Inlägg från: Lady Magoo |Visa alla inlägg
  • Lady Magoo

Cambridge för viktminskning...

Här är en till som börjar på lördag. Har nog närmare 40 kg att bli av med. Jag ska mäta mig innan, för det resultatet är roligare =)
    Detta är min 4:e gång, 2 av 3 ggr tidigare har det gått bra.

Min plan är att träna 2-3 ggr/vecka. Sist jag började med CK blev jag så yr, och därför slutade jag. Nu tänker jag ignorera det

• Lady Magoo
    gladare skrev 2010-12-31 00:40:39 följande:
    Lady magoo har läst i broschyrerna att blir man yr ska man dricka lite mer. Jag kör oxå igång på lö o tänkte få bort mycket kilo. Syster c vad kul för dig att dina anhöriga kommer på må o du kommer stå emot alla frestelser denna gång för nu ska allt bort precis som du säger
    Jag dricker nog runt en 4 liter varje dag, men det hjälpte inte.

De ggr i början som suget är som värst, dricker jag cola light eller kolsyrat vatten.

Kolsyran tar bort den värsta hungern *tips*
  • Lady Magoo

Chokladflis: Visst kan 4 liter vara för mycket, men är man vaken som jag är, mellan sex på morgonen och tolv-ett på natten är det ganska lagom

Idag var dag ett, och det har gått så bra. Ska snart ta sista påsen, och har även snart fått i mig nästan 3 liter.

På måndag börjar träningen. Tänkte köra på 40 minuter på cykel, och 1 Zumba pass i veckan. Sen blir det mer träning när jag kommer igång och äter.

Har ju en gång i tiden vart en träningstjej, och tränade mig ner 30 kg under ett år. Och åt bra också.
    Kroppen talade om när jag behövde äta mer/mindre.

Så trots att jag är ganska duktig och kunnig vad det gäller både kost och träning så har jag gjort allt tvärtom

Men nu e jag på G

• Lady Magoo

Dag 4 nu, och alla dagarna har gått över förväntan

Lite hungrig igår, men tog min shake då, så det gick över. Inväntar ketos, och hoppas det händer idag. Brukar för min del vara 3-4:e dagen. Och jag har mått toppen hela tiden. Ingen yrsel, blodsockerfall eller liknande.

Hoppas det går bra för er med

Väger ni er? Själv mäter jag mig bara. Tänkte väga mig om ett par veckor kanske. Men vet att jag ligger mellan 95-100 kg

Men måttbandet är roligare

• Lady Magoo
    Freja07 skrev 2011-01-05 05:32:57 följande:
    Grattis till fin viktminskning!

Själv har jag kört 20 veckor på ren kur och mått kanonbra, enligt min konsulent är det ingen fara så länge man är frisk. Vi har även varit i kontakt med "huvudkontoret"..

Alternativet är ju att gå över på kombinerad ett tag sen köra ren kur igen men av egen erfarenhet VET jag att det är skitjobbigt att komma tillbaka på ren kur!
    Lycka till hur du än gör!
    Hur mycket har du gått ner på den tiden?
  • Lady Magoo

Dag 5 är ÄNTLIGEN över. Jag var så hungrig idag, att jag hade kunnat äta rått kött.

Det är 3:e gången jag kurar som sagt, och 5:e dagen är alltid ett rent helvete. Jag hoppas ketos infinner sig i morgon. Tror nämligen inte jag är där än.

Man blir ju extremt pigg efetr ett par dagar på kuren (eller är det bara jag?), och det som är värst nu är att jag kan vakna 05 på morgonen och känna mig pigg. INTE top notch

Hur har ni andra det?

• Lady Magoo

Måttade mig idag, och sammanlagt har jag gått ner 21 cm på 6 dagar. Har ju ingen vå, och vill inte ha heller

Det känns riktigt skönt. Jag är inte hungrig, men känner nånting. De andra gångerna har jag verkligen inte kännt någonting. Men jag hänger i. Satte på mig nya kläder idag, och såg då skillnad själv. Hade gått ner 5,5 cm bara runt midjan och även runt magen.

Beach 2011 kanske inte är stört omöjligt iaf.

• Lady Magoo
    Sophiebysophie skrev 2011-01-09 22:58:05 följande:
    Jag har kissat på stickor och jag klev in i ketos 3dje dagen. Borde man inte tappat mer än 3.3 kg första veckan? 2 kg är ju vatten.. så då har jag bara gått ner 1.3 kg första veckan. Lite missnöjd är jag. Men jag kämpar på. Har minskat 1 cm runt magen och låren. 
    3,3 kg är ganska normalt för din vikt. Alla går ner så olika. En kompis med extrem övervikt gick bara ner 2,2 första veckan, men nästan dubbelt så mycket 3:e veckan (ovanligt)

En arbetskamrat till mig hade 40 kg övervikt och gick ner sjuka 7,3 första veckan. Önskar det var jag

Jag åt igår kväll. En kycklingfilé med tomat och purjo till. Var så galet hungrig så jag mådde illa o var yr. Nya tag idag. Av erfarenhet har jag haft svårt att gå tillbaka trots att jag åt nyttigt och ketos inte bör påverkas så mycket.

Men skam den som ger sig
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...