• Opo

Hur långt in i graviditeten kunde ni jobba?

Jag skulle vilja veta hur länge ni KUNDE ha jobbat innan BF? Alltså även om ni slutade arbeta ex 2 mån innan av nån anledning, kunde ni ha jobbat längre eller var det för kämpigt med ryggont, foglossning, illamående, trötthet mm mm. När blev det för svårt, så att säga?

Berätta gärna varför ni gjorde som ni gjorde, vilket barn i ordningen och så vidare!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt in i graviditeten kunde ni jobba?
  • HASP

Första barnet, jag jobbade till 4 dagar innan BF. Hade nog kunnat jobba ända fram till BF men det var skönt att få några dagars vila och ladda upp sig inför förlossningen.

• Skruttis

Slutade exakt en vecka innan hon föddes (första barnet). Hade planerat snitt men hon kom en vecka innan det lite akut i stället. Men det var helt ok! Jag ville jobba så nära inpå BF och hellre vara ledig länge ihop med barnet när det väl kom. Mådde bra hela vägen men rätt trött på slutet av de långa dagarna.

Denna gången ska jag nog ta semester ett tag innan och vila lite mer och gosa extra ihop med tjejen som ska bli storasyster så vi kan förbereda oss tillsammans och pyssla med bäbisens grejer osv tillsammans. Hjärta

*Dotter -08, skrutt i magen med BF 18/7-11 *
  • Mandel

Första barnet hade jag ett inbokat möte den dagen han föddes som jag fick boka om. Han kom förtidigt.
    Andra barnet hade jag semester eftersom det var mitt i sommaren och dagis var stängt så jag var tvungen att vara hemma.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • FruNaftra

Slutade exakt en vecka innan lillan kom. Inga problem alls.

Jag har kontorsjobb och sitter stilla hela dagarna så det enda som var motigt på jobbet i slutet var att bära runt min laptop mellan konferensrummen.

• BejbyBoo

Jag fick havandeskapspenning och gick hem 100% två månader innan BF. Innan det hade jag jobbat 50% ett tag.

Jag hade inte kunnat jobba en dag till. Jobbade som förskollärare och hade grym foglossning. Kunde med nöd och näppe gå, fanns inte en chans att jag kunde sitta på golvet med barnen eller böja mig ner för att hjälpa dem med skor osv. 

♥ Älskade, älskade lilla E. 28/12-08 ♥
  • dooleys85

Jobbade mitt sista pass i söndas och är beräknad, 2 Januari, alltså 3 veckor innan

Jobbar på ett Gruppboende för psykiskt funktionshindrade, hade säkert klarat att jobba längre om det inte vore för att jag börjat få sån grym foglossning och massa jobbiga förvärkar!

¸.?*¨*?☆ Isaac-05, Elias-08, Bebis-Jan 11 ☆?*¨*?¸.
  • Angelica8912

Jag har varit sjukskriven sedan vecka 23, hela vägen fram till BF.. Är nu i v29 och skulle inte kunna tänka mig att jobba nu, funkar inte alls med smärtan!

• älskarlivet81

Kan egentligen inte svara. Jobbade till 2,5 vecka innan bf, men var halvtidssjukskriven från vecka 20.. Borde väl blivit heltidssjukskriven i slutet, men ville helst inte så jag kämpade på.

• uppdragmamma

Barn nr två så jobbade jag till vardagen innan förlossningen, född på lördagen.
    Barn nr 1 var jag sjukskriven 50% i 6 månader, och inskriven på sjukhus ett par dagar innan förlossningen pga havandeskapsförgiftning.

(¯`°?.¸.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨ ¨*:?. ♥ Mamma till Sebastian 071202 & Wille 090314 ♥ .?:*¨¨*:?.&
  • Aquavit

Förra gången hade jag tänkt vara ledig ca 2 veckor innan BF, men det var bara för att jag tyckte det var skönt att få varva ner lite. Hade fysiskt sett kunnat jobb alängre, men jag var så omotiverad på jobbet på slutet. VIll ebara hem och boa.... Glad
    Sen föddes han 10 dagar för tidigt, så det blev mindre än en vecka som jag var hemma, lagom tills jag började blir uttråkad och rastlös hemma...

Nu är jag gravid med nr 2 planerar jag lika att vara ledig två veckor innan, för att det är skönt och jag kommer vara så uttråkad på jobbet på slutet. Och om nästa tänker poppa ut lika tidigt så är det skönt att få vara ledig lite innan ändå Glad

Svar på tråden Hur långt in i graviditeten kunde ni jobba?