Inlägg från: JenniePärlan |Visa alla inlägg
  • JenniePärlan

Cambridge för viktminskning...

FreeForAll skrev 2011-01-06 08:43:02 följande:
    Kan du inte köpa en av varje och prova?

Jag börjar imorgon! Riktigt taggat är jag. Men här (UK) finns det fler smaker än i Sverige (verkar det som) så det blir mycket nytt att prova.
    Dessa kan jag välja mellan: Banana, Butterscotch, Chocolate, Chocolate Mint, Fruits of the Forest, Strawberry, Toffee and Walnut, Vanilla, Chocolate Orange, Cappuccino, Chicken and Mushroom, Oriental Chilli, Spicy Tomato, Vegetable, Mushroom, Leek and Potato.
    Vad roligt med så många smaker. Jag började igår... Hur är det annars?
  • JenniePärlan
    dotson skrev 2011-01-06 13:25:06 följande:
    Idag är jag inne på min femte dag och saknar helt motivation. Har ont i kroppen och i huvudet och känner bara för att skita i det här och äta mat och börjar tvivla på att pulver verkligen är bästa sättet att gå ner i vikt. Tänkte från början köra januari ut  på ren kur men idag känns allt bara blä. Motivera mig snälla.

Imorgon ska jag dessutom på middag så då måste jag hoppa pulver på kvällen men planerar dock att äta så lite kolhydrater som möjligt.
    Jag brukar känna likadant. Men det har då hänt att jag ätit lite protein eller lite gurka eller nåt. Eller så tar du en promenad, det kan få dig på andra tankar. Kämpa på!
  • JenniePärlan
    FreeForAll skrev 2011-01-07 08:07:42 följande:
    Jag var och träffade min konsulent igår, blev lite besviken på att man har tydligen måste äta fyra mål om dagen, får gå ner till tre så fort jag fått min läkare att skriva på en lapp. Irriterande.

Men men, dag 1 idag! Mycket motiverad! Man kan ju inte gå och vara tjock resten av livet...
    Vet dom verkligen hur många du egentligen äter? Alttså om du äter 3st men säger att du äter 4...Skrattande
  • JenniePärlan
    dotson skrev 2011-01-06 13:32:46 följande:
    Ja måste väl göra det, funderar på att göra en omelätt eller förstör det?
    En del kan ju faktiskt stanna i ketos trots att dom ätit 1ägg. Det är olika, från person till person...
  • JenniePärlan

Dag 3 idag. Har nu gått ner 2kg. Bara vätska en så länge. Måste nog ta en kopp te nu...

Kommer jag att klara detta i 11dagar till?

• JenniePärlan
    FreeForAll skrev 2011-01-07 13:40:01 följande:
    Den här gröten är det äckligaste jag ätit i hela mitt liv...uähh.

Kan ni inte be era konsulenter att ta in färdiga shaker? För det finns ju uppenbarligen www.cambridgeweightplan.com/diet_product.asp?...

Gröten är ju godast tycker jag.  Jäklar va många smaker de fanns hos dig då. Måste fråga om dom kan ta hem de hit oxå!

• JenniePärlan
    dotson skrev 2011-01-07 09:17:36 följande:
    Hmm nu blev det ju lite mer än så. Det blev tvåägssomelätt med en klick philadelphiaost till lunch och kycklingfilé med sallad och vitlökssås gjord av turkisk yoghurt och lite olivolja. De kan ju gissa hur det smakade Inga kolhydrater dock så jag är nöjd ändå.

Idag känns det mycket bättre. Anledningen till att jag mådde så dåligt var nog för att jag dag dag 4 skottde i sammanlagt 3 timmar. Tungt som attan. Har hört att en extrawaganzatjej att de inte rekommenderar träning de första 10 dagarna.
    Det lät ju gott. Inte frestasGlad

Ja ska man träna å röra på sig mycket, så måste man nog äta något. Ska du köra kombinerat nu eller ?
  • JenniePärlan
    dotson skrev 2011-01-08 09:46:21 följande:
    Hur gör ni på jobbet? Har ni berättat att ni kör pulver. Jag vill INTE berätta för kollegorna och har bara berättat för en kompis som också kör pulver. Det kommer bli svårt att förklara varför man inte äter lunch i lunchrummet varje dag.

När jag körde Cambridge förra gången åt jag ibland Vikväktarnas soppa, den som är i konserv. Med den klarar man kolhydratgränsen som ju på Cambridge är 50 om dagen.
    Jag berättar. Det ökar min motivation för då kan jag ju inte misslyckas. Jag ska jobba 13-21.30 idag och 8-15 imorgon. Toppen slipper man glufset här hemma. De är ju jobbigast på helgerna tycker jag.

Idag är dag 4. Har gått ner 2.4kg hittils.

Ni som går på renkur motionerar ni nåt? Jag går på promenader pallar inte mer än så...
  • JenniePärlan

Fan idag känns de ju riktigt bra!

• JenniePärlan
    Mimtoo skrev 2011-01-09 16:54:38 följande:
    har provat på svamp soppan den var inte god Kräks blääää
    Ja, fy fasen. De e den värsta!
  • JenniePärlan

Nu har jag klarat en vecka på ren kur utan fusk! Började på 70,7kg idag visade vågen 66,9kg. Toppen. Nu är det bara att kämpa vidare... Men nu ska jag äta 2soppor +100g protein. Å börja ha lite mjölk i kaffe å te om ja törs. Känns jobbigt att börja äta igen nu när det känns så bra! Men man blir så slapp...Ska börja träna nästa vecka. Mitt mål är 60-63kg.

• JenniePärlan
    FreeForAll skrev 2011-01-12 08:53:33 följande:
    Åh, vad avundsjuk jag blir på dig som har så nära till ditt mål!
    Hur många kilo har du till ditt mål då?

Är du nöjd med viktnedgången med komb.?

Vad fick dig att bryta ren.?

Kram på dig.
  • JenniePärlan
    gladare skrev 2011-01-12 09:43:44 följande:
    @jennipärlan jag är glad för din skull att du snart är i mål o att det verka gå så bra för dig, men gissa om jag är avis på dig Jag är själv inne på dag 6 idag men inte i ketos ännu men tror det beror på de dropparna mjölk i kaffet, men nu är det slut med det för jag har köpt nytt kaffe. Känner ingen hunger el sug o det är ju bra iaf. @bebbin lycka till på din första dag
    Hur går det för dig? Har du mkt att gå ner?

Men det är bara att kämpa på. Va gott de lät me smaksatt kaffeKaffe
  • JenniePärlan
    gladare skrev 2011-01-12 12:39:07 följande:
    @jenniepärlan jag har rätt många men tar lite i taget o gläds för var kilo jag kommer närmre mitt mål.
    Det låter sunt. Fortsätt så!
  • JenniePärlan
    Bebbin skrev 2011-01-12 12:34:54 följande:
    Premiären gick bra, jag tog en choklad. Kan väl inte påstå att det var det godaste jag druckit men den gick ner utan kväljningar och det är det viktigaste. Glad

Kanske ska jag våga prova en soppa ikväll? Till lunch blir det kakao/mint, har hört mkt bra om den.

Hur är era konsulenter? Tyckte absolut inte det var värt några 250 kr som jag fick betala bara för att hon skulle gå igenom en bråkdel av det man kan läsa sig till på nätet. Men nu är det gjort så strunt samma. Men jag hade önskat att jag fick en mer inspirerande person som verkligen brann för detta.
    250kr till konsulenten? Det har jag aldrig varit med om...ändå har jag träffat 3st.

Lycka till nu hoppas det smakar gott!
  • JenniePärlan
    FreeForAll skrev 2011-01-12 14:43:11 följande:
    14 kg kvar nu, men sen gärna fler ändå, Jag går ner bra fast jag kör kombinerat, tycker jag, 2 kg sen i fredags. Så jag lunkar på så här istället. Klarade inte ren kur, speciellt inte när jag inte får sova på nätterna. Kram!
    Självklart. 2kg är toppen. Nej de ju svårt att orka me när man har en liten...

Kram!
  • JenniePärlan
    gladare skrev 2011-01-12 15:23:57 följande:
    Blir ni ixå så pigga att ni knappt kan sova?
    Sover gör jag ,men inte alls lika mycket. 
  • JenniePärlan
    gladare skrev 2011-01-14 07:54:14 följande:
    Hur går det för er? Här funkar mina dagar är på dag 8 nu. Tror ni att man kan skölja munnen med sb12 el tugga deras tuggummi?
    Jag fluxar de borde ju inte spela roll men tuggummi har jag hört inte ska va så bra för vissa...
  • JenniePärlan

Har kört 1 vecka ren kur 3 dagar kombinerat, -5kg på 10 dagar!

Svar på tråden Cambridge för viktminskning...