför? Förvånad

• Svar på tråden Är det verkligen bara vi som har överdrivet med mat i frysen?
  • Kyanita

Jag är likadan. Nu hade nog bara frysinnehållet varat i en månad då vi är  5 i familjen samt att tre av oss har matlåda till jobb men ser till att både frys och skafferi är välfyllt. Man vet ju aldrig om man sitter där utan pengar en dag!

• norrlandsflicka

Vi har också mycket mat i kyl, frys och skafferi. Vi har 2 helstora frysskåp för att få plats med allt...
    Ser alltid till att det finns mycket med basvaror hemma så man kan laga det man känner för. Skulle klara oss rätt länge på det vi har hemma med bara komplettera frukt, grönsaker och mjölk.

• enmamma

Har supermycket i gömmorna, brukar ha frysrens innan semestern på sommaren.
    Den gången det krånglade med kontokorten var det bra att ha lite att ta av.

• Serla

Vi är hittills bara två i hushållet och har en hög kyl och frys som alltid är knökfulla! Klarar oss i föera månader på det som vi har i kyl, frys och skafferier.

• kamomillmilla

Vi hade inte så förr, våran frys blev full (så pass full att det finns inte ens plats för en matlåda om det blir över) när vi ändrade köpvanor och hur och vad vi skulle ha. Tidigare köpte vi ungefär bara pommes, kött och köttfärs som var i frysen. Nu på senaste har jag börjat skriva matlistor och sen köper vi utefter det.
    Denna gång behöver vi inte köpa mat förns i februari som det ser ut nu.

• evelayna

vi försöker me ha fullt i frysen.. tyvärr har vi bara en pytteliten frys så vi får fylla den så gott vi kan.
    men vi glömmer alltid ta fram eller får idé brist men vi klarar oss allt på de vi har. vi får inte in matlådor heller "/
    men nu siktar vi på att hitta en extra frys å fylla upp så vi kan klara oss lite längre och med större variation i frysen..

• Anonym
    Anonym (E) skrev 2010-12-15 00:50:21 följande:
    Läser ofta trådar om att folk inte har några pengar i slutet av månaden, och inte har råd att köpa mat och ej heller har något i frysen. Helt galet i min värld då vår frys i stort sett ALLTID är överfylld. Tror vi seriöst skulle klara oss i tre månader (lunch&middag) utan problem bara på det vi har i frys och skafferier. Nu undrar jag bara av nyfikenhet om det är många som bara köper mat för stunden och knappt har något i kyl, frys & skafferi? Verkar ju som det.. och isåfall varför? Förvånad
    nejdå här har du ett par till som alltid har fullt i skafferi,kyl och frys...Cool
  • Rondo

ofta när jag gör frysinventeringar så har vi mellan 30-50middagar i frysen! CoolHjärta

• Anonym
    {#emotions_dlg.flower}kamomillmilla skrev 2010-12-15 01:10:34 följande:
    Vi hade inte så förr, våran frys blev full (så pass full att det finns inte ens plats för en matlåda om det blir över) när vi ändrade köpvanor och hur och vad vi skulle ha. Tidigare köpte vi ungefär bara pommes, kött och köttfärs som var i frysen. Nu på senaste har jag börjat skriva matlistor och sen köper vi utefter det.
    Denna gång behöver vi inte köpa mat förns i februari som det ser ut nu.
    KaffeSkål
  • Babyfacepsycho

Här med är frysen överfull. Har en stor frysbox som inte går ner nått mer i nu. (men så har vi handlat lite extra till jul nu då. Brukar alltid vara iaf lite plats ledigt där) + att vi har ett frysfack på kylskåpet, som även det är stappfullt.

Kan nog klara oss ett par månader på att inte köpa annat änn bröd, smör, pålägg, frukt och grönt ungefär.
    Men vi fyller alltid upp igen allt eftersom vi använder av det i frysen också, så det blir liksom aldrig  tomt. Glad

Svar på tråden Är det verkligen bara vi som har överdrivet med mat i frysen?