• vampyria2

Är det okej att önska sig ett vist kön?

Kan ni förstå att visa önskar sig just en dotter eller en son, är det okej enligt er eller ska man vara glad över att överhuvudtaget kunna få barn?

Frågan är alltså "är det okej att önska sig ett visst kön på sitt ofödda barn?" 

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okej att önska sig ett vist kön?
  • Pyris

Ja så klart man kan önska sig... 
    Huvudsaken är att man inte går och gräver ner sig och känner sig besviken om det inte skulle bli vad man önskade. 

• Emma Elisabeth

Både ja och nej.

• Mizzz

Det ena utesluter inte det andra. Klart man får önska sig.

• Kazeer

Att önska är fritt. Sedan blir det ju vad det blir.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Ulrika70

Jag önskade mig en pojke och var säker på att det var det. Men ut kom en tjej och det var helt naturligt från början. När jag såg att det var en tjej så tänkte jag: Såklart att det är en tjej :). Nu kan jag inte fatta att jag ville ha en kille. Är så glad att det blev en tjej. Så det blir inte alltid som man tänkt sig :D

• lövet2

Helt OK. När det gäller önskningar, så kan man ju önska sig vad som helst; en flicka, en vänsterhänt, ett blivande fotbollsproffs osv. Huvudsaken är att man sedan inte har problem med hur verkligheten ser ut ...

• IsaCMoJs

Önska kan man göra sålänge man inte blir besviken och låter det gå ut över barnet om det råkar ha "fel" kön!
    Vi har en dotter sedan innan och önskade oss en lillebror men det blir en flicka till och jag är lika glad!

• linjes

Klart det är ok,sen att önskningen går igenom är en helt annan femma

• Fluffskalle

Ja, önska sig är väl inte samma sak som att hata om man får ett barn av FEL kön.

Skulle man t ex ta livet av sig av ångest om man får en flicka istället för en pojke, ja, då har man problem.

• Fluffskalle

Jag är f ö ofrivilligt barnlös och vi har kämpat och gråtit ett bra tag. Vi skulle bli väldigt glada för en flicka, men hade ändå hellre önskat en pojke.

Svar på tråden Är det okej att önska sig ett vist kön?