• Opo

Hur långt in i graviditeten kunde ni jobba?

Jag skulle vilja veta hur länge ni KUNDE ha jobbat innan BF? Alltså även om ni slutade arbeta ex 2 mån innan av nån anledning, kunde ni ha jobbat längre eller var det för kämpigt med ryggont, foglossning, illamående, trötthet mm mm. När blev det för svårt, så att säga?

Berätta gärna varför ni gjorde som ni gjorde, vilket barn i ordningen och så vidare!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur långt in i graviditeten kunde ni jobba?
  • annca

Jag jobbade hela dan innan plutten bestämde sig att komma mitt i natten.

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • Ragnar

Planen var att sluta jobba 5 dagar för bf. Men så kom hon i v. 37. Hade jobbat dagen före och skulle egentligen jobbat dagen efter att hon föddes.
    När första barnet kom studerade jag och hade sommarlov då han föddes i juni. Men hade jag jobbat hade jag kunnat jobba ända tills sista dagen.

• Tant Green

Jag slutade jobba 5 veckor innan BF eftersom jag tog min semester då, men när jag varit hemma en vecka blev jag sjukskriven för högt blodtryck. Så jag hade alltså kunnat jobb t.o.m vecka 36.

Sen föddes hon v. 37+0 så längre än så hade det ju ändå inte gått

• salta katten

jag tog ut semester + flex tre veckor från 1 maj - bf var 17 maj - med första barnet.
    Nu har jag planerat semester från 7 februari - bf är 25 februari
    Tänker att det ska bli skönt att varva ner lite innan h*n kommer och förhoppningsvis fixa lite, som att tvätta bebiskläder etc

• solskina

Sista barnet, jag jobbade på fredagen och han kom på måndagen. Jag var tillbaka på fredagen på jobbet.
    Jag hade höftproblem men tog mig fram på kryckor.

• Rosa30

Det beror ju väldigt mycket på dels hur lätt graviditet man har, dels vilket jobb man har. Jag har inte haft några graviditetsbesvär alls, och har dessutom ett jobb som inte är fysiskt krävande där jag själv bestämmer över arbetstider och hur jag lägger upp mina arbetsuppgifter. Så förra graviditeten jobbade jag till fredag, var ledig en helg och sen startade förlossningen på måndagen (före BF dock).  Nu jobbar jag fram till jul, och BF är den 11:e januari. Hade nog lätt kunnat jobba fram tills BF, men det är ju en massa helger och vill passa på att ta det lugnt med första barnet hemma innan andra kommer.

• Gunnell

Skulle KUNNAT jobba till dagen innan, men det hade varit väldigt jobbigt. Arbetar som lärare. Hade inte en särskilt jobbig graviditet. Men man är rätt trött i slutet, man sover dåligt och man är ju nervös! :)

• J1983

I min första graviditet kunde jag ha jobbat till slutet men jag slutade två veckor innan bf helt enkelt för att jag ville koppla bort jobbet ur hjärnan, inte för att det var för ansträngande fysiskt.

Svar på tråden Hur långt in i graviditeten kunde ni jobba?