• Anonym (Ont!)

Ont!!

Hejsan!

Jag födde mitt första barn för exakt en vecka sedan.
    Blödde ganska mkt de första 2 dygnen och nu droppar det mest lite helatiden. Jag sprack lite och har haft ganska mkt besvär av det. Haft ont och svårt att gå och stå. Märker att jag ofta sitter/ligger och spänner mig omedvetet för att inte ha så ont. Nu börjar den värsta smärtan i underlivet ge med sig men jag har bu fått väldigt ont nere i magen på höger sida (känns som kraftig menskramp men bara på ena sidan. Jag har ont hela tiden men smärtan blir värre när jag rör mig. Kan inte röra höger ben utan att det gör jätte ont i magen!

hjälp vad kan det va?
    har såpass ont att jag är riktigt påverkad och orolig?

• Svar på tråden Ont!!
  • BVC Sköterskan

Hej!

Jag rekommenderar att du pratar med din barnmorska eller ringer till BB-avdelnigen du låg på (då det gått så kort tid efter utskrivningen, kanske de kan hjälpa dig).
    Får du feber eller tilltagande blödningar och/eller smärtor tycker jag dock att du kontaktar gyn-akuten direkt.

MVH Christine

• Anonym (Ont!)

Har märkt att det nog är något samband med när jag kissar oxå.

Smärtan blir värre precis när jag tömt blåsan och om jag blir väldigt kissnödig och det spänner på.
    Gör det någon skillnad i ditt svar?

• BVC Sköterskan

Hej!

Min erfarenhet är att det gör ont att kissa/vara kissnödig i samband med förlossningen (och ett tag efter). Hur som helst detta är inte mitt område tyvärr, så jag rekommenderar att du pratar med din barnmorska (på MVC).

MVH Christine 

• Anonym (Ont!)

tack för din hjälp.

Svar på tråden Ont!!