Sophiebysophie skrev 2011-01-03 10:56:44 följande:
Jag började på Cambridgekuren igår. Behöver gå ner 20 kg då är jag riktigt nöjd, men sen hade jag gärna gått ner 10 kg till, men det är i så fall "bara" skönhets kilon".
Men mitt första del mål är 10 kg, så får se hur lång tid det tar. Jag hoppas det inte tar längre tid än 4 veckor på ren kur. För sen behöver jag nog trappa upp lite och äta ett lagat mål till lunch. Men fortsätta med påsarna morgon och kväll.
Min sambo ska peppa mig i detta, han ska också börja träna. Tyvärr kan vi inte träna ihop då vi har en son som en av oss måste ta hand om. Så vi får försöka få ihop det ändå.
Jag tänkte börja gå till simhallen och där finns även ett motionsrum med trappmaskin, crosstrainer, cyklar och olika styrketräningsredskap.
Tänkte försöka köra en timme i motionsrummet, och sen efter det simma. Får börja med det en gång i veckan till en början, vet inte om jag hinner få till mer kvällar i veckan då jag jobbar kvällar och dessutom min sambo också vill iväg o träna en dag i veckan.
Får försöka komma iväg på prommenader också, men det är svårt att gå här nu, är så satans halt o kallt.
Precis som jag! Är nöjd med att gå ner 20 kg men sen går jag gärna ner 10 kg till. =) Väger nu nästan 20 kg mer än jag gjorde innan jag blev gravid.
Ska gå på ren kur i 3 eller 5 veckor (beror på hur det går), och efter det kombinerad kur och börja träna 3-4 pass i veckan.