Cambridge för viktminskning...
De ggr i början som suget är som värst, dricker jag cola light eller kolsyrat vatten.
Kolsyran tar bort den värsta hungern *tips*
Försök hålla dig till max 3 liter.
Jag kör på itrims pulverdiet med soppor och shakes, för mig är det dag 5 idag.
Jag är utbildad träningsinstruktör på Friskis & Svettis och har alltid varit väldigt intresserad av kost och träning så är det något ni undrar över så kan ni alltid fråga så svarar jag om jag kan, annars frågar jag kollegorna :)
Det är helt ok att maila också om ni av någon anledning inte vill skriva här.
Jag gör detta då jag ska börja leda gruppträning på väldigt hög nivå och då vill minimera skaderisken och ta bort lite av mina överflödiga kilon och detta fort, så jag testar itrims diet kombinerat med fortsatt hård och tung träning, främst i gym med styrkelyft.
De första 3 dagarna var värst, idag känns det bättre. Igår, dag 4, kändes väldigt bra, jag var nästan lite euforisk - något som ofta händer när man går in i ketosfas.
Det konstiga var att när jag testade mig (jag har köpt ketosstickor på Apoteket, ett hett tips om ni vill testa om ni befinner er i ketos) så visade de på normalläge. Men det kanske visar sig på stickan idag :)
Jag hänger på här i tråden, känns som man behöver lite peppning!
Däremot är jag himla stolt över att jag klarade mig utan fusk igår, det var riktigt tufft med så mycket god mat ^
Lady Magoo: Oj, med så mycket vaken tid kan du absolut behöva mer vatten. Som sagt, allting är ju personligt och vad som passar perfekt för en person passar inte alls för en annan. Huvudsaken är att, som du säger, lyssna på kroppen.
Syster C: Hur drack du? Drack du en liter och sedan väntade ett tag eller portionerade du ut det under dagen? Yrsel och huvudvärk är nämligen det vanligaste tecknet på att man dricker för lite även om det självklart kan bero på något annat.
Prova att dricka lite ofta och drick ännu mer än 3 liter då, du kanske är som Lady Magoo och måste dricka massvis :)
Experimentera lite med vattnet, motion osv för att hitta den kombination av faktorer där du mår bäst.
Själv har jag avklarat dag 5 och känner väl lite att jag blir trött på att jag enligt mina stickor inte befinner mig i ketos än. Jag tuggar dock sockerfria tuggummin, ska höra om det kanske kan vara orsaken till detta eller om det helt enkelt tar längre tid för mig att sätta kroppen i ketos.
Kan ju också vara så att då man dricker väldigt mycket så sänks halten ketoner i urinen, så får nog prova att mäta på morgonen istället då man sovit hela natten :)
Är det någon mer än jag som tycker att det är grymt jobbigt när folk omkring en gör kantarelltoast osv?! Haha, jag sniffade lite på den iofs och det hjälpte faktiskt lite men oj så sugen jag blev...
Nu känner jag mig riktigt osäker på den här dieten för första gången måste jag säga...
Ska om några timmar hålla ett av mina tuffaste pass med lite över 100 motionärer och känner inte alls samma "tryck" i musklerna som jag brukar pga adrenalin och peppning.
Jag kan ju inte leda ett pass om jag inte är topp, och det känns som att det kommer bli jävligt tufft att köra passet.
Jag kommer klara det, visst, men då känns det som om det jag kommer förlora i vikt är muskler och inte fett :S