Inlägg från: FreeForAll |Visa alla inlägg
  • FreeForAll

Cambridge för viktminskning...

Hej! Tänkte börja med cambridge den 7/1 och har 20 kg att gå ner.
    Har använd det innan och gick då ner 12 kg (hade mindre att gå ner då) och lyckades hålla vikten i två år. Sen blev jag gravid och gick upp skitmycket. Håller precis på att sluta amma nu så snart kan jag börja med CB. Hoppas att fettet ramlar av fort...

Det ante mig.
  • FreeForAll
    Bebislängtan82 skrev 2010-12-28 10:11:42 följande:
    Det hoppa jag också, för min del alltså *hehe*. Vi får hålla tummarna för varann. Ska du träna av något slag också eller?
    Jag tror inte jag kommer orka träna i början (orkade jag inte förra omgången) men kommer fortsätta med långa barnvagnspromenadet som jag gör nu.

Om vikten ramlar av lite i början så kommer jag antingen börja jogga (tror det går lättare om jag tappar lite vikt först) eller börja gå på gym. De har så man kan lämna in barn till barnvakter på gymet här. =)

Sen så fick jag Kinect till xbox i julklapp och det kommer jag spela, fick träningsvärk första gången, haha.

Orkar du träna när du kör ren kur tror du?
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Bebislängtan82 skrev 2010-12-28 10:25:32 följande:
    Jag tränade förra gången jag gick på CK och tror därför jag gick ner 10 kg så pass snabbt.

Dock tränar jag inte varje dag, utan ett par gånger i veckan eftersom man inte ska hård träna när man går på ren kur.
    Hur snabbt gick du ner 10 kg? Och vad tränade du?
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Bebislängtan82 skrev 2010-12-28 11:20:41 följande:
    Det tog 2 veckor och då fuska jag 2 ggr också. Jag tränade på gym, gick 1 mil ibland och långa promenader med hunden och cyklade nästan varje dag dit jag än skulle
    Wow, det är ju jättebra!
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Syster C skrev 2010-12-30 04:34:54 följande:

på lördag är det dags!
    Då startar mina 31 dagar på ren kur.
    SÅ peppad!!

Lycka till! Jag hoppar på en vecka senare.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Sophiebysophie skrev 2011-01-03 10:56:44 följande:
    Jag började på Cambridgekuren igår. Behöver gå ner 20 kg då är jag riktigt nöjd, men sen hade jag gärna gått ner 10 kg till, men det är i så fall "bara" skönhets kilon".

Men mitt första del mål är 10 kg, så får se hur lång tid det tar. Jag hoppas det inte tar längre tid än 4 veckor på ren kur. För sen behöver jag nog trappa upp lite och äta ett lagat mål till lunch. Men fortsätta med påsarna morgon och kväll.

Min sambo ska peppa mig i detta, han ska också börja träna. Tyvärr kan vi inte träna ihop då vi har en son som en av oss måste ta hand om. Så vi får försöka få ihop det ändå.

Jag tänkte börja gå till simhallen och där finns även ett motionsrum med trappmaskin, crosstrainer, cyklar och olika styrketräningsredskap.
    Tänkte försöka köra en timme i motionsrummet, och sen efter det simma. Får börja med det en gång i veckan till en början, vet inte om jag hinner få till mer kvällar i veckan då jag jobbar kvällar och dessutom min sambo också vill iväg o träna en dag i veckan.

Får försöka komma iväg på prommenader också, men det är svårt att gå här nu, är så satans halt o kallt.
    Precis som jag! Är nöjd med att gå ner 20 kg men sen går jag gärna ner 10 kg till. =) Väger nu nästan 20 kg mer än jag gjorde innan jag blev gravid.

Ska gå på ren kur i 3 eller 5 veckor (beror på hur det går), och efter det kombinerad kur och börja träna 3-4 pass i veckan.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Mimtoo skrev 2011-01-05 19:07:36 följande:
    Hej tjejer !
    skulle ni kunna gå in och rösta, så jag vet vad jag ska köpa för smak imorgon!

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m56480758.html
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m56480666.html
    Kan du inte köpa en av varje och prova?

Jag börjar imorgon! Riktigt taggat är jag. Men här (UK) finns det fler smaker än i Sverige (verkar det som) så det blir mycket nytt att prova.
    Dessa kan jag välja mellan: Banana, Butterscotch, Chocolate, Chocolate Mint, Fruits of the Forest, Strawberry, Toffee and Walnut, Vanilla, Chocolate Orange, Cappuccino, Chicken and Mushroom, Oriental Chilli, Spicy Tomato, Vegetable, Mushroom, Leek and Potato.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    Lady Magoo skrev 2011-01-05 22:30:33 följande:
    Dag 5 är ÄNTLIGEN över. Jag var så hungrig idag, att jag hade kunnat äta rått kött.

Det är 3:e gången jag kurar som sagt, och 5:e dagen är alltid ett rent helvete. Jag hoppas ketos infinner sig i morgon. Tror nämligen inte jag är där än.

Man blir ju extremt pigg efetr ett par dagar på kuren (eller är det bara jag?), och det som är värst nu är att jag kan vakna 05 på morgonen och känna mig pigg. INTE top notch

Hur har ni andra det?
    Åh, jag längtar tills jag blir morgonpigg! Så mycket mer jag skulle hinna med under dagen då.
    Det ante mig.
  • FreeForAll
    gladare skrev 2011-01-06 09:29:45 följande:
    Ambassadör önskar dig riktigt lycka till med dina start imorgon
    Åh, tack! <3
    Det ante mig.
  • FreeForAll

Jag var och träffade min konsulent igår, blev lite besviken på att man har tydligen måste äta fyra mål om dagen, får gå ner till tre så fort jag fått min läkare att skriva på en lapp. Irriterande.

Men men, dag 1 idag! Mycket motiverad! Man kan ju inte gå och vara tjock resten av livet...

Det ante mig.
Svar på tråden Cambridge för viktminskning...