• Svar på tråden Prinsessparets nya miljonkök
  • Kvammen

Verkar lite oförskämt att slösa med våra pengar så uppenbart.

• Halkatla

Ärligt talat så tycker jag att det är värre när vi vanliga löntagarsvenssons tar lån och köper nytt kök för 200 000 och lägger 450 spänn på en designad pappershållare, än när kungafamiljen köper kök för en miljon och skaffar designade toalettpappershållare för 1384 kr.

De har i alla fall som jobb att representera, vilket inte kan sägas om oss "vanliga", som lik förbannat ska flasha med grannskapets dyraste (och mest opraktiska?) kök.

Svenskarna gör av med pengar de inte har, på saker de inte behöver, för att imponera på folk de inte tycker om. (Babben Larsson)
  • SVejsan

De renoverar alltså Haga slott som vi som skattebetalare äger, bra gjort att dom gör det med klass och inte sätter in dåligt lågkvalitets skit. Och som mycket väl kommer vara del i besök från utlandet.
    Och tror dessutom att man inte tar ut extra från skattbetalarna utan att det tas från apanaget, dvs kungafamiljens "lön" .

ännu värre lägga pengar på försvar för lars viks och ett terror attack har inträffat
    Jag ber om ursäkt, men jag förstår inte detta inlägg.
  • Mentat

Haga slott kan inte rätt gärna renoveras med billigast tänkbara komponenter, de hade inte passat in i miljön och det hade varit att ödelägga det kulturarv som Haga slott innebär. Avundsjukeargumentation på lösa grunder mot kungahuset är i och för sig inget nytt.

Det finns en tråd om Lars Vilks i "Irriterande" för den som vill diskutera det ämnet.

• MammaG
    Halkatla skrev 2010-12-15 07:34:11 följande:
    Ärligt talat så tycker jag att det är värre när vi vanliga löntagarsvenssons tar lån och köper nytt kök för 200 000 och lägger 450 spänn på en designad pappershållare, än när kungafamiljen köper kök för en miljon och skaffar designade toalettpappershållare för 1384 kr.

De har i alla fall som jobb att representera, vilket inte kan sägas om oss "vanliga", som lik förbannat ska flasha med grannskapets dyraste (och mest opraktiska?) kök.
Svar på tråden Prinsessparets nya miljonkök