• Längtandsfull

Konstig fråga kanske men det känns nästan som träningsverk mellan benen. Kan det ha med graviditeten att göra?

Jag är snart i v 34 och har fått jätte ont.
    Såfort jag står eller går. Känns inte lika mycket om man sitter stadigt eller ligger ner.

Känns nästan som att det skulle kunna vara träningsvärk mellan benen eller att jag sträckt mig.
    Men det låter ju konstigt.
    Så himla svårt att förklara men det känns i benen mellan benen.. Förstår ni??
    Kan detta ha med graviditeten att göra eller är det något helt annat.

Var på julbord i helgen och då blev det lite dans efteråt.. Det var efter detta som det började göra ont.. Kan det ha med det att göra??

Någon som känner igen detta??

• Svar på tråden Konstig fråga kanske men det känns nästan som träningsverk mellan benen. Kan det ha med graviditeten att göra?
  • sab88

Jag har också så. Har kommit fram till att det är foglossning, så det är ingen fara Glad  Läst på internet, frågat BM och hört med vänner!

• Längtandsfull
    sab88 skrev 2010-12-15 13:38:16 följande:
    Jag har också så. Har kommit fram till att det är foglossning, så det är ingen fara Glad  Läst på internet, frågat BM och hört med vänner!
    Jag har haft problem med foglossning men inte på det stället..
    Jag har jätte ont i höfter och ner över rumpan och bak på låren.

Framförallt om man ligger eller sitter och sen sakll ställa sig upp.

Måste höra med min BM imorgon..

Uch det gör ju svin ont.
    Och allt trycker på så man nästan kissar på sig.
  • MrsMia

Ts, man får foglossning både bak i svanken, över höfterna och mellan benen där framme. Detta för att bäckenet är gjort av mjukare delar på just dessa ställen.

• Längtandsfull
    MrsMia skrev 2010-12-15 15:01:11 följande:
    Ts, man får foglossning både bak i svanken, över höfterna och mellan benen där framme. Detta för att bäckenet är gjort av mjukare delar på just dessa ställen.
    ok.. fy vad hemskt.. det gör ju superost att gå och stå..
    Att kliva över nått och ett längre steg är hemskt..
  • 5by5

stackare det är precis där min foglossning sitter. när jag vaknar på morgonen tar det flera timmar innan det släpper så pass att jag kan sära på benen från knäna och upp. började som "träningsvärk" men nu skulle jag snarare kalla det skottskada.

men det går över! förra graviditeten försvann det så fort dottern kom ut medan den foglossningen "där bak" satt kvar i över ett år

• MrsMia

Ts, jag glömde.. För mig hjälpte det fantastiskt mycket att sova med en kudde mellan benen när jag låg på sidan. Det avlastade verkligen bäckenet, och jag fick mycket mindre ont. Sover du på rygg är det kanon att ha en kudde under knäna, för att avlasta svanken. Gör under!

• Längtandsfull
    5by5 skrev 2010-12-15 21:07:46 följande:
    stackare det är precis där min foglossning sitter. när jag vaknar på morgonen tar det flera timmar innan det släpper så pass att jag kan sära på benen från knäna och upp. började som "träningsvärk" men nu skulle jag snarare kalla det skottskada.

men det går över! förra graviditeten försvann det så fort dottern kom ut medan den foglossningen "där bak" satt kvar i över ett år
    Fick foglossning i höfter över rumpa och ner på baksida lår förra gången och det försvann aldrig så direkt när jag nu blev gravid igen så blev det värre.. sonen är snart 3 år.
    Hoppas denna foglossning försvinner snabbare
    MrsMia skrev 2010-12-15 21:21:25 följande:
    Ts, jag glömde.. För mig hjälpte det fantastiskt mycket att sova med en kudde mellan benen när jag låg på sidan. Det avlastade verkligen bäckenet, och jag fick mycket mindre ont. Sover du på rygg är det kanon att ha en kudde under knäna, för att avlasta svanken. Gör under!
    Jag har kuddar överallt.. När jag ligger på sidan så har jag en mellan låren knäna och en under magen.
    Ligger jag på rygg så har jag en kudde under varje höft.. Så kuddar använder jag flitigt.. Men tack för tidpet..
Svar på tråden Konstig fråga kanske men det känns nästan som träningsverk mellan benen. Kan det ha med graviditeten att göra?