• blondtjej

Receptionist på gym

Hej!

Ska på intervju på en gymkedja här i Göteborg nästa vecka och undrar om någon har erfarenhet från yrket? Reception är det ju då (med ansvar). Har någon koll på lönerna och arbetsbeskrivningen? Vet inte så mycket än, men vill vara förbredd på vad jag har att vänta mig och inför intervjun!

Tack på förhand!

• Svar på tråden Receptionist på gym
  • Maddii

Jag jobbar extra som receptionist inom gym. Lönerna är inte super men men... Ingångslönen för heltid som anläggningsansvarig med ansvar för reception, driften på gymmet osv ligger på 89 kr/tim de tre första månaderna där jag jobbar. Sen går den över till månadslön. Som extra är lönen ännu lägre men med en höjning efter visst antal arbetade timmar.

• blondtjej

Oj, det är ju jättelite ju! Går dom inte på något avtal med minimilöner och så vidare? Är du inom en kedja eller ett mindre gym?

Höjs lönen mycket efter de tre första månaderna? Det är ju mycket ansvar man har om man ska ta hand om hela anläggningen..

• Maddii

Jag arbetar inom en kedja och det finns inget kollektivavtal. jag hoppas att lönetrappan kommer förändras men jag vet inte hur det blir i så fall. Tror högsta lönen man kan få är strax över 20 000 och det är efter ganska lång tids anställning. Men det är ju olika från kedja till kedja...

Svar på tråden Receptionist på gym